vriendin met paard

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kayleighbogaars
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2011 12:46

ik krijg mijn afbeeldingen er niet op, geen idee hoe dit komt.. ik weet niet of iemand me dit uit kan leggen?
maar ik heb hier wat foto's gemaakt van een vriendin van mij met haar verzorgpaard.

1. http://www.flickr.com/photos/69081464@N ... hotostream" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.flickr.com/photos/69081464@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://www.flickr.com/photos/69081464@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
4. http://www.flickr.com/photos/69081464@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
5. http://www.flickr.com/photos/69081464@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Je hebt de verkeerde URL te pakken. (maar je kunt je foto's ook hier op EOSDigitaal in het album zetten :-))

Je moet de url hebben met de .jpg aan het einde. Dus Afbeelding geeft
Afbeelding - Dit is wel de url van een van de thumbnails op je flickrpagina.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

beter nog kan je [photoid] 000000 [/photoid] gebruiken , op de plaats van de 0-len vul je het nummer van de foto in die je eerst in je gallerij hebt geupload!

in de volledige bewerker vin je de knop photoid
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Allereerst welkom op dit forum.

En als je deze link volgt, kan je lezen hoe je foto's kunt uploaden en laten zien.
Ruud.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Sorry rubo, heel goed bedoeld maar volgens mij klopt van die procedure geen snars!!!
en dat is dan ook de reden dat ik niet meer upload.

Als ik naar het forum ga zie ik geen linker menu met opties en enkel rechtsboven een keuze menu waarvan één gallerij is.
Simpel zul je zeggen dan doe je dat toch, maar helaas.

Wanneer ik hiervoor kies en daarna mijn album kies krijg Ik alleen maar de mogelijkheid om te kiezen voor "Creëer een subalbum" of "bewerk album".

Dan wil ik natuurlijk verder maar weer helaas. in beide gevallen krijg ik een scherm om profiel in te stellen, forum instelling, privéberichten vrienden en vijanden enz. En in het rechter deel van dit scherm een menutje voor hoofdalbum, naam en beschrijving.
Blijkbaar heb ik alleen vijanden want ik zie, in tegenstelling tot de oude em nu waarschijnlijk prehistorische versie van eosdigitaal, nergens een mogelijkheid om een foto te uploaden.

Zelf ben ik al heel wat jaartjes deelnemer aan eosdigitaal, maar helaas uploaden gaat niet meer en dan kan ik me best voorstellen dat nieuwelingen, ook al lezen ze deze door jou goed bedoelde handleiding, er geen snars van snappen.

Ik gebruik/misbruik dit topic om wederom mijn ongenoegen over dit gebrek bij eosdigitaal weer eens kenbaar te maken en hoop wederom dat er iets aan gedaan wordt.

kayleighbogaars, sorry dat ik jouw topic misbruik.

Met vriendelijke groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je moet als eerste rechtsbovenin naar het gebruikerspaneel.

In het gebruikerspaneel heb je links een menu met galerij enz.
Ruud.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Ruud,

"Lees" dat schrijf ik toch ook!!!
Heb Maarten maar eens een PB gestuurd, wellicht helpt dat.
M. vriendelijke groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het is offtopic, maar de genoemde procedure om foto's te plaatsen klopt helemaal. Deze is al aangepast aan de huidige foruminstellingen, ook al doet de datum erboven anders vermoeden. Ik heb hem enige tijd geleden nog stap voor stap gevolgd om hem te controleren, en voor de zekerheid zojuist ook gedaan.
kayleighbogaars
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2011 12:46

okee, bedankt voor de uitleg ik zal de volgende keer is kijken of het dan wél lukt ;)
maar mijn vraag is nog steeds, de mening van de foto's?
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Oké Je hebt recht op een goede beoordeling. Ik heb voor mijn probleem misbruik gemaakt van jouw topic dus zal ik maar de spits afbijten.
Jammer dat je opnamen nog niet zichtbaar in dit topic hebt geplaatst, dan ging het beoordelen makkelijker. Ik weet niks van je ervaring dus zal ik gewoon opschrijven wat in mij opkomt.
Je hebt twee mooie modellen die ook goed op de plaat moeten staan, ik vindt de belichting van de opnames goed met een goed contrast. Het zijn in iedergeval spontane platen.
Maar nu ff verderkijken. Ik weet niet of je wel eens gehoord hebt van de regels voor composities zoals de regel van derden of gulden snede en de diagonaal methode. Ik zou die een bestuderen.
Opname 1.
Je hebt wee objecten je vriendin en het paard. beide zijn even scherp op de afbeelding waardoor er tussen de onderwerpen geen onderscehdit van belangrijkheid is en ze staan beide niet op een snijlijn van een van de genoemde methodes. Dat is niet mooi. Bovendien staat jouw vriendin er niet helemaal op en is ze opdiverse plaatsen geknipt. Ik zou de voeten er helemaal afgehaald hebben, maar jammer dat dan nog de arm wegvalt.

Opname 2
Deze is niet slecht. als de neus van je vriendin op de 1/3 lijn van rechts had gelegen was ie helemaal goed geweest. In de hoogte had je iets lager moeten zitten zodat de oren van het paard er helemaal op stonden. Dat je links vrije ruimte hebt is goed.

Opname 3
Dit is een goede opname. Het onderwerp is hier het paard en het oog van het paard valt precies op de diagonaal uit de linker onderhoek. Ook de scherptediepte en dof zijn hier uitstekend.

Opname 4
Je vriending kijk mooi recht in de lens en de neus ligt op de diagonaal uit de linker onderhoek. dit is acceptabel al was een oog op de diagonaal beter geweest. Maar wellicht moet je deze opname aan de rechterkant een heel stuk bijsnijden, de romp van het paard draagt niet echt bij aan de kwaliteit van het beel. Maak de opname bijv. vierkant dan is ie goed.

Opname 5
Jammer dat weer de oren van het paard zijn afgesneden. De ogen van je vriendin goed op de diagonaal uit de rechter onderhoek, dus goed in focus. als je het helemaal goed had gedaan had je ook gezorgd dat het oog van het paard op een focuspunt lag. Je zou aan de rechterkant zover mogen bijsnijden dat het oog van je vriendin op de diagonaal uit de rechter bovenhoek ligt. Dat is net langs de arm en als je dan de onderkant bijsnijdt tot de overgang tussen de onderkand blouse en binnenkant mouw/arm ligt het oog van het paard ook op een focus punt. Je zit dan ongeveer in de afbeeldings verhouding 3/4 tegen nu 3/2.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je in de toekomst veel succes.

Groeten, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Met de meeste dingen ga ik mee met Gerard.
Ik vind alleen ook de achtergronden erg druk (met name de eerste), probeer hier ook op te letten.
Dan oogt het ook wat lekkerder.

Ik weet niet wat je instellingen waren, maar mischien kan je de volgende keer je diafragma aanpassen, zodat je een mooiere dof krijgt.
Ruud.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar