Zaklamp

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Hallo mede forummers.
Is het mogelijk naast de camera een led zaklamp te gebruiken om je onderwerp te be(ver)lichten.
Daarbij zit ik te denken aan wild 's avonds in het bos. Ik wil dan geen flitser gebruiken. die heeft toch al niet voldoende vermogen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Grtz Twin_x
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik ben geen heel ervaren wild fotograaf, maar ik kan me zo indenken dat als je met een zaklamp gaat lopen schijnen dat wild echt niet blijft wachten totdat jij een foto hebt gemaakt...
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
twin_x
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 99
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 18:02
WoonplaatsCOLON Stein

Het was maar een vraag.
Ooit een konijn of ree verschrikt in het licht van je autokoplampen zien zitten................
Het idee dat ik heb is eigenlijk beide naast elkaar gemonteerd hebben op een schouderstatief. zodat dus de lamp direct aan kan en er kan worden afgedrukt. al dan niet met fatsoenlijk resultaat.
Scherpstellen met AF gaat toch al niet in het donker. Daar heb je sowiezo een hulplicht bij nodig.
Ik denk aan gebruik van een 70-200 objectief F4 of F2.8 in combinatie met een iso 3200 en dan wel zien wat er uit komt.
Al iemand zo iets ooit geprobeerd??????
Grtz Twin_x
Vandaag is het gisteren van morgen, dus.............
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48