Traditioneel huwelijk: Preshand & Trishna

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Een tijdje geleden vroeg Erwin Beckers (van dit forum) mij waarom ik geen series meer op Eosdigitaal plaats. De reden hiervan is dat ik het echt te druk heb gehad en dit was dan ook al weer mijn 60e bruiloft van dit jaar.

Ik zal regelmatig wat posten in de hoop dat ik feedback krijg waardoor ik mij zelf kan blijven verbeteren.

Dit huwelijk was een hindoestaanse huwelijk in Den Haag. Een geweldig huwelijk met vele mooie rituelen (waarvan ik de betekenis nog steeds niet weet ;) ).

Het zijn maar een paar foto's maar de geïnteresseerden kunnen er meer zien op: http://totaalfotografie.nl/2011/12/2955/
Uiteraard kan je op mijn site ook het verhaal van dit geweldige huwelijk lezen.


1. Het aankleden van de bruidegom
Afbeelding


2. Het aankleden van de bruid
Afbeelding


3. De bruid
Afbeelding


4. Aankomst bruidegom
Afbeelding


5. Verwelkoming bruidegom door de tantes van de bruid
Afbeelding


6. Henna
Afbeelding


7. Bruidegom die naar de tempel begeleid word door haar tantes/nichten/zussen
Afbeelding


8. Henna achtig ritueel op het voet (een specifieke figuur)
Afbeelding


9. Ritueel
Afbeelding


10. Bruidegom die nerveus is
Afbeelding


11. Ritueel
Afbeelding


12. Ritueel
Afbeelding


13. Een van de laatste handelingen
Afbeelding
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Wat een prachtige kleuren zeg!!

Foto 10 vind ik de mooiste. De emotie op het gezicht, erg mooi!
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Hey Ashvin

Zoals vanouds weer een prachtige serie!
Ze zijn allemaal weer mooi, maar als ik er toch eentje moet kiezen dan.... #9

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Weliswaar super!

Ik heb geen favoriet, ze zijn allemaal super!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hey Ashvin,

waanzinnig dat je zo succesvol bent en wil graag weer eens afspreken als ik ook wat meer tijd heb. Je weet dat ik fan ben van je werk!

Maar om niet alleen maar oohhh's en aaahh's te krijgen probeer ik wel wat kritische noten te plaatsen waar uberhaupt mogelijk ;) Wellicht heb je er wat aan 8) :P
Het zijn er overigens wel wat veel ;) :lol: en ik mis de EXIF gegevens? Welke lens heb je gebruikt voor foto 11 en 12?

1: mooi moment. Bijna ovebelicht op de tanden
2: lijkt wat onscherp?
3: top
4: zie altijd die heerlijke beperkte scherpte diepte in je foto's, hier was een kleiner diafragma op zijn plaats. Had graag iedereen scherp gezien.
5: misschien zo croppen dat het hoofd van de man linksboven weg is
6: mooi, misschien nog ietsipietsie verscherpen?
7: waarom kijkt niemand blij ;) :lol:
8: mooi
9: mijn favoriet!
10: mooi scherp op het oog!
11: goed moment
12: juiste moment, liefhebbende blikken (oma (?) rechtsboven maakt het af ;) )
13: waarschijnlijk niet mogelijk maar vanuit een andere positie waarschijnlijk beter, de getuigen(?) hadden er dan ook op gestaan.

Just my 2cents :oops: keep them coming al zie ik het een en ander via FB al voorbij komen! Super hoor!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ha thnx allemaal!
@ Hatseflats, ik bel je van de week even

Bij foto 11 de 50 1.2 en bij foto 12 de 85 1.8.
Ik heb bij deze serie een ledlamp op mijn camera gebruikt ipv een flits, om de omgevingskleuren te behouden.

Eigenlijk gebruik ik de 35 1.4, de 50 1.2 en de 85 1.8 het meest. Af en toe gebruik ik ook de 16-35, maar liever niet. Ik ga dan teveel op de 16mm zitten en met zoveel mensen geeft dat soms een lelijke vertekening.


Betreft je feedback, ontzettend bedankt. Hier mijn reactie en antwoord op je vragen.

1: mooi moment. Bijna ovebelicht op de tanden
- Ja dat klopt, nu zie ik dat ook pas

2: lijkt wat onscherp?
Ja, ik wilde weer stoer doen en op 1.2 schieten, maar dat had ik niet moeten doen :D

4: zie altijd die heerlijke beperkte scherpte diepte in je foto's, hier was een kleiner diafragma op zijn plaats. Had graag iedereen scherp gezien.
- Achteraf gezien heb je daar helemaal gelijk in!

5: misschien zo croppen dat het hoofd van de man linksboven weg is
- Die valt idd op, maar dan zou dat wit ook wegvallen en de foto te donker worden denk ik. Nu is er nog wat contrast.

6: mooi, misschien nog ietsipietsie verscherpen?
- Gelukkig heb ik er nog 1 die op een kleinere diafragma is genomen en daarom scherper. Alleen de bokeh is dan wel wat onrustiger. Lastig dilemma.

7: waarom kijkt niemand blij ;) :lol:
- Nerveus! Iedereen (500 man minstens) in de zaal staat op en kijkt naar de bruid.

12: juiste moment, liefhebbende blikken (oma (?) rechtsboven maakt het af ;) )
- Ha, had ik niet eens gezien!

13: waarschijnlijk niet mogelijk maar vanuit een andere positie waarschijnlijk beter, de getuigen(?) hadden er dan ook op gestaan.
- Had ik graag gewild... maar dan had ik ruzie met 2 camera mannen, en een belangrijk deel van de familie :D
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

mooie kleurrijke serie waarvan sommige er ruim boven uitsteken zoals nummer 6,9,12,13
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Wederom een erg mooie serie zoals gewoonlijk. Ik zou best wel eens een dergelijke bruiloft schieten in plaats van de traditionele die ik normaal heb. Minpuntje wat mij opvalt is de scherpte in #2. Dikke topper in je serie is voor mij #3, wat kijkt die bruid daar toch mooi in de lens. Wat mij persoonlijk vaak opvalt is dat je de zaal toch best wel altijd weet weg te "moffelen" aangezien het vaak van die kale zalen zijn met een systeem plafond etc. Mijn petje af voor wederom een erg leuke serie om te zien.
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik heb met interesse naar je serie gekeken, erg mooi, #9 en 12 zijn favoriet! Ik heb geen ervaring met deze tak van fotografie, hetgeen ik aan kritiek zou hebben wordt al meer dan behandeld door vorige sprekers. Ik zie in je nabewerking dat je niet de geijkte vignettering hebt toegepast in bijv #6 en 7, ben wel benieuwd naar jou beweegreden hiervoor.

Edit: net je site bekeken, daar valt me op dat sommige foto's een afwijkende temperatuur/toning hebben. Ook zie ik dat bepaalde foto's in deze showcase niet misstaan hadden, prachtig portret van de bruid staat daar nog bij, en de foto met de close-up van haar armen...
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar