Tank.

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Tijdens onze rondreis USA kwam ik ook nog wat tanks tegen en vond deze zeker wel de moeite waard om te laten zien.

23773

Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

jammer van die bult linksboven, anders had het een prachtig symetrisch geheel gevormd, desalnietemin een leuke foto.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Anoniem 3

Nee hoor, niets symmetrisch.
Ook het bordje 'keep' moet dan weg, en de schaduw en de ....

De non-symmetrie stoort me dus niet.
Goed dat je in/uitgang van de loop zo centraal gezet hebt.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Zeker een leuke foto geworden.
@gvasseldonk: Ik denk dat dit de uitgang is, de ingang zal waarschijnlijk aan de andere kant zitten.
Als deze kant als ingang gebruikt gaat worden zullen ze het binnen in de tank wat heet krijgen denk ik. :lol:
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Cool! Gave dreiging gaat er ook vanuit, alsof die loop tegen je neus aan staat.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Mooie foto! waarschijnlijk bij een museum of opslag genomen zo aan de roest te zien aan de monding heeft in ieder geval een tijd niet geschoten.
Is ook geen moderne Amerikaanse tank die heeft n.l. een 120 mm gladde loop bij deze zijn de trekken en velden goed te zien.

Groeten Jan
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Sharky schreefCOLONMooie foto! waarschijnlijk bij een museum of opslag genomen zo aan de roest te zien aan de monding heeft in ieder geval een tijd niet geschoten.
Is ook geen moderne Amerikaanse tank die heeft n.l. een 120 mm gladde loop bij deze zijn de trekken en velden goed te zien.

Groeten Jan
Jan,

Helemaal goed, deze foto is gemaakt in het general Patton museum in Calafornia. Het was inderdaad eentje die buiten stond.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Alle tanks zijn mooi :) Maar ja dat zeg je als rechtschapen cavalerist natuurlijk snel. :) Volgens mij is het een M60 die nog in Korea en Viet Nam actief geweest zijn. Ik heb er alleen oefen munitie op laten kletteren :) Als ook een zooi oude AMXen :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

jvanarkel schreefCOLONAlle tanks zijn mooi :) Maar ja dat zeg je als rechtschapen cavalerist natuurlijk snel. :) Volgens mij is het een M60 die nog in Korea en Viet Nam actief geweest zijn. Ik heb er alleen oefen munitie op laten kletteren :) Als ook een zooi oude AMXen :)
Wat voor tank het is weet ik niet maar ik weet wel dat in Amerika er veeeeeel meer respect is voor militairen dan in Nederland. In het General Patton museum kwam een oud strijder binnen van Korea toen wij er ook waren en ze rolde bijna een rode loper voor die man uit. Ook krijgen (US) militairen vaak korting bij het bezoeken van parken.

Dit is de bewuste tank waar ik de eerste foto van heb genomen

23789

Anoniem 4

Als bewonderaar van Patton en “zijn” tanks in het algemeen, kan ik dit beeld erg waarderen. De eerste is mooi dreigend neergezet.
De tweede geeft de mogelijkheid om het type te kunnen bepalen.

Dit is de M60 Patton (1960 in dienst), Amerikaanse Main Battle Tank met het oorspronkelijke 105 mm kanon.
Laatste in de serie Patton tanks, opgevolgd door de M1 Abrams.
De M60 heeft diverse doorontwikkelingen gehad. Gezien de rookwerpers zou dit één van de laatste M60A3’s kunnen zijn.
De later ontwikkelde M60-2000/120S is eigenlijk geen echte M60 Patton meer. De 120S slaat op het 120mm kanon met gladde loop.
Gebruikers-avatar
Houdini
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:00
CONTACTCOLON

Echt een prachtige foto, de loop met zijn trekken lijkt door mijn beeldscherm heen te prikken.
Het is bijna driedimensionaal.
Een echte GOT YA! foto.
Canon 350d · 100-400 L IS USM · Bgrip · ir-control
Canon 550d · 12-24 AT Pro · 18-135 IS EF-S · rc-control
Speedlite 430EX · Sherpa tripod · Revue monopod · hoekzoeker
Panasonic TZ7 · Lowepro Rover AW II
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Bedankt voor alle positieve reacties.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar