Fotoshoot miss Priscilla @ LongJoy Photography

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Ola..

Alles goed hiero..?
Voor de verandering eens een kleurrijk outdoorshootje.
Zeer apart aangezien het afgelopen zomer niet altijd zomers weer was..maar toch hebben we een gaatje gevonden voor een leuke shoot.. ;-)

Enjoy en geeft maar mening.. :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ligt het aan mijn scherm?

Ik vind de toning / kleuren bij alledrie de foto's niet lekker ogen.

Opbouwende kritiek:\

foto 1 vind ik te strak gekaderd van onderen
foto 2 vind ik de stang uit haar hoofd storend
foto 3 vind ik te schuin genomen / horizon staat niet lekker - maar dit is duidelijk bewust gedaan, dus een keuze en smaken verschillen
foto 4 vind ik qua achtergrond weer te onrustig en wat ruim gekaderd

Dus ja.. tja.. goeie foto's want het roept een boel bij mij op! Dat ik dan andere keuzes gemaakt had.. da;s natuurlijk een tweede ;-)
Mirjam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:12

3 vind ik heel stoer! 4 vind ik de schaduw in haar gezicht erg storend
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

heb je alle filters uit de kast gehaald of zo?
3 is verder heel mooi maar te ver doorgeschoten in de nabewerking mi
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

sorry, ik vind ze niet mooi. Veel te veel aan nabewerking en filters gedaan. Zowel de kleur als de huid verzachting. Jammer van zo'n mooi model.....Dit hadden foto's geweest met potentie, de poses en setting zijn nl goed
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

... In dát geval kan de fotograaf met de RAW's in herhaling. Als de fotograaf dat wíl, uiteraard ..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

de fotograaf wil niet.........geeft geen enkele reactie ??
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

1 , 2 en 4 vind ik wel mooi(smaken verschillen das maar goed ook)foto 3 vind ik de kleur toning niet mooi.zeker niet voor iemand met een donkere huidskleur het wordt al snel grijs.


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Hier ben ik..
Helemaal vergeten dat deze ook nog bestond..
Andere dingen hielden mij bezig..

Ben inderdaad in een kleurrijke bui de laatste tijd waarbij ik heel anders naar mijn foto's kijk.
Zo nu en dan over de top....volgens de 1 past die er goed bij..bij de ander is ie net iets teveel over de top..
Ja..zulke dingen zul je altijd wel blijven hebben....diversiteit..crazy stuff..

Kennis van me hielp me bij foto 1 en 2 met het reflecteren van zonlicht..bij 3 en 4 was ie alweer weg.
Bij 4 is dat het meest te merken anders had ik die schaduw enigzins beetje weg kunnen 'reflecteren'.
Jongedame kon niet echt meer naar voren op die constructie anders viel ze op de grond.. :-)
Aan de andere kant vond ik persoonlijk gezien, die schaduw ook weer neit zo een storend element maar goed..tis inderdaad ook hoe men ernaar kijkt. :-)

Wel heb ik meerdere vragen over 3...
Allereerst..hij was schuin geschoten..dat klopt...heb ik met opzet gedaan omdat ik sowieso ook niet meer verder naar achteren kon om de foto te schieten.
Ik schoot met een 70-200 en kreeg hem dus niet meer recht dus schoot ik hem schuin om zodoende goed focuspunt op de ogen te krijgen.
Sowieso vind ik ook dat niet elke foto perse recht 'moet' zijn....
Schuin is ander point of view en levert ook andere belevenis van de pic op.
Wel ben ik behoorlijk veel aan het spetteren geweest wat betreft het inkleuren van die foto...
Kan iemand ( of althans meerderen ) mij uitleggen waarom hij/zij niet voor zo een opmaak zou kiezen..?
Voor mij hoeft niet alles logisch te zijn...ik ben een rebel in dat soort opzichten..
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Oi oi,

Bij die schuine van 3 had ik al opgemerkt: smaken verschillen. Qua kleuren spetteren blijft het natuurlijk ook smaak - maar ik vind persoonlijk dat het model er nu minder goed uitknalt dat sommige andere delen van de foto. Bij foto 1 knalt de de trapleuning die ze vast houdt er uit. Bij foto 2 knalt haar jurk er uit, bij foto 3 overheerst haar witte jurk zo uitgebeten dat het lijkt of ze een jute zak aanheeft, zo ook bij foto 4.

Niet dat ik zo een fervente aanhanger van het *tietenschieten* ben of iets dergeiljks, maar je hebt hier een prachtig model waarbij je accenten op andere zaken legt dan het model zelf (jurk uitgebeten, rode trapleuning), en naar mijn smaak zou ik liever het model benadrukt willen zien. Met jouw talent had er naar mijn mening meer, veel meer in deze shoot gezeten.

My 2 cents...
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Tis maar een geluk dat we verschillen van smaak.. Maakt het juist zo leuk.. :-)
Wat betreft de uitgebeten witte jurk....dat probleem heb ik nu eenmaal altijd als er volop zon op een witte jurk schijnt..
TIs niet dat ik daarboven iemand had staan die met een difuus scherm het zonlicht 'verzachtte'.. ;-)
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

In mijn ogen ben je als "professional", want zo profileer je je op je website, een beetje te makkelijk. Je roept wat te snel "Zo is het nu eenmaal", of " het kon niet anders" of "het hoeft van mij persé niet recht" Tja, dat kan natuurlijk, maar past niet helemaal in mijn manier en ik vind dat je je er dan als fotograaf die foto's plaatst in showcase en (betaalde) opdrachten doet, een beetje makkelijk van af maakt. Ik zou mij de kritieken aan trekken en er wat mee doen om mij te verbeteren. Maar dat kan jou blijkbaar verder niet zo veel schelen. Dat geeft verder niet hoor. Je hebt er plezier in en dat is schijnbaar genoeg voor jou !
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

*zucht*

Mag ik u erop attenderen beste man dat de manier hoe ik op dit soort zaken reageer mijn manier van aanpak is.
Ik ben er vrij nuchter onder en zo ben ik altijd al geweest.
Of ik er wat mee doe is aan mij de zaak en niet aan u om te bepalen het het wel/niet zou moeten.
Misschien ben ik daar veel beter in dan gedacht...then so be it maar ik vertik het om op deze manier zogenaamd 'verantwoording' af te moeten leggen.
Ik scroll terug en zie deze opmerking..
martinus schreefCOLONde fotograaf wil niet.........geeft geen enkele reactie ??
Als ik geen antwoord wil geven..dan wil ik geen antwoord geven..klaar simpel..en daar heb jij het dan mee te doen.
Ga dan niet zogenaamd als opzichter hier rondhuppelen en van mij verwachten dat ik op alles ga reageren. Ik heb ook nog andere dingen aan mijn hoofd.
Nu was ik toevallig gewoon dit topic ook helemaal vergeten aangezien ik het druk heb gehad afgelopen periode, maar de manier hoe jij dan vervolgens als bloedhond aan het opletten bent en dan ook nog die reactie daarna irriteert me dan wel.

Onthou..iedereen heeft zijn eigen manier van aanpak..iedereen heeft zijn eigen manier van hoe hij iets graag ziet...
Als jij een bepaalde manier hanteert waarop JIJ vindt hoe jouw beeld eruit moet zien dan is dat jouw goed recht hoe jij daarmee aan het werk gaat.
Ik ga jou niet verplichten om aan een bepaalde vorm van fotografie te voldoen eer je 'geaccepteerd' wordt.
Jij hebt jouw manier van fotograferen wat mensen leuk vinden, ik heb mijn manier van fotograferen wat mensen leuk vinden en waarvoor ze graag met mij samenwerken...zou anders beetje saai zijn als iedereen dezelfde methode hanteerde of niet..?
JIj praat over dat mensen hier kritiek hebben op bepaalde punten...maar aan de andere kant zijn er ook mensen die vrij weinig tot geen kritiek hebben.....moet ik hun dan laten 'vallen' en me volledig gaan richten op degenen die kritiek hebben..??
Nu zijn deze foto's iets van 3 maanden geleden geschoten..moet ik dan de tijd terug gaan draaien om de kritische punten aan te pakken..?? Enige wat ik kan doen is ze in mijn achterhoofd houden en kijken of ik besluit om er wat mee te gaan doen. Excuseert u mij dan als ik niet op de manier reageer zoals u dat graag had gezien.
In dat geval kan ik heel wat kennissen van me wel snappen dat ze zich niet op fora willen begeven...iedereen heeft zijn/haar eigen visie op een bepaald beeld en zal dan (on)bewust proberen om die visie op te dringen zonder rekening te houden met de visie van het belangrijkste persoon....de maker zelf.
Het is goedbedoeld..dat weet ik en waardeer ik ook wel. :wink:

Nu kan ikzelf nog genoeg leren maar most important is...Ik probeer altijd de balans te vinden tussen de kritische punten en mijn eigen stijl maar bovenal vind ik het belangrijk dat ik ook doe waar IK zin in heb...niet waar JIJ zin in hebt.


Gelieve daar in het vervolg dus ook rekening mee te houden. Ik bijt rustig van me af als het moet.
Dit moet een leuke gezellige bezigheid blijven.
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, da's een heel verhaal zeg :roll: maar volgens mij zeg ik niks meer en niks minder......nou kan ik nog van alles gaan zeggen over zorgvuldigheid en forum attitude en zo, maar ach, jij hebt er plezier in. Houwen zo...........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar