Ilse in zwart-wit

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Geslaagd experimentje met visagie en zwart-wit omzetting....tenminste...dat vind ik!

1

27281

2

27282

Ben benieuwd naar jullie mening!
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Ben helemaal eens met jou mening. Mooie reeks.
Anoniem 3

Die reflecties in haar ogen storen me behoorlijk.
Verder mooi scherp en mooie poses, dat wel.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's, maar ik vind de bewerking in het gezicht niet zo mooi.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ hbarkhof: Dank je.
@ gvasseldonk: behalve wegpoetsen kan ik er weinig aan doen natuurlijk, Maar mij stoort het niet zo.
dank voor je reactie
@ Dianawoman: Kan je me vertellen wat je er niet mooi aan vind of wat ik anders zou moeten doen?
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Zoals ik het hier zie heb je een laag met gaussiaanse blur eroverheen gezet en daarna heb je - wat mij betreft - redelijk onnauwkeurig wat scherpte teruggebracht. Bij de bovenlip gaat het niet lekker (foto 2) en ook haar wenkbrauwen lijken onder de vaseline te zitten. Haar linkerwang is ook wel erg soft. En dat is jammer, het leidt behoorlijk af van de verder zeker niet slechte foto's!
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

mooie foto's Marco (toch?)!
alleen bij foto 2 vind ik inderdaad de reflectie in de ogen erg storen.. :o

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ik vind het mooie foto's maar ga ook mee met de vorige commentaren.
Het lijkt of zo'n ring/flitser... of beautydish weet niet zeker, alleen écht mooi tot z'n recht komt in ook een hele lichte setting.
En met het vervagen en de delen die je scherp wilt behouden, moet in meer lagen denk ik, subtieler en verschillende opacity niveaus.
Bedankt voor posten!
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik vind dat je iets te fanatiek met de blur en sharpen tools in de weer bent geweest, waardoor (met name #2) erg onnatuurlijk en vlekkerig oogt.
Daar waar de scherpte aanwezig is, heb je m.i. de teveel scherpte toegepast, waardoor de rimpletjes en huidstructuur teveel zijn versterkt.
En daar waar je geblurred hebt, ziet het scherpteverloop er onnatuurlijk uit.

Haar kin is bijvoorbeeld helemaal soft en haar onderlip knalscherp, terwijl deze toch redelijk op 1 lijn liggen en dus m.o.m. even scherp zouden moeten zijn. Idem met haar ogen, als de DOF echt zo krap zou zijn als je wilt doen overkomen, zou vanuit dit camerastandpunt haar rechteroog (voor de kijkers links), veel minder scherp moeten zijn, maar ook dit oog is haarscherp, terwijl de omliggende huid helemaal soft is. Het klopt dus gewoon niet.
Haar neus lijkt er wel opgeplakt door een slechte grimeur.

Pose en belichting verder prima, maar de nabewerking heeft deze mooie dame er niet fraaier op gemaakt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ mikiwi:Ik begrijp wat je bedoelt.
Eerlijk gezegd stoorde ik me hier niet zo aan maar het gaat me nu steeds opvallen ...maar das makkelijk te veranderen..
Dank voor je reactie

@ Billie-90: Misschien moet ik toch even die reflectie`s weg poetsen, hoewel ik het wel vind passen.
Dank voor je reactie

@Jeldo: Over de beautydish is alles al gezegd denk ik (hoewel het in mijn geval een afwastijltje is ha ha)
En met het Gausiaans effect ben ik wat te makkelijk geweest.
Dit ga ik nog even rechtrekken maar dat komt goede.
Dank voor je reactie

@ Dank voor je duidelijke uitleg, mede daardoor ga je het anders bekijken en inderdaad zien dat het beter kan.
Komt goed!
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Precies! Vaak is het zo - heb ik ook - dat je zelf zo met bepaalde dingen in een foto bezig bent dat andere dingen niet (meer) zo opvallen. Je foto's zijn zeker niet slecht, pak de opmerkingen op zoals je nu doet en je komt weer een stap verder!
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ mikiwi....en zo is het maar net...heb ze net nog even (snel) onderhanden genomen en kwam op dit resultaat....ben benieuwd hoe jullie deze beoordelen.
Nu heb ik niets geblurd of wazig gemaakt alleen de huis wat verzacht, ook de kleuren versie want die vond ik ook erg mooi.

27331

27330

kom maar kom maar kom maar..........

Zie nu dat het een andere foto is...maar de bewerking was het zelfde als die andere twee...deze leek me wel beter zo!
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Mooi! maar ik mis toch iets.. even naar ps gesleept en wat met niveaus gespeeld met foto nummer 2.. De makeup en het gezicht vragen m.i. om een iets krachtiger plaat.. de waarden 0, 0.77 en 230 bevielen mij wel.. maar goed, da's een kwestie van smaak natuurlijk ;)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

absoluut 'n stuk beter.. wat mij betreft: 'n topper! ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Niet verkeerd hoor!!
(ik ben ook helaas een van degene die niet van ringflitsachtige reflecties in de ogen houd, maar beter dan helemaal geen reflectie)
Bij de eerste post zijn (voor de kijkers rechts) wang en onder haar oog niet zo mooi geretoucheerd.
De update vind ik stukke beter, al mag de zww nog een tikkie helderder
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ gerben-cadee: Ik zal eens kijken wat dan het resultaat is, dank je voor je reactie

@ Billie-90: Dank je voor je reactie, zo zie je maarw at ik allemaal geleerd heb op dit forum!!!
Pas nog mijn eerst geposte foto`s bekeken (nog met de sony) maar dan lag je je in een deuk...en ik vond me nog zo goed ha ha

@ pp: dank je voor je reactie, nu ik het weer terug zie vind ik ook dat er wat meer helderheid of contrast in mag...dat ga ik nog eens veranderen voor dat ik ze afdruk.

Grt Marco
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Beetje late reactie van mij, maar wat ik er niet mooi aan vind is dat het heel onregelmatig soft is gemaakt waardoor het gezicht vlekkerig is. Zoals bij de laatste foto die je hebt geplaatst, heb je haar rechter wang (voor de kijkers links) haar wang soft gemaakt maar niet onder haar oog en aan de linker wang lijkt weinig tot niets gedaan te zijn.
Zo ook boven haar lip, de rechterkant is soft en bij de linker kant zie je enkele "snorharen" zitten.
Haar neus is ook erg soft tegenover de huid onder de ooghoeken.
De wenkbrauwen zijn aan de binnenkant (bij haar neus) soft en de buitenkant juist weer helemaal niet.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd?
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt maar ik heb helemaal niets soft gemaakt op de laatste twee foto`s.
ik heb met de 50 mm lens een diafragma gebruikt van f5.6
iso 100 en 1/160 sec....wat doe ik fout?
of liever gezegd hoe denk jij dat ik dat op zou kunnen lossen?


Heb net gekeken maar in de orginele foto in Raw zijn de wenkbrauwen ook zo...
ligt dan aan de visagie denk ik???
en met F5.6 zou ik toch wel de juiste scherpte diepte moeten krijgen toch?
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Je schrijft zelf bij de foto dat je de huid hebt verzacht en ik denk dat het daar toch mee te maken heeft?!
Ik ben natuurlijk zelf ook nog lang geen prof, maar de instellingen die ik geleerd heb te gebruiken is je sluitertijd op 200 of 250 ligt aan de synchronisatie tijd van je flitsers en het diafragma tussen f8 tot f11 dat moet je zelf even bekijken op je histogram. Het model een stuk naar voren van de achtergrond laten staan en je achtergrond word ook "wazig".

De foto zelf vind ik verder wel mooi :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Die tweede serie vind ik beter, "ze kijkt me nu aan"
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar