dat zal waarschijnlijk geen canon worden.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

mijn zoontje van nu nog 2 is helemaal gek van foto's maken, ja hoe kan het ook anders :) maar nu krijgt hij wel eens onze compactcamera maar omdat hij in november zelf jarig is willen wij hem een eigen cameratje kopen, nou heb je bij bv bart smit al een heleboel verschillende camera's http://www.bartsmit.com/electronics/digitale-camera-s" onclick="window.open(this.href);return false; maar je hebt natuurlijk, ook nog van die robuuste gewone compact camera's die shokbestendig waterproof etc zijn.

even niet kijkend naar hoeveel ze kosten, welke zullen jullie aanraden voor mijn zoontje van dan 3.

hij moet wel een display hebben waarop de foto nadat hij gemaakt is te zien is

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

http://www.bol.com/nl/s/speelgoed/zoekr ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

+1
Heb nu al een paar keer de reclame van deze "camera" op tv gezien. Echt een aanrader voor kleine fotograafjes.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Wat leuk dat zo'n kleintje al zo veel plezier aan fotograferen beleefd.
Dat beloofd nog wat !

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Voor mijn zoon hebben we een V-tech kidizoom en ik vind het geniaal. het voordeel van deze is dat de grip voor de kinderen erg goed is, bediening makkelijk en hij is sterk.....errug sterk!
De kwaliteit van de 2 megapixel is prima, beter dan een cameratelefoon van 2 mp maar niet veel meer dan dat. Batterijen gaan lang genoeg mee.

Hij kreeg de camera toen hij 4 was,m aar zijn zus van bijna 3 kan er ook mee overweg.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mijn dochter heeft zo iets:

Afbeelding

hij was alleen te licht waardoor zij hem steeds aan de afdruk kant omlaag drukte, dus nu heeft ze deze:


Afbeelding

maar als ze foto's wil maken dan pakt ze gewoon de camera die het dichtst bij is.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik ben altijd twijfelachtig over die speelgoed camera's. Ze zijn redelijk prijzig en volgens mij is de kwaliteit minimaal. Ik zou eerder een goedkope compact kopen. Maar dat ben ik :)
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

PanzerFaustNL die uitschuivende delen van de lens is niet echt geschikt vind hij te intresant om weer terug te drukken.

z'n kidizoom is trouwens wel grappig ken geen andere camera waar de flits onder de lens is gebouwt.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

2e hands ?
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik zou zeggen: Een doos lego! Oh nee, daar is ie nog te jong voor... nou dan maar een camera.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Er zijn kinderen op die op 4 jarige leeftijd piano spelen, viool spelen, aan klassiek ballet doen. Daar krijgen ze of hebben ze de beste spullen voor, goed fotograferen begint ook met goede spullen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dan zou ik maar een slagvaste en kwijl vaste 1DS nemen met een korte prime met een mega dikke zonnekap en oersterk UV filters.

Leuk verhaal, maar ik geloof dat jij net zoals al die ouders van TVOH en al die andere sh..t programma's dat er veel talent is :(

Daarbij ontwikkeld het talent zich niet door duur of professioneel spul. Maar goed die VTech dingen zijn echt goed, en als je echt een fotograaf in de knop hebt dan is een analoge camera of een FF digitale net zo goed als ook een oudere camera op een GSM. :)

Ik vind kinderen van 3 a 4 en soms 5 a 6 nog enigzins te lomp om een DSLR kundig te bedienen. Maar goed :) alles mag. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

@jvanarkel, ja ze kan soms lomp met een camera om gaan. Maar dat interesseert me niet. Als hij stuk gaat koop ik gewoon weer een andere.

Er is veel talent, maar ik geloof niet dat alle talent aangeboren is. Talent wordt geboren doordat de omgeving dingen aanbiedt om talent te ontwikkelen. Daarnaast ben ik wel iemand die niet gaat pushen, ze fotografeert een maand, 2 maanden niet om dan weer een aantal dagen achter elkaar met een camera op en rondom het huis te lopen. Het liefst doet ze dat met mijn Canon EOS 300, de analoge, maar dat vind ik iets te duur.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

the-essy schreefCOLONIk ben altijd twijfelachtig over die speelgoed camera's. Ze zijn redelijk prijzig en volgens mij is de kwaliteit minimaal. Ik zou eerder een goedkope compact kopen. Maar dat ben ik :)
Natuurlijk is de kwaliteit minder, hoe kan het dan ook anders. Maar zo een camera koop je toch niet voor jezelf om wereldplaten te maken die meteen geexporteerd worden. Die koop je ter ontwikkeling voor je kind en dat is waar hij erg goed in is. Als jij liever 10 foto´s maakt met een betere kwaliteit, maar daarna is hij stuk, dan moet je dat zelf weten, maar ik koop liever iets waar ze langer plezier van hebben zodat ze er wat aan hebben. Dat dan de kwaliteit gelijk staat aan die van de eerste de beste Nokia is dan maar jammer. Kinderen maakt dat toch geen snars uit.

Nu ik er zo over na denk...koop jij zo een camera dan niet stiekum voor je zelf...?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Mijn zoontje (nu 7) hebben we toendertijd een oude compactcamera gegeven. Rustig uitgelegd hoe hij er mee om moest gaan, en dat het niet voor in de zandbak was.
Nu bijna vier jaar later werkt de camera nog steeds en heb ik alleen de lens een keer schoon moeten maken, omdat er wat vingerafdrukken opzaten.

Ik zou dus gewoon voor een compact gaan.

Robert
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

repel101 schreefCOLONIk zou dus gewoon voor een compact gaan.
+1
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

even voor de mensen die het over een compact hebben, als je gaat vergelijken en je neemt een compactcamera van 60 euro (wat een uitdaging wordt om die te vinden) want dat kost de kidizoom bij de wehkamp. vraag ik mij af welke betere foto's aflevert na een half jaar gebruikt te zijn door een kind van 3.

wat denken jullie?

[zeurmode]
o ja voor die 60 euro moet je ook nog een mp3-player weten te scoren want die zit er ook nog ingebouwt. :) kijk dat mis ik nou op mijn eos :) :)
[zeurmode of]
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

bingo!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

67 euro bij de meeste winkels heb je een simpele compact.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mijn dochtertje van intussen 5 heeft toendertijd (toen ze 3,5 was) een hp compact gekregen. Was een actie hier in de blokker voor 65 euro. Kwaliteit is niet super, maar wel beter dan een 2mp cameraatje. Ook rustig uitgelegd wat ze moet doen (en vooral goed het snoertje vastmaken aan haar pols) en de camera leeft nog steeds. Er zit een 4Gb sd kaartje in en dat kan lekker lang mee. Er gaan gewoon AA batterijen in en die doen het lekker lang.
We pushen haar niet om foto's te maken. Soms loopt ze een weekje rond met dat ding continue te klikken en te doen. Alles gaat op de foto dan. En soms ziet ze het ding een maand lang niet liggen.

Wij hebben toen bewust voor zo eentje gekozen omdat we haar ook wat verantwoordelijkheid voor materiaal wouden bijbrengen. Ze is er superzuinig op en heel voorzichtig altijd. Netjes opbergen in het hoesje enzovoorts...

Het is altijd leuk om af en toe eens de SD kaart in de computer te duwen en te kijken wat ze er nu weer opgezet heeft...

Ik zou zeggen, doe een goedkope compact...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar