Zomaar even een test

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Cdegier
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2011 19:38
WoonplaatsCOLON Houten

Was even aan het experimenteren met verschillende objecten en instellingen.
Deze blauwe orchidee vond ik wel apart vandaar deze keuze.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

24609

Het meervoud van lef is leven....
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

mmmm..... ik vindt het nog niet zo,n spannende foto helaas. :? Wat was je doel met deze foto?

Wat mij opvalt is dat er wat scherpte mist (al kan dat door het uploaden komen :roll: ) en door de stelen onder de bloemen wordt het erg statisch allemaal. het onderwerp centraal in het midden helpt hier ook niet echt. De belichting aan de linkerkant vindt ik wat te hard, dit trekt teveel de aandacht voor mij. Wat ik wel erg mooi vindt is de kleur blauw en het verloop daarvan in de bloemblaadjes. Als je de bloemen nog bij de hand hebt zou ik een nieuwe poging wagen, en er veel dichter opkruipen. Dan kun je fijn spelen met wat scherptediepte, en een wat zachtere lichtval misschien. :)

groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

De foto mist ook wat mij betreft wat scherpte. Compositie is niet echt spannend. Storend vlekje linksonder. Ik vind 'm niet zo interessant.

Vlaanderen schreefCOLON... (al kan dat door het uploaden komen :roll: ) ....
Hmm nee dat kan niet. Bij het uploaden of downloaden van bestanden blijven deze ongewijzigd.
jklapwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2007 09:41
CONTACTCOLON

De scherpte lijkt idd niet optimaal, maar het grootste probleem is idd dat hij nogal registrerend is. Je laat zien dat het een mooie orchidee is, maar je maakt er geen spannende foto van.

Ik denk dat als je meer close-up gaat en bijvoorbeeld speelt met weinig scherptediepte dat het resultaat dan veel spannender word.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar