[VerzamelTopic]Sigma APO 180mm f/2.8 EX DG OS Macro HSM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ronkonkoma, NY, Jan. 9, 2012 – Sigma Corporation, a leading researcher, developer, manufacturer and service provider of some of the world's most impressive lines of lenses, cameras and flashes, is pleased to announce the Sigma APO Macro 180mm F2.8 EX DG OS HSM, the world’s first 180mm macro lens that offers a magnification ratio of 1:1 and a large maximum aperture of F2.8.
http://www.the-digital-picture.com/Pres ... -Lens.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sigmaphoto.com/news/sigma-an ... macro-lens" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.sigmaphoto.com/shop/apo-macr ... nk=jan_m_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Interessant! Benieuwd voor welke prijs Sigma dit in de markt gaat zetten. €1200?

De Sigma 150mm (f/2.8, OS) is €840.

De Sigma 180mm (f/3.5, geen OS) is €630, de Canon variant €1300.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik ben zelf wat verbaasd over het op de markt brengen van de Sigma 180 mm macro.

De Sigma 180 mm 3.5 genoot een heel goede bekendheid en ongetwijfeld zal de opvolger ook heel goed zijn. Maar het verschil aan beeldhoek tussen 150 mm en 180 mm is erg klein. Bedenk wel dat de Sigma 150 mm macro veel liefhebbers kent.

Ii vraag mij dan ook af hoeveel 180 mm macrolenzen verkocht gaan worden t.o.v. de 150 mm macro lenzen van Sigma.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@annoh: Werkafstand, background blur, ik denk dat er zeker een markt is voor dit soort macro-objectieven.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Ik begrijp dat de werkafstand iets toeneemt. En achtergrondonscherpte kan net wat fraaier worden. Maar de verschillen zulen niet dramatisch groot zijn. Vandaar mijn twijfel over hoeveel mensen gaan doorsparen voor de 180 mm OS.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Stukje prestige, en om Canon af te troeven. Ze brengen een product op de markt dat Canon niet heeft. Een 180mm met IS en f/2.8.
Canon heeft ook een 85 1.8 en een 100 2.0. Zit ook niet veel verschil tussen, maar toch brengen ze het op de markt.

Ik denk dat dit wel eens een heel goed objectief kan zijn. In ieder geval een hele verbetering ten opzichte van de vorige Sigma 180mm ivm de 3 FLD-elementen en betere coating, en die was al erg goed.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

de macro 180mm klinkt mij best goed in de oren. een "lang" macro-objectief met een grote maximale opening en OS? klinkt alsof het macro-fotografie vanuit de hand makkelijker maakt! ben benieuwd naar bevindingen van gebruikers!
Canon
Gebruikers-avatar
jeandb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 00:35

Ik kan erg weinig vinden nog over deze lens, alle reviews gaan over de 3.5 versie en die zou minder goed zijn dan de 150mm. Ik was dus van plan de 180mm van Canon te gaan kopen maar als de Sigma naar verwachting (een stuk) goedkoper is dan ga ik er nog eens over nadenken. De lens wordt in januari 2012 aangekondigd maar is na 6 maanden nog nergens te koop?
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik kan er ook niks over vinden maar zie wel dat dit objectief de TIPA award heeft gekregen voor best expert DSLR lens 2012. Die award krijg je volgens mij ook niet zomaar.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
jeandb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 00:35

Deos schreefCOLONIk kan er ook niks over vinden maar zie wel dat dit objectief de TIPA award heeft gekregen voor best expert DSLR lens 2012. Die award krijg je volgens mij ook niet zomaar.
dat zag ik ook, wellicht een award voor "beste-niet verkrijgbare product" :lol: nee maar je hebt gelijk een TIPA award zegt wel iets,

"Commenting on the APO MACRO 180mm F2.8 EX DG OS HSM lens, the panel said: "This lens is the first 180mm image stabilized macro in the world with a reproduction ratio of 1:1 and a maximum aperture of F2.8. It also benefits from the Sigma's original Optical Stabilizer function that allows a gain of about 4 stops. Three special FLD ("F" Low Dispersion) glass lenses ensure exceptional correction of chromatic aberrations. Super Multi-Layer Coating reduces "flare" and ghosting, and creates sharp, contrasted images even when fully wide open.""

echt veel wijzer wordt je er nog niet van, leuk dat de lens bijv "stabilized" is maar ik zou willen weten wat de prestaties en prijs zijn en dan het liefst vergeleken met de Canon versie.
"als het nog lang duurt dan wachten we nog even....."
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Sigma heeft een goede reputatie op het gebied van macro-objectieven, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de MTF. Dat is sowieso niet het geval bij de meeste macro-objectieven, dus dat scheelt. Of de IS (OS) 4 stops haalt is altijd maar de vraag maar stel dat deze 3 stops zou halen dan lijkt me dit alsnog een hele mooie prestatie. Het objectief bevat 3 FLD elementen, wat op zich best wel wat zegt. Ik denk dat de CA hierdoor best wel goed onder controle gehouden wordt. Dit leidt indirect tot een hogere waargenomen scherpte.

Objectieven worden soms geruime tijd van te voren aangekondigd, is bij Canon ook het geval. Hopelijk voor je komt ie snel op de markt, zodat je wat vergelijkingsmateriaal hebt ;-)

Zou me overigens niks verbazen als Canon de 180L ook wil updaten / aan het updaten is, die is onderhand ook wel aan vervanging toe.
Maar goed, daar zal dan ook wel een Canon-prijskaartje aan hangen. ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het heeft even geduurd..... :wink:
http://www.digifotopro.nl/content/sigma ... -ex-os-hsm" onclick="window.open(this.href);return false;
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Adviesprijs van €1799 is wel pittig. Blijkbaar de huidige trend.
Maar natuurlijk ook een uniek objectief (f/2.8, 180mm, IS, 1:1 macro).
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Test:
http://slrgear.com/reviews/showproduct. ... 482/cat/30" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Is er al iemand die in t bezit is van dit objectief?
Zo ja, ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Ben wel aan t overwegen om dit objectief voor mijn ff te kopen, ivm os en zn lichtsterkte :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Sigma is aardig aan de weg aan het timmeren volgens mij.

Review van Lenstip:
http://www.lenstip.com/355.11-Lens_revi ... mmary.html


To sum up if I was thinking about buying a 180 mm class lens nowadays I would be sorely tempted to purchase the Sigma – there are so many arguments in its favour that it would make me resign from other brand name lenses.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar