Bij of hommeltje?

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Ik kwam vanmiddag dit hommel-bijtje of bijhommetje tegen.
100mm macro aangetrokken, ook nog de ringflitser op (m)zijn kop gezet.

Is het wat geworden? Dat wilde ik eigenlijk vragen.

18798

Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

op zich een mooie scherpe foto, de bijhommel of hommeligebij staat er goed op,
alleen jammer dat je de flits wel erg scherp in de ogen terug ziet komen, als je de flitser compenseert dan krijg je mooier geheel en zie je niet dat er geflitst is, en meestal geeft dat toch genoeg belichting om hem mooi scherp in beeld te krijgen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Anoniem 3

De flitser compenseert met ???
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

op mijn macroflitser kan ik het flitslicht compenseren, zodat de flitser minder fel/aangepast licht afgeeft of maar een zijde van de flitser licht afgeeft, net naar believe ik dat wil hebben, de flitsbelichting is dus volledig aantepassen en te compenseren.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Anoniem 3

Bij die van mij heb ik dat nog niet ontdekt.... en ben bang dat het niet zo'n gesofisticeerd exemplaar als de jouwe is.
Maar ik doe het ermee.
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Het is een honingbijtje overigens.

Ik vind het een leuke foto. Misschien had hij beter bij een nog groter diafragma (kleinere scherpte-diepte) genomen kunnen worden, zodat het accent nog iets meer op de kop zou liggen.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Anoniem 3

Had ik net een kleiner diafragma gekozen om de scherptediepte wat op te voeren.... :wink:
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Opzicht een nette foto,maar zoals Annelies opmerkte het flitslicht had iets getemperd kunnen worden.

Ook jij kan die instellen ,is het niet op je flitser ,dan wel met je camera.

gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Nette foto met goede scherpte. Mooi resultaat.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar