Statief.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Even een algemeen vraagje.
Ik heb de keuze tussen een 2e hands 14jr oud Gitzo alu statief met een belastbaarheid van 6 kg en een nieuw Benro alu statief
met een belastbaarheid van 12 kg. Beiden voor nagenoeg dezelfde prijs. Daarbij moet gezegd worden dat de Gitzo er incl. kop als nieuw uit ziet.
Wat is volgens jullie wijsheid c.q. de beste keuze????????? :? :?:
Ben benieuwd naar jullie reacties.
MvGr
Twin_x
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

De nieuwe, die met de belastbaarheid van 12 kg. Ik weet niet wat je fotografeert, maar met die met de belastbaarheid van 12 kg kan je evt nog iets (tas, zandzak oid) aan het statief hangen, om omwaaien te voorkomen, meer stabiliteit te verkrijgen of trillingslozer te kunnen fotograferen.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

De reden dat ik dit berichtje post, komt door de vele reacties die ik hier op het forum heb gelezen. Daarin wordt vaak gesteld dat de Gitzo de Rolls Ronder de statieven is en dat Manfrotto en Benro betaalbare alternatieven zijn maar het bij lange na niet halen bij een Gitzo. KLopt dat of is het verstandig zoals Erik schrijft toch voor een nieuwe Benro te gaan.
Grtz Twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Daffiedolf

Heb sinds een half jaar een betaalbaar statief van Benro.
Ben zeer te spreken over de kwaliteit en over het gewicht dat eraan kan hangen.
Bevestigingsplaatje bijbestellen was geen probleem. net als een korte middenzuil voor macro.
Goed advies en service, prettige prijs.
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Ik ga morgen eens in de winkel kijken naar alle ins and outs van Benro Manfrotto en Gitzo.
Life bekijken/testen is toch het beste.
Grtz twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Yup, gewoon even bekijken. Bedenk ook even wat je er mogelijk in de toekomst mee wilt gaan doen (qua draaggewicht) en mocht je het statief af en toe mee willen nemen is het gewicht van het statief ook niet onbelangrijk. Voor mij (ivm m'n eigen lengte) was de maximale hoogte van het statief ook belangrijk.
Ben zelf trouwens uitgekomen bij Manfrotto en dat bevalt me tot op heden erg goed (maar ik kwam dan ook van een akelig licht Vanguard statiefje met iets teveel plastic :mrgreen: )
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLON(maar ik kwam dan ook van een akelig licht Vanguard statiefje met iets teveel plastic :mrgreen: )
Haha, toevallig, ik had ook een vanquard, akelig licht was die van mij dan weer niet. Ik had ook een bericht geplaatst hier op het forum en dat leverde verschillende reacties op.
Ik ben wezen kijken en vergelijken en kreeg het beste gevoel bij Redged, qua hoogte, stevigheid en functionaliteit.
Het blijft toch altijd ook een persoonlijk gevoel.

Succes met je keuze.
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik heb onlangs de Benro A2970F gekocht en ben er erg content mee. Erg stevig en stabiel voor een mooie prijs.

Persoonlijk zou ik dan voor een nieuwe gaan ipv een 14jaar oud statief.

Ok Gitzo is wel HET merk maar in 14jaar heeft de techniek ook niet stil gestaan.

Gr Marcel
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Hallo allemaal.
Om te beginnen de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Ik ben vandaag in de winkel geweest, voorzien van een lijstje met wensen/eisen die ik aan een statief stel.
Op internet had ik mij al volop georienteerd op de statieven van Benro en wilde deze wel eens in de praktijk zien.
Ik kwam uit op de classic met een draagvermogen van 12 KG in Alu en de 2980 Flex in carbon of Alu.
Allemaal kunnen ze 12 kg dragen. kunnen laag bij de grond komen en de 2980 heeft ook nog een center kolom die horizontaal geplaatst kan worden voor evt makrowerk.
Nu weet ik niet of zo'n constructie de stabiliteit negatief beinvloed.
De Gitzo die ik in eerste instantie op het oog had via internet moest het helaas doen met een belastbaarheid van 6 KG en kon niet voldoende laag bij de grond komen. Deze had echter wel een prachtige kop, die helaas ook maar tot 6 kg kon.
Dus verder zoeken.
Zoals al gezegd werd de keuze tot de hierboven beschreven statieven beperkt. Ik vraag mij bij deze statieven nu af. is 400 gr meer, het verschil tussen alu en carbon het dubbele in prijs waard?
Een flex statief of een met vertikale centerkolom, vanweg de stabiliteit?
Een statief met draaisluiting voor de poten of met clips, welke zijn duurzamer en het minst storingsgevoelig.
Dit zou het laatste statief moeten worden wat ik aanschaf vandaar dat ik de keuze gelijk goed wil hebben.
Wat ik ermee doe:
Landschappen, en enkele makro en 's avonds en 's nacht mooie opnames maken.
IK weet dat de keuze een persoonlijke keuze is maar er is misschien nog iemand ie mij ergens op kan wijzen. :mrgreen:
Grtz Twin.

p.s. wordt vervolgd............
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Ondertussen heel wat internet sites afgelezen over het onderwerp statief.
Maar iets echt zinnigs komt daar niet uit.
Wel dat het gebruik van een statief de kwaliteit van je fotowerk vergroot maar er zijn maar weinig vergelijkende testen op het net te vinden.
Ondertussen heb ik bij een fotozaak mijn wensenlijstje neergelegd en daarbij zal het wel gaan tussen manfrotto, Sirui en Benro.
Binnenkort als ze al de door mij gevraagde statieven op voorraad hebben eens gaan vergelijken.
Waarschijnlijk zal het toch wel gaan om een statief waarbij jezelf het beste gevoel hebt.
Erg subjectief dus.
Ik had bij hun aangegeven dat ik nu een statief wilde kopen, waar ik de volgende 40 jaar mee vooruit kan.
Licht genoeg zodat je het "graag" mee neemt, stabiel genoeg met een draagvermogen van minimaal 12 kg. Een statief wat laag bij de grond kan komen voor de bloemetjes en het liefst met twistlock poten.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Als jullie nog suggesties hebben................. Graag
Het buged wilde ik zo rond de €300,- houden.

Wordt vervolgd. :)
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Voor €300 zou je denk ik wel een mooi statief moeten kunnen halen. Ik ben al een paar keer van statief gewisseld. Uiteindelijk heb ik €400 betaald voor een carbon Manfrotto met kop. Daarvoor had ik een naar mijn mening megazwaar Manfrotto 055XPROB aluminium statief met een zwaar 3-weg kop. En daarvoor een licht statiefje wat niet zoveel aankan.

Moraal? Het gewicht van het statief maakt zeker uit. Je wilt dat ding ook willen meenemen. Dus ik zou zeker voor carbon gaan. Kijk inderdaad naar andere opties zoals minimale en maximale hoogte. Of je het middenzuil kan kantelen en of je die optie uberhaubt wel zou gebruiken.

Succes met je keuze.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Advies: ga nooit naar een fotozaak :mrgreen:
Het gaat altijd meer kosten dan gepland.
Het is uiteindelijk een Sirui M3205 incl balhoofd K20x geworden.
Dit statief had de mooiste werkhoogte en abxoluut de kleinste pakmaat. Daarbij een fantastisch balhoofd en verpakt in een strak sluitende tas.

En nu aan het werk ermee. 8)
Grtz Twin.
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

wat was je nu kwijt als ik vragen mag?
veel plezier met je nieuwe statief! ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

€468,00
geld genoeg.
maar als je dit afzet over een periode van 40 jr
mwa dan gaat het nog..............
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar