officiële test-site voor lensen??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Phoenix76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2005 15:23
WoonplaatsCOLON Voerendaal (Limburg)

hoi allemaal.

weet iemand of er een site bestaat waar lenzen officieel getest zijn en de resultaten te bekijken zijn? bedoel dus niet de gebruikers reviews.
Fotograferen is................
Hythloday

Officiële test sites ken ik niet. Elk zichzelf respecterend fotoblad test lenzen. De mensen die de lenzen testen schijnen iets meer van objectieven te weten dan de gemiddelde amateur.

Maar ook die professionals hebben af en toe een tegenstrijdige mening.
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Hythloday schreefCOLONOfficiële test sites ken ik niet. Elk zichzelf respecterend fotoblad test lenzen. De mensen die de lenzen testen schijnen iets meer van objectieven te weten dan de gemiddelde amateur.

Maar ook die professionals hebben af en toe een tegenstrijdige mening.
Klopt en wat voor iemand fijn kan werken kan een ander weer storen dus vaak is het ook wat je zelf fijn aan vindt voelen.
Neem bv. de verschillende manieren van zoomen de een vindt een push-pull zoom ideaal zoals ik maar anderen houden weer van het draaien.
Als jou iets aan een lens stoort kun je niet fijn fotograferen en worden de foto's dus ook minder.
De optische kwaliteit kun je dus in zon vakblad wel goed zien.

Groetjes Mathijs.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

er staan al een paar afleveringen over lenzen, in het blad Foto-Video, heel veel verschillende lenzen in vergelijking met elkaar, met bv wat de best geschikte lenzen zijn voor je 300/350, en meerdere en dan niet een paar lenzen hoor, nee echt tig.
grt,bouk.
Hythloday

bouk schreefCOLONer staan al een paar afleveringen over lenzen, in het blad Foto-Video, heel veel verschillende lenzen in vergelijking met elkaar, met bv wat de best geschikte lenzen zijn voor je 300/350, en meerdere en dan niet een paar lenzen hoor, nee echt tig.
grt,bouk.
Foto-Video en het Duitse Foto Magazin gaan er van uit dat de lenzen op een Nikon body beter presteren dan op een Canon body.

Hier een aardige vergelijking:

http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=14015164

Iedereen rommelt maar wat aan. Een goede nabewerking is belangrijker dan een scherpe lens. De fotograaf is meer van invloed dan goede apparatuur.
Phoenix76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2005 15:23
WoonplaatsCOLON Voerendaal (Limburg)

in de vakbladen staat inderdaad regelmatig goede info over lenzen. de vorige foto-video heb ik ook gelezen. en ik ken wel een aantal sites waar goede info staat van gebruikers, die ook hier vaker genoemd worden. een vriendin van mij vroeg me laatst of er ook een site was waar officiële testen gepubliceerd worden. Ik had geen idee dus dacht even hier navragen :D
Fotograferen is................
Martin1968
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2005 10:43

Phoenix76 schreefCOLONhoi allemaal.

weet iemand of er een site bestaat waar lenzen officieel getest zijn en de resultaten te bekijken zijn? bedoel dus niet de gebruikers reviews.
Kijk hier eens:

http://www.popphoto.com/article.asp?sec ... e_number=1

Groet, Martin
sportpics
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2005 15:35
WoonplaatsCOLON Raalte

ook geen officiële test site,maar wel interesant om hem te bekijken

www.kjsl.com/~dave/index.html

groetjes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar