kinder fotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
j.f.otten
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011 20:23

Mijn zoon Thomas (5 jaar) en zijn beste vriendje Kevin zijn beste maatjes van elkaar, doen alles samen en zo. Alleen nu gaat Kevin verhuizen naar Spanje dus beiden zijn daar wel verdrietig over. Nu was mijn idee om van de beide jongetjes een mooie foto te maken zodat ze allebei een herhinnering aan elkaar hebben. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ze gewoon laten spelen in de tuin en foto's schieten of ze echt laten poseren? En waar moet ik allemaal op letten. Ik ben net een beetje begonnen met fotografie, dus misschien zijn mijn vragen in jullie ogen wel heel simpel en zo.

Misschien nog handig om te weten, ik heb een canon 550D met een standaard Kitlens van 18-55 mm, een Tamaron 70-300 mm en een canon 50 mm - f1.8.

Ik ben heel benieuwd naar eventuele antwoorden. Ik hoop trouwens dat ik dit bericht in de juiste groep heb gezet

Jeroen
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Het is denk ik leuk om een klein flipover albumpje te maken ... met een portret foto erin en daarnaast allerlei nonchelante foto's, bijv spelend in de tuin, of aan tafel als ze bij elkaar eten evt foto's van de logeerpartijtje ... de dingen die ze samen doen.

Voorbeelden:
http://www.webprint.nl/magini/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kruidvat.nl/fotoservice/foto ... hrift.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.foto.com/fotoboek-pop.php?id= ... dable=1#a6" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
tommy-z
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 21:30
WoonplaatsCOLON lingewaal

om goede herrinneringen te behouden zou ik ze ook leuke dingen laten doen.
eventueel een paar geposeerde foto's kan je er dan tussendoor klikken.

een album zoals Teranique zegt is ook een heel goed idee.


gr Tom. 8)
Canon EOS 500D...Canon 18-55 IS + UV. EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS. EF 85mm1.8 EF 50mm1.8 Metz 48 AF-1
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

je kunt ze gerust laten poseren, maar dan proberen er wat humor in te brengen, ik gebruik vaak "pindakaas" in plaats van Cheese, of "pitjeskaas", "gatenkaas", smeerkaas" als je zo begint dan vinden ze dit vaak hasrtikke leuk en kun je een leuk portret maken arm in arm bv al lachend in de camera.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

De meeste kinderen hebben een bepaalde speelplek. Denk daarbij aan zandbak of tafel in huis waaraan getekend wordt. Maar je kan ook aan bv speeltuintje om de hoek denken.

Ik heb laatst in opdracht wat kinderfoto's gemaakt. Ik had geen zin in een studioshoot maar heb de 2 kinderen eerst in speeltuintje laten spelen. Gewoon hun gang laten gaan en als fotograaf goed kijken. Op een gegeven moment zie je wel waar je moet staan en welke brandpuntafstand/diafragma je moet nemen voor mooie compositie waarbij achtergrond niet stoort.

Daarna wat foto's binnen gemaakt aan tafel met strijklicht terijl ze aan het tekenen waren. Ook dan weer als fotograaf kijken wat er gebeurt en vertalen naar techniek. Ook hier weer waren ze me heel snel vergeten.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar