Nneka in het 'Paard van Troje

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Afgelopen week Nneka gefotografeerd in 'het Paard'. Geweldig optreden en miz mooie plaatjes kunnen maken. Commentaar? Graag!
gr, JP

1

25515

2

25524

3

25517

4

25518

5

25520

Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Scherpte zit op het randje, maar is opzich OK.
Jammer vind ik de ruis. Dit is toch een storend element geworden in je foto's.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Tja, die ruis..... Beetje inherent aan een 450D die op z'n tenen moet lopen qua mogelijkheden die er in t apparaat zitten. Eén van de redenen om op termijn naar een andere serie over te stappen. (buiten t feit dat ik op dik 34000 clicks zit). Scherpte is bij de 1e drie foto's op mijn monitor geen enkel probleem (maar wellicht verkleining ondanks verscherpen hier de genadeloze factor) 4 en 5 valt miz ook nog mee. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!!
Gr, JP
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Die ruis vind ik eigenlijk alleen op plaat 4 een item. Laten we eerlijk zijn, dit is concert fotografie, Ruis is haast niet te voorkomen. cleane foto's spreken bovendien vaak minder (hoor ik vaak over mijn foto's en daar ben ik het wel mee eens). Kijk maar eens hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 51&t=97740" onclick="window.open(this.href);return false;
Algemeen vind ik het nette foto's. Je zou een volgende keer eens kunnen proberen je wat meer op de momenten te richten. In die context zijn de laatste drie het meest interessant. Jammer dat je #3 niet van de andere kant hebt, zou een veel sprekender plaat opleveren. #4 De linker kant van de foto, maar ook de onderkant doen niet echt mee. Kun je makkelijk weg scnijden en krijg je veel meer de aandacht op de kop van de drummer. Die vind ik wel interessant namelijk. #6 vind ik de mooiste van je serie lekker ruim, goed moment, de juiste hoeveelheid publiek. Jammer dat die niet uit hun dak gaan, maar dat is niet jouw schuld ;).

Ik hoop dat je her iets mee kunt,
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Het is je weer gelukt! Feedback geven waar ik iets mee kan.... Qua momenten probeer je jezelf daar ook op te richten, maar soms is dat helaas niet mogelijk omdat je net van plek bent veranderd en ja.... dan gebeurd er iets dáár waar je net vertrokken bent.... Maar het spreekt absoluut veel meer, helemaal mee eens, #4 ga ik nog even proberen, ik denk dat je daar een sterk punt hebt!
Bedankt! Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

:oops: graag gedaan.

Weet je. Op een gegeven moment komt dat als een tweede natuur. Het helpt om een band voor de tweede keer te fotograferen. Dan weet je al een beetje wat er gaat gebeuren. Als je wat langer bezig bent ga je de momenten herkennen. Bijna altijd gebeuren bepaalde dingen vaker tijdens een concert, een bepaalde beweging, een bepaalde geste, een uitdrukking. Vaak kun je die voorspellen als je een beetje oplet. Let maar eens op. Hetzelfde geldt voor een lichtshow. Ook die is vaak voorspelbaar (mits er een mens achter de knoppen zit).
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

ben het voor een groot deel eens met al mijn voorgangers! Ruis mag, maar bij 4 is het teveel inderdaad. Scherpte is idd net te weinig voor mijn idee, maar ik weet hoe moeilijk het is (veel oefenen).

Ik mis hier en daar ook de lekkere kleuren, wellicht kan je in je nabewerking nog wat doen. Probeer misschien foto 2 eens in zwart/wit. Denk dat de foto dan veel meer eruit springt dan dat je nu met het monotone rood hebt? (kan het mis hebben hoor).
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar