Blijdorp.. again.. :)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Er stond voor gisteren al een bezoekje Rotterdam op het programma en door alle mooie foto's hier kreeg ik toch wel heel veel zin om ook te gaan. Ik had gelukkig erg mooi weer. Ik had me erg verheugd op Vicks maar jammer genoeg ging die net toen ik kwam in diepe rust met mama beer.
Erg origineel zijn de dieren op mijn foto's niet meer door de vele foto's van Blijdorp de afgelopen dagen. Toch ben ik benieuwd wat jullie er van vinden.

1
Afbeelding

2
Afbeelding
Ik vind ara's prachtig. Jammer genoeg hadden ze er geen zin in, ze kwamen aanvliegen en smeerden hem gelijk weer. Toch deze nog kunnen maken.

3
Afbeelding
Even kijken of er een lekker muisje onder het steentje zit...

4
Afbeelding
Beetje jammer van de storende achtergrond.. :(

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Jammer genoeg is deze totaal niet scherp. Ik vond het zo'n mooi moment dat ik hem toch wilde laten zien.

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Naar mijn bescheiden mening zitten er goede en minder goede platen in deze serie.
De mooiste vind ik:

1, 3, 5 en 6

Bij 1 zou ik nog iets van de linkerkant afgehaald hebben. Deze ruimte voegt imo niets toe. Daarentegen had je rechts wat meer kijkruimte kunnen geven......

Foto 5 zit wel op het randje van overbelichting!

Foto 6 is een hele fraaie met mooi bokeh. Alleen had ik de foto anders gecropt zodat het stammetje in de rechterbenedenhoek weg zou vallen of ik had dit stammetje weggekloond. Maar dat is mijn beleving.

Foto 2 had ik persoonlijk niet geplaatst: Het hoofdonderwerp beslaat maar een klein deel van de foto is is ook veel te donker

Foto 7 is niet scherp!

Foto 8 lijkt in kwaliteit ingeboet te hebben(veel pixelverlies?)

Foto 9 is veel te veel verscherpt(zie de witte randjes om de vleugels)

Ik hoop dat ik toch opbouwend genoeg ben overgekomen (was in ieder geval de bedoeling) en dat je hier wat mee kunt!!!! :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Nummer 7 is dan wel niet scherp, maar wat een geweldig moment!!!
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind 11 wel apart met de ijsbeer en de vogel samen in beeld.. ;)
rest vind ik het wel 'n mooie serie (met hier en daar wat minpuntjes.. maar veel PLUS punten.. :p)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Origineel zijn ze wel,zitten toch weer andere dieren en andere momenten op de foto.

Maar mooie serie,idd jammer van 7 en de achtergrond van 4
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Bedankt voor de reacties en Jo voor de feedback. Daar kan ik wel wat mee!

#1: wat kijkruimte rechts was Inderdaad leuk geweest. Als er geen mensen hadden gestaan :)

#2: ik had de ara's er ook liever groot op gehad maar ik vond dit wel iets aparts hebben.

#8: is zwaar gecropt, vandaar denk ik.

#6: stammetje kan idd beter weg gepoetst worden. Ik ben bij deze serie voor het eerst aan het weg clonen geweest (bij de ijsbeer schrikdraad en bij de leeuwin een plantje, zie je wel een beetje vind ik) dus kan wel eens kijken of het me ook gaat lukken bij deze.
Wel grappig, ik zag de foto van redone51 en dat is bijna een kopie van die van mij.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar