Adele Green 18+

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

1)

23829

2)

23828

3)

23827

4)

23826

5)

23825

Laatst gewijzigd door 1 op b-Arthouse, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

Moderator, ben 18+ vergeten toe te voegen
Laatst gewijzigd door 1 op b-Arthouse, in totaal 5 keer gewijzigd.
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Ik dacht al is die laatste geen 18+.. je kan zelf ook je bericht wijzigen inclusief titel..
Vind het mooie foto's maar toch even wat tips en tops..
1.
De houding is een beetje on natuurlijk.. ken weinig mensen die zo im bad liggen
2.
Heerlijke foto
3.
Mis het hoofd iets meer boven et water gehouden, het loopt een beetje raar zo..
4.
Ook deze weer heel'mooi!,
5.
Ondanks twee andere blikvangers worden mijn ogen toch naar haar ogen getrokken, ook hier goed gedaan
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Haar blik vind ik een beetje somber. Daarnaast vind ik de foto's waar het bad nadrukkelijk op staat niet echt passen.
De mooie silkkleur van het water vind ik geweldig. Foto 1 en 4 doen het bij mij goed.

Pb verzonden naar TS betreft aanpassing topicnaam.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

foto 3 vind ik een mooi voorbeeld van een softfocus en toch scherpe foto.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

foto 1 vind ik gelijk de beste. Hoewel haar billen in eerste instantie de indruk geven alsof ze Mickey Mouse oren op haar hoofd heeft. Wellicht was het mooier geweest als ze haar kont iets omhoog had gedaan en je een stukje van haar rug zag.
Foto 2 vind ik vreemd qua structuur. Te veel verscherpt ? Ook een beetje groenig. Verder wel mooi qua blik en pose. Was ook mooi als het een bredere foto was geweest met haar armen er helemaal op.
Foto 3 vind ik een mooi plaatje hoewel ik hier iets in mis. Kan er de vinger nog niet helemaal op leggen .....
Foto 4 vind ik echt lelijk. Die groene waas, die bijna ontevreden blik van het model en veel te licht gemaakt.
Fot 5 vind ik op de een of andere manier niet charmant overkomen. Komt denk ik door de huidstructuur en de nadruk ligt te veel op haar borsten die een beetje vreemd worden afgekapt door het melkachtige water.

Wel een prachtige vrouw overigens.

groet Martijn
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 6 keer gewijzigd.
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

@ martinus. Die van de Mickey Mouse oren? GENIAAL. Wel fraaie foto's trouwens
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

FransASZ schreefCOLON@ martinus. Die van de Mickey Mouse oren? GENIAAL. Wel fraaie foto's trouwens
Dat is letterlijk mijn eerste gedachte. Verder ben ik het helemaal met Martinus eens. Bij #2 lijkt het ook alsof je een beetje te enthousiast verscherpt hebt. Ze lijkt wel grijs haar gekregen te hebben. Ik vind de uitwerking (kleur, verscherping etc. van #1 echt de beste.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Mooi model.
Maar waar meer uit te halen was geweest denk ik.
Misschien dat de originele resultaten beter zijn, maar het oogt op een of andere manier niet lekker scherp, ook de ogen niet.
1 en 2 zijn voor mij de beste.

4 is voor mijn smaak ook te (onnatuurlijk) licht.
En op 3 is het jammer dat de make-up bij haar rechter oog wat slordig is.
daar had ik ook liever wat minder wang en haar linker oog en wenkbrauw helemaal gezien?
Dan was het donkere hoekje ook weggevallen.
Bij 5 mis ik op een of andere manier iets. had ik misschien iets van armen of handen willen zien.

Niet verkeerd bedoeld, maar misschien kun je er een volgende keer wat mee.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

En daar is er weer een :roll: Waarom plaats(en) ik (wij) nog commentaar als de TS hier totaal niet op in gaat.......
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

@ martinus

1) omdat ik niet altijd hijgend zit te wachten, gefixeerd op reacties
2) omdat reacties ' mickey mouse oren' van zo'n bedenkelijk niveau zijn en om de lachers op gehand te krijgen, daar zie ik weinig toegevoegde waarde in om op te reageren
3) Kritiek is goed, nog beter, hoe kun je iets veranderen, aanpassen, instellen, model instrueren of andere opbouwende, toevoegende, resultaat verbeterende opmerkingen

Vandaar dus....en deze reactie zal ook wel niet niet handig zijn...

Gr
b-Arthouse
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

spreading schreefCOLON...
1.
De houding is een beetje on natuurlijk.. ken weinig mensen die zo im bad liggen...
Ik hoop niet dat jij methodes hebt om dit te controleren, en ik vraag me af of ik nou wél of niet wil weten, hoe jij aan die info komt .. :P

Heerlijke foto's allemaal, en no. 3 dingt voor wat mij betreft mee voor foto van het jaar 2011 in "Mensen". Prachtig !!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Mooie foto's. Maar haar nagellak trekt bij mij alle aandacht weg van de foto's :D Haar make up enzo is heel mooi mat en dan van die glanzende nagellak... Daar had ook even een mat effect over gemogen wat mij betreft ;)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@b-Arthouse, hoewel je het niet met kritiek eens hoeft te zijn, lijkt het mij niet meer dan fatsoenlijk om sowieso op de reacties te reageren. Er is in dit topic heel wat meer gezegd dan enkel Mickey-Mouse oren, en ook daar heb je niet op gereageerd
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

b-Arthouse schreefCOLON@ martinus

1) omdat ik niet altijd hijgend zit te wachten, gefixeerd op reacties
2) omdat reacties ' mickey mouse oren' van zo'n bedenkelijk niveau zijn en om de lachers op gehand te krijgen, daar zie ik weinig toegevoegde waarde in om op te reageren
3) Kritiek is goed, nog beter, hoe kun je iets veranderen, aanpassen, instellen, model instrueren of andere opbouwende, toevoegende, resultaat verbeterende opmerkingen

Vandaar dus....en deze reactie zal ook wel niet niet handig zijn...

Gr
b-Arthouse
Ah, je kunt nu dus wel reageren, maar inderdaad, deze reactie is zeker niet handig. En bedenk zelf maar even waarom . . . . . kijk even naar de reactie van Rocker. Het zegt dus meer iets over jou.... :evil:
Gebruikers-avatar
b-Arthouse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 22:49
WoonplaatsCOLON regio Haarlemmermeer
CONTACTCOLON

@ rocker / @ Martinus.... en nu graag eens een inhoudelijke, feitelijke, creative, op de foto gerichte reactie MET daarbij aanvullende, steekhoudende en begrijpbare kritiek. Bijvoorbeeld; foto 4 heeft een soort van groenige waas meegekregen, kan in het toepassen van het onscherp masker zitten, kan dat in de parameters van de kleurtint curven de hooglichten te hoog staan. Daarnaast kijkt het model ook niet echt 'goed' iets mee coachen tijdens de opname of bespreken van de pose....ik noem maar wat op.....


Kijk naar de opmerkingen van Frank64......daar kan ik iets mee... en deze opmerkingen zijn toch niet positief, maar wel met argumenten onderbouwd

@ Moderator: ik zal directer reageren op opmerkingen mits ik tijd kan vrijmaken, toegang tot internet heb en in de omstandigheid ben om op m'n gemak alle tijd kan nemen.

b-Arthouse
Shadow is Hidden Light

http://www.b-arthouse.com
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

sorry b-arthouse, ik neem de moeite om kritisch naar je foto's te kijken en daar per foto commentaar over te schrijven. Ik vind dat ik je best het een en ander aanreik en inhoudelijk op je foto's in ga. Ook draag ik bij sommige kritieken een mogelijke oorzaak aan en probeer mee te denken. Ik heb het nog eens zitten vergelijken, maar zie geen verschil in kritiek van Frank of dat van mij hoor. Wat wil je nou ? Ik ga niet alles aan je voorkauwen. Moet ik soms ook de foto's voor je gaan maken en ze voor je nabewerken ? Je hebt een website waarin je pretendeert best een eind op weg te zijn dus over wil komen als een professionele fotograaf, gedraag je dan ook zo. Als je een beetje ervaren bent is het aan jou om met de geleverde kritiek te weten wat je er aan moet doen en aan de slag te gaan. Je plaatst hier foto's zonder enige inleiding of hulpvraag dus is dit het gevolg. Wees een volgende keer duidelijk dat je hulp wilt omdat je niet zo goed weet hoe je moet nabewerken.
Daarbij vind ik het erg vervelend dat je één klein dingetje uit mijn goed bedoelde commentaar haalt om mij om de oren te slaan met een op niets gestoelde opmerking over lachers op mijn hand krijgen. Probeer liever mijn "grap" te begrijpen en bekijk de foto eens goed. Succes !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar