Bulk objectieven, wat is het verschil met een gewone lens.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Hallo,

ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een andere lens, nu kwam ik op de site van camera.nu van bepaalde lenzen twee uitvoeringen tegen, een gewone en dan dezelfde met de benaming Bulk. Er zit nogal wat prijsverschil in, neem nou de 15-85 van canon, in de gewone uitvoering kost deze 649,- in de bulk uitvoering kost deze 579,-. Uit de tekst maak ik op dat bij de Bulk uitvoering geen originele doos (meer) zit, maar alleen in die doos zit toch niet het verschil van 70 euro. Zijn de Bulk lenzen een soort tweede keus, zijn het "oude" kit lenzen waarvan de body zonder lens is verkocht. Ook als deze lenzen zonder doos verkocht worden, voor transport zal canon er toch ook wel een doos omheen doen, kan mij niet voorstellen dat Bulk lenzen per dozijn los in een omdoos worden gegooid.

Wie weet wat meer over de kwaliteit van de Bulk lenzen.

Dank voor het meedenken alvast.


Arjan
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Een bulkobjectief is afkomstig van een set bestaande uit camera+objectief.
Zo'n objectief zit in een neutrale (meestal witte) doos.
Er is geen verschil in kwaliteit.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bulk = veel, er is dus veel ingekocht en dus aardige hoeveelheid korting.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
wizard1970
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2009 11:18
WoonplaatsCOLON Opheusden

In ieder geval is de lens dezelfde kwaliteit. Alleen geen mooie Canon doos eromheen. Het voordeel is de prijs bij de bulk verpakking. Het gaat toch om de inhoud en niet om de verpakking toch?
Canon 450D | 50mm f1.8 II | 18-55 IS | 70-300 IS USM | 70-200 2.8 IS USM | Sigma 18-125 OS HSM |Sigma 120-400 OS HSM | Delsey Gopix 80 cameratas | handstrap | statief
Gebruikers-avatar
pascal2704
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2009 22:56
WoonplaatsCOLON Echt
CONTACTCOLON

Kan me vergissen, maar bij bulk zit volgens mij ook geen handleiding. Voor mij en de meesten hier waarschijnlijk geen punt, maar wellicht iets om mee te nemen in je afweging. Een handleiding naderhand aanschaffen is behoorlijk prijzig (enkele tientjes).
http://www.pascal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Maar daarvoor hebben we gelukkig internet... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik heb al weer een tijd geleden een bulklens gekocht bij Konijn. Volgens hun site zijn deze lenzen afkomstig van een body plus lens combinatie die nu los worden verkocht. De lens zat in een witte doos, zonder handleiding. Die handleiding van Canon zit tegenwoordig als PDF op een CD-ROM waar volgens mij alle de handleidingen van alle nog gangbare lenzen staan, dus daaraan komen is niet zo moeilijk.

Het scheelde mij circa € 100,- euro voor een doosje dat toch de kast in gaat....
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Niet Kennen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 259
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2006 15:25

Mij bulk lens werd wel netjes geleverd met handleiding en alles accesoires die erbij moesten geleverd worden maar in een wite doos. Ik bewaar de dozen niet dus het maakte mij niet uit. Maar ja sommige mensen bewaren de doos voor latere verkoop en zijn dan bang voor waarde vermindering omdat ze geen orginele doos meer hebben.
Gebruikers-avatar
maudy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 15:51

pascal2704 schreefCOLONKan me vergissen, maar bij bulk zit volgens mij ook geen handleiding. Voor mij en de meesten hier waarschijnlijk geen punt, maar wellicht iets om mee te nemen in je afweging. Een handleiding naderhand aanschaffen is behoorlijk prijzig (enkele tientjes).
Ik heb een bulk lens gekocht en daar zit net hetzelfde in dan bij een canon doos bv handleiding en alle accessoires dat erbij horen :wink: mij hebben ze gezegd dat het setjes zijn die ze uit elkaar halen vandaar de witte doos .Ik hou de doos wel bij maar of het nu een witte of een canon doos is maakt niet veel uit voor mij .Ik zie graag het factuur van aankoop zo weet je hoe oud de lens is en van waar ze komt moest je ze ooit binnen doen om te herstellen .
Al doende leert men .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar