Mist of Passion

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Begin vorige maand mocht ik een concert van Steam of Passion in de kleine zaal van de Effenaar vastleggen. In het voorprogramma stond een andere Nederlandse band, Nemessea. Een leuk concert, dat vooral in nevelen gehuld ging. Ik ben benieuwd wat jullie er van denken.

#1 Nemessea
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3 Steam of Passion
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Vet: Stream of Passion.

Maar het gaat natuurlijk om de foto's. Mijn bescheiden mening:
1. mooi moment, wellicht mooier geweest in portretstand?
2. op zich leuk dat het publiek erbij staat, alleen mist de zangeres voeten en dat stoort!
3. Niet zo bijzonder. beetje dood moment.
4. vind ik helemaal niets (sorry). Beide artisten niet scherp, had wellicht de gitarist scherp willen zien?
5. beetje krap, is deze gecropt? Wellicht had je niet minder mm-s. Effenaar is volgens mij kleine zaal en sta je erg dichtbij (bekend probleem)
6. jammer van dat hoofd op de voorgrond. Stape naar rechts was beter geweest (maar wellicht niet mogelijk in de drukte)
7. HELEMAAL TOP!!!!!! Wellicht jammer dat de topjes van de vingers onderin mist en wellicht had de hele gitaar erop mogen staan, maar verder echt een TOP-plaat wat mij betreft! Zeker qua moment.

Hoop dat je er wat mee kan / aan hebt!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Lennart dank voor je reactie. Daar kan ik zeker wat mee.

In een aantal gevallen kan ik je reactie goed plaatsen. De kleine zaal is inderdaad wat klein, hoewel dat dan ook weer relatief is t.o.v. de kelders waar je soms terecht komt. Overigens mag dat m.i. geen excuus zijn om te krappe platen te maken. Ik schiet met primes, dus had ik er gewoon een ander objectief erop moeten schroeven misschien. Bij plaat #5 had ik dat misschien moeten doen
Je opmerking bij #2 kan ik niet plaatsen, op geen enkel moment gaat mijn aandacht naar haar voeten. Kennelijk mis ik die fetisj :oops:
#4 Is volgens mij wel scherp, wel wat donker misschien.
#6 stap naar rechts kon inderdaad niet. Het ging me [censored] om het licht, vandaar deze compositie. Dat hoofd op de voorgrond stoort mij niet omdat mijn blik rechtstreeks naar de gitarist gaat. Zo zie je maar weer: iedereen kijkt anders naar een plaat. Dat maakt het ook wel weer leuk.

Marc

p.s. alweer 190 views en maar 1 reactie, dat lijkt me een magere score. Is de entertainment hoek verworden tot een galerij? Zijn deze platen zo vreselijk oninteressant?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONp.s. alweer 190 views en maar 1 reactie, dat lijkt me een magere score. Is de entertainment hoek verworden tot een galerij? Zijn deze platen zo vreselijk oninteressant?
Ik ken het probleem, maar we moeten er mee leren leven (ook in de andere topics trouwens). Beschouw het maar als een compliment dat niemand verder commentaar heeft :P

Maar :
#2: het viel mij wel in een keer op, weet ook niet waarom
#4: het kan ook eraan liggen dat ze mist gebruiken ofzo? Ik neem aan dat de zangeres scherp moet zijn, maar het spat er niet vanaf zeg maar.
#6: ieder zijn eigen kijk inderdaad. Qua licht stond je inderdaad op een leuke plek, maar je kan niet alles hebben :)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Mwah, dit zijn dus wel de laatste plaatjes die ik laat zien, kennelijk is er geen interesse voor dit soort plaatjes. En als men geen moeite doet mijn plaatjes van reacties te voorzien, waarom zou ik dan wel veel tijd in reacties op anderen stoppen?

Het is jammer, maar het is niet anders.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Mijn voorkeur gaat uit naar 7.
Hij straalt wel iets onbeschrijfbaars uit ;).
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Volgens mij zie ik een kreet voor aandacht. Vooruit dan maar, als je nog wilt

1. Mooie foto. Daar zal Manda wel bij mee zijn :)
2. hm - publiek op de foto is leuk, maar die gast rechts trekt meer aandacht dan Manda
3. Ik vind deze foto wat flets. Daar moet jij meer van kunnen maken, lijkt me
4. Uhm... niet mooi. De scherpte is er wel... ergens, maar ik moet zoeken. De foto kijkt gewoon niet lekker
5. Idem, ik vind er teveel schaduw en overbelichte delen in zitten, en allemaal niet op de goede plek. Ik vind het ook geen mooie foto
6. Eigenlijk de mooiste qua belichting, maar ik stoor me gigantisch aan het publiek dat je op de foto hebt staan.
7. Overbelciht? Of gewoon te licht. Een hele mooie foto, de een na beste van deze set. Maar te licht.

Ik was er ook, die avond. Ik ken de omstandigheden waaronder je moest werken.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Nando, zoals altijd weer een waardevolle reactie.
Ik snap het storen van het publiek op #6 niet zo. Voor mij is het een hamonieus plaatje zo. Ik zal er een volgende keer eens mee gaan experimenteren.

Mijn opmerkingen hierboven zijn geen schreeuw om aandacht. Meer een uiting van frustratie. Je reageert je een slag in de rondte, maar krijgt zelf amper een reactie (terwijl er wel honderden mensen kijken). Dat lijkt mij niet de manier waarop een forum zou moeten werken. Zo heeft het in elk geval niet gewerkt in het (recente) verleden. Die frustratie is eenvoudig op te lossen: ik post gewoon niet meer in dit deel van het forum. Ook geen reacties op andermans platen. "ze" zoeken het maar uit is de gedachte (wel ten nadele van de welwillenden, dat besef ik. Mijn excuses). En ik moet zeggen. Dat lucht op ;).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

#1: Mijn enige opmerking: deze foto is veeeeeel te klein, daar is-tie veel te mooi voor...
#2: Ik ga een gedeelte mee met Nando: die gast rechts er af dan is er meer harmonie in kleuren. Het overige publiek moet er op blijven, da's voor mij duidelijk onderdeel van de foto. Verder een heel mooi lichtmomentje gevangen.
#3: Apart moment, maar er ontbreekt een beetje rust in de foto: mijn ogen blijven zoeken naar waar het eigenlijk om gaat.
#4: Ik vraag me af of deze door een iets krappere inkadering (o.a. links microfoon er af) niet wat rustiger overkomt. Of misschien in wat groter formaat: er gebeurt heel veel in relatief weinig pixels, waardoor o.a. het gezicht van de bassist niet goed overkomt.
#5: Hier gebeurt wat! Heel mooi momentje, ondanks wat overbelichte plekken. "Hoort er gewoon bij" is wat te gemakkelijk, maar in deze mate kan de foto 't goed hebben.
#6: Publiek op de foto is leuk, maar dan wel gezichten, geen kapsels alleen. Kortom: links en onderaan een randje weghalen misschien? Mooi samenspel tussen bassist en lichtshow!
#7: Nice!

Marc, ik (her)ken je frustratie. Toch heb ik me er zojuist weer een keer overheen gezet in de hoop dat er toch een beetje goedheid in de mensen schuilt in de vorm van 'geven en nemen' en dat ze niet alleen complimenten over hun eigen foto's in de wacht willen slepen, maar ook bereid zijn om werk van anderen van commentaar te voorzien...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Thanx Patrick....

Ik ga eerst nog ff op vakantie, en dan zien we wel weer. Als ik de reacties hier zo lees (en elders ook trouwens) dan moet ik misschien maar eens van de 2/3 uitsneden af. Daar was ik op rockportaal ook al een beetje mee begonnen trouwens. Wat betreft #6, dat is een heldere uitleg. Ik zal er eens op gaan letten (al stoort het mij niet zo, maar de kijker wil ook wat he ;)).

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar