La Rochelle + Île de Ré

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Hallo,

Enkele foto'tjes van La Rochelle en Île de Ré, genomen tijdens onze roadtrip naar Frankrijk. Eerste vakantie met onze camera :). Wat vinden jullie er van?

1. La Rochelle (focus genomen op de witte stoel vooraan om een iets specialer effect te verkrijgen)
Afbeelding
IMG_3353 by GitVG, on Flickr

2. Klaproos
Afbeelding
IMG_3401 by GitVG, on Flickr

3. De zee
Afbeelding
IMG_3456 by GitVG, on Flickr

4. Phare
Afbeelding
IMG_3462 by GitVG, on Flickr

Bedankt om te kijken :)
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

1. Leuk idee, alleen de uitvoering iets minder omdat de stoel er niet helemaal op staat, nu mis ik eigenlijk een onderwerp...
2. Ook een leuk idee alleen iets te druk met al die grassprieten
3. Hier mis ik een klein stukje aan de onderzijde van de foto en die stenen aan de linkerkant en rechtsonder hadden er niet op gehoeven
4. Flinke vertekening maar dat stoort niet in deze foto. Kleuren zijn prima in orde, niks op aan te merken
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Ik sluit me bij Mitchel aan met als aanvulling, dat foto 3 misschien iets meer had gehad als je een lager standpunt had genomen en meer van de zee (met misschien de horizon) had laten zien.
Over het geheel gezien vind ik de kleuren, de scherpte en het contrast netjes gedaan. Plus je hebt nagedacht over hoe je iets in beeld wou brengen, en dat is denk ik de basis voor geslaagde foto,s 8)

groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties ... volgende keer nog een beetje beter nadenken dan :) over mijn composities.
Verder ben ik heel blij te horen dat qua kleuren, scherpte en contrast het er al netjes uit ziet, want daar zat het in het begin van mijn fotografie passie een beetje verkeerd. Na veel oefenen komen we er uiteindelijk wel :).

Groetjes,
Githa
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar