daadwerkelijke snelheid SDHC card

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
becherovka
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2011 16:35

Hallo, ik heb vandaag een nieuwe SD kaart gekocht voor mijn 550D. Dankij hulp hier op het forum heb ik een keuze kunnen maken!

Het is een Sandisk Extreme Pro 45mb/s UHS/I geworden. Nu was ik de kaart aan het testen, hoe snel hij nu eigenlijk is en kreeg onderstaande resultaten:

Afbeelding


En:

Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 15.4 MByte/s
Reading speed: 18.7 MByte/s
H2testw v1.4



Nu komt dat eigenlijk niet overeen met de 45mb/s die op het kaartje staat. Is het misschien een nepperd?
Weet iemand of het normaal is dat deze uitslagen uit tests komen?


Programma's waar je je eiegen kaartjes mee kan testen:

- Flash memory toolkit
- crystaldiskmark
- flashbench
- h2testw

Zou het kunnen liggen aan de snelheid van mijn USB kabel (gebruik HIGH SPEED USB cardreader)
Beginner, gebruik een EOS 550D
Anoniem 3

Tja, wat denk je zelf?
Fabrikant wil verkopen... toch?
becherovka
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2011 16:35

Ik weet niet wat ik ervan moet denken, daarom heb ik gepost :) Is dit algemeen bekend en dus oke, of ben ik genepd met een kaartje dat een stickertje en verpakking van een extreme pro 45mb/s?
Beginner, gebruik een EOS 550D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

* Up to 45 MB/sec (300X) read/write speeds. Based on SanDisk internal testing; performance may be lower depending upon host device.
http://www.sandisk.com/microsites/Extre ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

tja wat moeten we hierop zeggen??

Testen door zo'n kaartje in een usb reader te stoppen en dan een tooltje downloaden om de snelheid te meten??

Dat komt overeen als een ferrari kopen, in de slik in het polderlandschap zetten en dan maar gas geven, en dan zeggen, de fabrikant geeft >300km/u aan, maar dat haal ik niet.... :!:

Op wat voor USB Host controller is hij aangesloten, wat is de read/write throughput van de reader?? Wat voor type chipset gebruikt je pc, wat voor apparaten zitten er nog meer aangesloten(en dan met name op diezelfde USB host controller?)

Al deze redenen kunnen er toe leiden dat jij de opgegeven snelheid niet haalt... en dat daarom sandisk ook zegt dat het intern getest is.
Naar mijn inschatting op de volgende manier...

Embedded machine met een aparte SD host bus direct op het moederbord, dedicated *nix(linux/unix) variant geïnstalleerd met pure binaire files geschreven en gelezen. Vervolgens wordt op die snelheid ook nog de overhead bijgeteld om het wat aantrekkelijker te maken. Vervolgens ronden we bytes(zoals bij hardeschijven ook gebeurd), en dan heb je de verpakkingssnelheid.

Ik ken jou computer verder niet... maar gezien de resultaten met de gemiddelde computer, denk ik en schat in dat het vrij reëel en acceptabel is.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
becherovka
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2011 16:35

Bedankt voor de rpely! Ik denk dat het inderdaad aan de reader en usb poort ligt (2.0)
Als het een fake zou zijn had hij waarschijnlijk ook de 20mb/s niet gehaalt, wat hij nu dus wel doet en waarschijnlijk het maximimale is in deze setup van apperatuur.
Ik lees hier daar wat van fakes die 10 lezen en 8 schrijven terwijl ze 45 mb/s zouden moeten zijn...
Beginner, gebruik een EOS 550D
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Bij de Sandisk product specificatie staat een noot:
* Lees/schrijfsnelheden tot 45 MB/sec (300x). Gebaseerd op interne testen; de prestaties kunnen lager uitvallen en zijn afhankelijk van het hostapparaat. 1 megabyte (MB) = 1 miljoen bytes. X = 150 KB/sec.
Houdt wel het verschil tussen bits en Bytes in de gaten, 1 Byte = 8 bits.
Grote B is Byte, kleine b is bit.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

Mehari schreefCOLONBij de Sandisk product specificatie staat een noot:
* Lees/schrijfsnelheden tot 45 MB/sec (300x). Gebaseerd op interne testen; de prestaties kunnen lager uitvallen en zijn afhankelijk van het hostapparaat. 1 megabyte (MB) = 1 miljoen bytes. X = 150 KB/sec.
Houdt wel het verschil tussen bits en Bytes in de gaten, 1 Byte = 8 bits.
Grote B is Byte, kleine b is bit.
Dat zeg ik, alleen de bit en bytes verhaal gaat hier niet op:

1Byte = 8 bits ofwel X/8, dat zou dan beteken dat je 45mbit zou delen door 8 = 5,63MB/s
Die snelheid zou onwerkelijk laag zijn.

NB: de echte formule is (X / 256) * 32 waar X = de opgegeven bits, als je deze formule toepast haal je gelijk de overhead eraf. (In dit geval dan 5,27MB/s)
Ik ga hier niet uitleggen waarom deze formule beter klopt, dat verhaal zou te lang zijn en serieus off topic.
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar