honden in de sneeuw

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Graag tips over wat jullie aan deze foto's anders hadden gedaan.
Ik ben zelf tevreden opzich. Maar ik vond het wel erg moeilijk. De zon was zo hard!
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Ja dat harde zonlicht had ik ook last van (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 90&t=99512" onclick="window.open(this.href);return false;)

Misschien kan je in de nabewerking nog iets meer detail uit de donkere partijen halen?

Persoonlijk zou ik een wat groter diafragma prefereren om de hond mooier los te maken van zijn achtergrond!

Afgesneden pootjes zoals op nr 2 vind ik heel erg jammer.....
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Hond 3 vind ik mooi, alleen jammer dat zijn ogen verborgen zijn.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Geen verkeerde foto's toch ?
Nr. 2 zou zelfs erg goed zijn als ook zijn/haar pootjes er op hadden gestaan. Mooie houding, rustige achtergrond, goede compositie, scherpte ok.
De laatste heeft dit alles niet. Wel grappig omdat je hier de vraag kunt stellen: waar is de 3e hond :wink: ?

Gr. Jan
Canon materiaal
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Ik vind 1,3 en 4 leuke foto´s! Foto 3 is leuke actie en lekker dichtbij. Heb je die zo genomen of gecropped? Geslaagd in ieder geval.
Alleen bij foto 2 had je of een stapje naar achter kunnen doen zodat de voetjes er ook op hadden gestaan...of juist nog iets dichterbij mogen komen.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Marfique schreefCOLONJa dat harde zonlicht had ik ook last van (http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 90&t=99512" onclick="window.open(this.href);return false;)

Misschien kan je in de nabewerking nog iets meer detail uit de donkere partijen halen?

Persoonlijk zou ik een wat groter diafragma prefereren om de hond mooier los te maken van zijn achtergrond!

Afgesneden pootjes zoals op nr 2 vind ik heel erg jammer.....
Mijn diafragma kan niet groter.. Allemaal genomen op F4.
Die afgesneden pootjes idd zijn er jammer maar meer afstand was niet mogelijk qua zoom (70 mm is minimaal) en snel meer afstand nemen dn is het moment weer weg.
Dank je wel iig!
sunblade schreefCOLONIk vind 1,3 en 4 leuke foto´s! Foto 3 is leuke actie en lekker dichtbij. Heb je die zo genomen of gecropped? Geslaagd in ieder geval.
Alleen bij foto 2 had je of een stapje naar achter kunnen doen zodat de voetjes er ook op hadden gestaan...of juist nog iets dichterbij mogen komen.
Ik heb er een klein randje sneeuw vanaf gehaald bij 3.
Bij foto 2 kan ik er iddnog wel een randje vanaf halen.

Dank jullie wel.
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

Ik vind 3 geweldig!! :D
Daphne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2009 11:33

Vooral foto 3 ben ik erg van gecharmeerd!
benv

Harde licht valt me nog allezins mee. Ik kan me aansluiten bij de kritieken. Maar nummer 3 is een prima actie en ik kan zijn ogen wel zien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar