Lemax in het tuincentrum

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Deze heb ik gemaakt in het tuin centrum sommige zijn niet helemaal scherp maar ben aan het leren.
De foto met draaimolen is zwaar mislukt maar vond hem wel grappig omdat het net is of dat ze heel snel gaan :roll: .
foto 1
Afbeelding
foto 2
Afbeelding
foto3
Afbeelding
foto 4
Afbeelding
foto 5
Afbeelding
foto 6
Afbeelding
foto 7
Afbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Claudia007 schreefCOLONDeze heb ik gemaakt in het tuin centrum sommige zijn niet helemaal scherp maar ben aan het leren.
.........
(semi off-topic) ==> ga mee?? ==> http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... =9&t=97569" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind je fotos wat aan de donkere kant. En de meesten van boven af genomen, kon je ze niet recht van opzij nemen?

Van de laatste foto heb ik de exif opgezocht: Exposure Time: 1/13 sec
F-Number: f/4.0
Exposure Program: Manual
ISO Speed Rating: 200
Lens Aperture: f/4.0

Is de foto vanaf statief gemaakt, gezien de sluitertijd? Ik had gekozen voor een hogere ISO waarde hierbij.

Hoewel je onderwerpen er zo te zien best scherp op staan, staan ze er ook allemaal vrij centraal op. Speel eens met compositie bij je onderwerpen. Plaats je onderwerpen uit het midden.

Succes bij het maken van je volgende fotos!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Het lijk me heel leuk om mee te gaan maar heb het beren druk in deze tijd :( en in het weekend ben ik kapot....misschien als mijn man wilt want dan heb ik een taxi zal het morgen even vragen hij heeft nu nacht.

Klopt er stond een heel hoog schot en ik ben maar een klein meidje :oops: was van dat kunst glas rond om.
nee heb ze allemaal uit de hand genomen.......ik hoor hier thuis heel vaak neem je statief mee maar ben nog al eigenwijs.....toch maar eens luisteren.

Dat uit het midden en dan draaie heb ik pas geleerd hoe dat werkt alleen vergeet het vaak. Ga ik aan werken :lol:

Dank je wel voor het kijken en zal morgen ochtend even aan mijn man vragen wat wij de 17de hebben.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik ben het met de meeste dingen wel met Erik eens. De foto's ogen inderdaad vrij donker en de compositie zou beter kunnen.
Zoals bij foto 5 bijv. daar heb je rechts meer ruimte als links, terwijl het juist lekkerder kijkt als er links meer ruimte is. Het bootje vaart dan als het ware de foto in. Dat geldt dus ook voor de 2e foto waar achter het karretje meer ruimte is als ervoor.

Heb je de camera laten steunen tegen het glas?
Want ik zie dat je sluitertijd meestal op zo'n 1/13" zat en je brandpunt op zo'n 80mm.
Dan word uit de hand schieten toch wat lastig (althans voor mij) en kan je inderdaad beter een statief gebruiken, die je dan wel weer moet mee slepen.

En heb je de focuspunten op automatisch, of heb je één focuspunt geselecteerd. Want ik zou bij foto 6 de scherpte op het bootje verwachten en niet op het bruggetje.
In plaats van scherpstellen en draaien, kan je natuurlijk ook je af punten aanpassen.

Groet
Ruud.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik kom er op terug met de foto's die niet gesneden zijn ben nu op mijn werk :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

RuBo schreefCOLONIk ben het met de meeste dingen wel met Erik eens. De foto's ogen inderdaad vrij donker en de compositie zou beter kunnen.
Zoals bij foto 5 bijv. daar heb je rechts meer ruimte als links, terwijl het juist lekkerder kijkt als er links meer ruimte is. Het bootje vaart dan als het ware de foto in. Dat geldt dus ook voor de 2e foto waar achter het karretje meer ruimte is als ervoor.

Heb je de camera laten steunen tegen het glas?
Want ik zie dat je sluitertijd meestal op zo'n 1/13" zat en je brandpunt op zo'n 80mm.
Dan word uit de hand schieten toch wat lastig (althans voor mij) en kan je inderdaad beter een statief gebruiken, die je dan wel weer moet mee slepen.

En heb je de focuspunten op automatisch, of heb je één focuspunt geselecteerd. Want ik zou bij foto 6 de scherpte op het bootje verwachten en niet op het bruggetje.
In plaats van scherpstellen en draaien, kan je natuurlijk ook je af punten aanpassen.

Groet
Ik denk dat het meer met mijn snij kunsten te maken heeft alhoewel mijn compositie ook beter kan hoor.
Ik snap wat je bedoelt nu is het net of ze tegen gehouden worden. Ik zal aan het einde van dit bericht de niet gesneden foto's plaatsen.
Ik vermoed dat ik met mijn armen tegen het glas gestaan heb want ik heb absoluut geen vasten hand :oops: . Ik heb 1 focuspunt en probeerde volgens mij op de foto met dat bootje het water op de foto te zetten niet echt slim. Merk soms dat ik ook niet de tijd neem.
Dank je wel hier heb ik wat aan want je leert hier weer van.
Bij de foto met het bootje wilde ik duidelijk dat deel uit de hoek hebben zonder op de compositie te letten tijdens het snijden. Maar ik had al beter moeten opletten tijdens het nemen van de foto.

Dit zijn de normale foto's
normaal formaat 1
Afbeelding
Normaal formaat 2
Afbeelding

Dank je wel Erik en Rubo.

Helaas Erik mijn man wil graag een keer mee als ook hij zijn 7d heeft en dat weekend moeten we ook in de avond weg dus het word allemaal erg kort dan.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar