Carnaval Zwolle

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

27461

27462

27463

27464

27465

27466

27467

27468

27469

27470

canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

tsja,

technisch vind ik de foto's wel in orde, maar kan het niet helpen dat ze me toch een droevig gevoel geven terwijl carnaval toch juist feest en pret moet voorstellen, maar door de keuze van je bewerking krijg ik meer een beetje een soort begrafenis gevoel ervan...

De pret komt er niet uit, op de laatste foto na, kijkt iedereen net droevig lijkt het...

Sorry, maar kan er niet meer dan dat van maken.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Goed he?
canon 40D en toebehoren
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Carnaval = kleur + plezier.
Dat spettert in dit geval niet van het scherm.
jeroengerssen schreefCOLONGoed he?
was dit je bedoeling? verklaar!

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Carnaval is meer dan alleen maar een optocht houden en je verkleden. Dat kunnen we hier goed zien...

Ik sluit me volledig aan bij Snip.

PS: als je niet tegen commentaar kan, kun je beter niets plaatsen. Zie dit als een leer moment.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Op zich goede foto's, maar ik vind ze allemaal wat te donker.
Ik vind de foto met de minnie mouse meisjes het leukst.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Opzich aardige foto's, maar ik ga wel met snip mee..de foto's geven geen feestje, gezelligheid, uitgelaten mensen en vrolijkheid weer...ook zijn de foto's wat aan de donkere kant waardoor ze nog extra minder gezellig overkomen.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind ze ook te zwart overkomen, Ik had denk ik toch geprobeerd om de kleuren iets te overdrijven. Ook had ik een groter diafragma genomen om je onderwerpen meer los van de achtergrond te krijgen. Daarom vind ik ze ook geen showcase foto's
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Bedankt voor de reacties. Had al een tijd niet geplaatst op eosdigitaal en dacht laat ik weer eens wat doen.

Wat zou het commentaar op onderstaande link zijn?

http://2010.zilverencamera.nl/winnaars/ ... ffenberger" onclick="window.open(this.href);return false;

@PHD: PS: als je niet tegen commentaar kan, kun je beter niets plaatsen. Zie dit als een leer moment.

Wat of waarom maakt dat je dit nou zegt? We zijn hier toch allemaal om te leren van elkaar....
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

waarom plaats je die link?

Wat ik aangeef is puur mijn mening,

Ik zeg niet dat je foto's niet goed zijn, maar wat ik er persoonlijk van vind.

die link die jij neerzet, doe je dan volgens mij om jou manier van fotograferen/bewerken te rechtvaardigen (aangezien die ook een winnaar voortbrengt bij de zilveren camera) maar dat hoeft niet. Het is jou stijl en smaak, prima, ieder zijn ding.

De link vind ik ook somber en triestigheid uitstralen, en zou in mijn ogen (!) dus geen mooie weergave van carnaval zijn.

Dit is gewoon weer een goed voorbeeld van ieder zijn smaak :)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

@Jeroen: mensen die tijd en moeite nemen om te reageren op jouw foto's afdoen met een reactie "goed he" vind ik niet echt sportief.

Maar als jij het mooie foto's vind en er maar tevreden mee ben.
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Inhoudelijke reactie:
Ik heb het altijd erg fijn gevonden dat er reacties op mijn foto's komen en ook het geven van reacties (3-4 jaar gelden op eos) was iets wat ik met veel plezier en actief deed, echter wat mij opvalt op eos is dat er vrijwel altijd in een opmerking het over smaak gaat en dat is nou net waarover je zo moeilijk kan twisten.
Onderbouwde en opbouwende adviezen over een foto zijn dan ook leerzamer maar dan moet het wel kloppen. De foto's zijn idd niet vrolijk, donker en getuigen niet van een groot feest. Dan zou ik denken: dat zal de fotograaf dan ook wel niet voor ogen gehad hebben. Het gaat wat mij betreft om technische aspecten die door de medeleden belicht worden. Een groter diafragma om het onderwerp meer los te maken is een prima opmerking... als het zo zou zijn, maar er zit geen foto tussen waarbij dit niet het geval is. Het plaatsen van een link is niet om mijn eigen bewerking te rechtvaardigen, maar om te laten zien dat Carnaval niet altijd getoond hoeft te worden in happy kleuren van hossende mensen. De opmerkingen over als je er zelf maar tevreden over bent vul ik dan in als negatief en dat is nou net precies het probleem; waarom vul ik dat negatief in...
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

@Jeroen, Als jij alleen maar een serie foto's plaatst en niet aangeeft met wat/welk idee je de foto's hebt gemaakt, Kun je ook verschillende meningen/reacties verwachten. Als het de bedoeling was om ze zo te maken is het je gelukt. Maar de foto die je in de link laat zien heb je bij lange na nog niet benaderd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Bedankt BossA voor opbouwende en onderbouwende blabla zie vorige post van mij...
canon 40D en toebehoren
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

BossA schreefCOLON@Jeroen, Als jij alleen maar een serie foto's plaatst en niet aangeeft met wat/welk idee je de foto's hebt gemaakt, Kun je ook verschillende meningen/reacties verwachten.
Dit
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik ga niet meedoen aan de negatieve spiraal van actie - reactie.
Carnaval is niet alleen feest (en ik kan het weten). Soms staan mensen blauwbekkend aan de kant en denken meer aan een warm bad, dan aan carnaval. Soms gaan partners mee om de goede vrede te bewaren. Soms kijk je in de spiegel en dan denk je, waar ben ik mee bezig. Soms komt er tijdens de optocht een groep langs, waarvan je denkt, nou jaaaa.....
En ja, soms zie je mensen, op en top uitgedost met een trieste blik. Die momenten, hoewel spaarzaam zijn er. De kunst is het om deze te bevriezen. Ik vind dat je dat goed gelukt is, in foto twee, drie en vijf.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Mennus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2012 23:48
WoonplaatsCOLON Haps

Ik vind dat de gezichtsuitdrukkingen van de personen uit het publiek goed naar voren komen. Inderdaad is carnaval niet alleen maar feest. Bij de foto's van het publiek vind ik de sfeer van de foto juist goed gekozen.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Deze spiraal is helaas geen inhoudelijke discussie, maar men praat men langs elkaar heen omdat niemand de moeite neemt om objectief en in constructieve teksten elkaar te laten weten wat men bedoelt. Wallisman nodigt goed uit om aan TS inhoudelijk te vragen wat zijn bedoeling met de foto's is. Hier kan heel goed een discussie over gevoerd worden zonder dat het verzand in 'Goed he' en 'Dit'...Als je niks feitelijks of constructiefs te melden hebt over iemands feedback, zeg dan bijv geen "Goed he?" want je weet precies waar dit toe leidt op het internets..

Dan mijn inbreng op je beelden: geslaagde sfeer zet je neer, je bedoeling is kennelijk triestigheid weer te geven zoals we nu kunnen concluderen. Wel moet ik zeggen dat de laatste imo niet echt in de serie hoort: zowel qua beeld niet echt boeiend, maar ook qua sfeer (het onderwerp (het meisje) lacht, en dat is niet de bedoeling). Contrast/zwarten had nèt wat minder gemogen van mij, zonder aan de grauwe/donkere sfeer afbreuk te doen. Tevens makkelijker om je foto's te nummeren voor degene die commentaar geven. 8 is qua beeld de beste voor mij, en nr 9 ook als die rechterknaap niet zo uitbundig was geweest.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb geen zin om me in een een of andere moeilijke discussie te mengen maar wel iets over de plaatjes zeggen.

Het gevoel dat ik bij deze platen krijg is triestigheid, de triestigheid die je stereotiep verwacht de clown op plaat #2. De platen zelf vind ik over het algemeen net even wat te donker. Daardoor kijken ze niet lekker weg. Ik denk dat je ook met wat helderder platen het gevoel niet wegneemt. Belangrijker vind ik dat je nogal weide uitsedes hebt gekozen. Daardoor is het even zoeken wat je bedoeld met een plaat. Dat helpt niet als je kijkers wilt interesseren voor je serie. Of er dichter op, of knippen. Een positieve uitzondering is #2, dat vind ik een heel erg goede plaat.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
jeroengerssen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 13:30

Bedankt voor de reacties. Ten eerste moet ik eerlijk aangeven dat nu ik ze open op mijn computer op het werk de foto's donkerder ogen dan ze op mijn Mac werden getoond. Dat ze dus te donker ogen vind ik ook. Het nummeren: klopt helemaal vergeten. Daarnaast prettig om inderdaad wat technischer comments te krijgen. Twijfel over meer "knippen" was er, maar ik had persoonlijk het idee dat dit teveel afbreuk zou doen aan de composities.
canon 40D en toebehoren
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar