Kruisspin (Araneus diadematus)

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Omdat onze voortuin er vol mee zit, zeker in de taxus heb ik vanmiddag even de tijd genomen om deze mooie dieren op de plaat te zetten. Allen zijn uit de hand geschoten, ik hoor graag wat opbouwende kritiek.

Groet Leon.

1.

23120


2.

23121

3.

23122

4.

23123

Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Het is hier een lekker spinnensfeertje, De kleuren heb je goed te pakken Leon. Ook de scherpte is prima, Ook al zit hij niet bij elk op de kop van de spin(foto 4)
Wel dat je ze mooi te pakken hebt met prooi.
Laatst gewijzigd door 2 op BossA, in totaal 19 keer gewijzigd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Vind deze post een stuk beter dan je vliegen post. Dit is inderdaad veel scherper.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

Bedankt voor de reacties. Deze foto's zijn veel scherper dan de anderen omdat dit nauwelijks crops zijn terwijl de vliegen bijna 90% crop is.

@bossa nr 4 heeft idd de scherpte niet op de kop liggen. Die foto heb ik ook maar dan is het lijf met de mooie tekening niet scherp en dat vond ik hier mooier.

We hebben de kruisspinnen nog tot de vorst in de tuin dus er zullen ongetwijfeld meer volgen.

Groet Leon.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Netjes, maar ik vind ze persoonlijk iets te close en met name foto 2, 3 en 4. Iets meer ruimte er om heen, zodat je ook wat kunt spelen met de compositie en de lijnen van de webdraden was wellicht ook een optie...... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Ik vind #1 de sterkste !
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

@bartjed
Ik ben zelf heel erg van het krap kaderen dat vind ik vaak mooi. Ik zal de volgende keer ook eens wat meer ruimte houden. Ook wilde ik dit keer wat met het webwiel doen maar vanwege de straffe wind heb ik dat gelaten. Het valt me wel op dat deze spinnensoort zijn web graag heel netjes houd. Een beschadiging wordt erg snel aangepakt en opnieuw opgebouwd. Daar wil ik ook iets mee gaan doen.

@sunblade
Bedankt voor je reactie. Ik vind 1 zelf vet vanwege de scherpte en mooie rustige achtergrond. Maar mijn voorkeur gaat uit naar 2, zo als die vlieg reageert zou ik ook doen als ik zo'n grote spin tegen kwam :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar