Kom er even niet uit, wie helpt?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Ben op zoek naar een lichtsterk(er) alternatief voor mn kitlens, al ruim een week van alles en nog wat aan t lezen, en mijn keuze weten te beperken tot deze 3:

http://www.kamera-express.nl/product/ta ... non-ef-s-/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kamera-express.nl/product/si ... non-ef-s-/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kamera-express.nl/product/si ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;

Budget rond de 400, eventueel een 2e handse (mits te vinden) is ook prima.

Het doel is oa om actiefoto's te kunnen maken van spelende huisdieren (katten) s' avonds bij lamplicht, en eventueel concertfotografie.

Lichte voorkeur voor de Sigma 17-70, maar vraag me meteen af waarom die aardig wat goedkoper is dan de 17-50.

Ook hoor ik dat de Tamron aardig wat geluid kan maken, weet iemand wat ik me daar bij voor moet stellen (ik bedoel: is het zo hard dat het echt storend is)?.

Bij voorbaat dank!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Tamron 17-50 F2.8! Naar horen zeggen heel veel lens voor je geld.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik heb de Tamron zonder IS en vind het een lekker lensje.
En wat noem je aardig wat geluid? Hij maakt meer herrie als een Canon (L), maar minder als de sluiter.

En heb je er ook erg in dat bij de Sigma 17-70 het diafragma verloopt van 2.8 naar 4.0?
Ruud.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Wellicht reeds bekend, maar ik vind onderstaande site wel een goede raadgever:
Canon Eos

gr
Peter
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik zou persoonlijk kiezen voor de 17-50 van tamron! een erg fijn objectief die ik lang met veel plezier heb gebruikt.
hij focust redelijk vlot en acuraat en maar maakt daarbij inderdaad wat geluid. het is geen ratel maar meer een soort grappig hoge snelheid tandwiel piepje. dit filmpje geeft het mooi weer: http://www.youtube.com/watch?v=ly8Q7eJTU70" onclick="window.open(this.href);return false;. Je kunt ook zien dat de snelheid van de Tamron vrij hoog ligt door zijn korte focus draaiafstand. het gaat hier overigens wel over de 17-50 zonder VC (IS). deze is volgens vergelijkende testen scherper en een tikkeltje beter dan de VC versie.

het objectief is ook zeer in trek bij filmers tegenwoordig, ivm hoge beeldkwaliteit en relatief groot diafragma.

de sigma 17-70 begint bij f2.8 maar loopt al vrij vlot op richting de f4, vergeet dat niet!

voor de bewegende dieren is het misschien zelfs prettiger om een lichtsterke primelens te nemen (zeker bij mindere verlichting)

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Bedankt voor alle reacties!

Neig nu meer naar de Tamron..net t filmpje een paar keer bekeken en t geluid valt me reuzemee (ik dacht idd aan een soort ratel, waar dieren dan door afgeleid zouden kunnen worden..).

Als lichtsterke prime heb ik de zn ''plastic fantastic'', tof lensje, maar ik vind m niet ideaal voor rondrennende katten, ik kan met de kitlens daar weer wel mee overweg, maar zo gauw t wat donkerder wordt is t uit met de pret, vandaar de zoektocht naar een soort ''kruising'' tussen deze twee.

Alleen nu met of zonder VC..in de reviews lees ik dat de non-VC idd scherper is, maar dat dit enkel geldt voor de oudere modellen, kan iemand dat hier bevestigen?
Ik dacht dat ik de VC nodig had, heb helaas niet de meest vaste hand..
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hier heb je nog 'n testje met het geluid.. ;)
ik weet niet of je de standaard lens ook hebt?
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

De non VC is het oudere model! en is inderdaad scherper dan de VC versie. vooral hoekscherpte bij de non-vc vond ik beter. heeft VC zin in jou geval, tsjaa... als je snelle beestjes wil fotograveren ben je het meest gebaat met een zo snel mogelijke lens, f2.8 zal wat dat betreft al heel wat schelen.

wat ik aan kan raden is om via bijvoorbeeld marktplaats op zoek te gaan naar een lens, bevalt hij dat toch niet, of wil je toch wat anders kun je hem zonder verlies prima verkopen!

Succes
Canon
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Bedankt weer!

Sven, in de review die ik gelezen heb stond dat de oude non-VC's beter waren dan de nieuwere non-VC's..vond t een beetje verwarrend.

Net wat foto's gemaakt van bewegende beelden met 18-55 kitlens, zowel met de IS aan als uit, en er is geen verschil, ik denk dat ik dan mag aannemen dat ik de VC niet nodig perse nodig heb en voor de scherpere non-VC variant kan gaan.
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

loedertje schreefCOLON 8< knipperdeknip......... ik denk dat ik dan mag aannemen dat ik de VC niet nodig perse nodig heb en voor de scherpere non-VC variant kan gaan.
Zelf heb ik de Tamron non VC ook en vind het nog steeds een heel fijn objectief. Volgens mij maak je hiermee een goede keuze.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ik heb nog nooit gehoord van verschil in nieuwe en oude 17-50 non vc objectieven! moet eerlijk zeggen dat ik me daar nog niet mee bezig heb gehuoden! ik zeg... testen!

tip om de IS te testen!!! zet hem aan... kijk door je zoeker en druk de sluiter half in... stel scherp en blijf vasthouden! zet na 2 seconde goed kijken de IS uit (op 55mm) en kijk wat het verschil is! de effectiviteit van IS word groter wanneer je objectief een langere brandpuntsafstand heeft!

Succes met het maken van een keuze
Canon
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Wederom hartelijk bedankt!

Het verschil tussen oude en nieuwe non-VC's kwam ik tegen op een engelstalige site, kan t niet meer terugvinden, heb echt heel veel over deze objectieven gelezen de laatste week en vond dit een vreemd verhaal dus niet opgeslagen.

T gaat iig de Tamron non-VC worden!
Nieuw bij Foka en CameraNu rond de 300, 2e hands op MP rond de 225, dus denk dat ik voor een nieuwe ga.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar