Groothoeklens

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

ik zit te denken om toch een groothoek lens aan te schaffen. Vooral omdat ik in de groothoek nog wel is wat mm mis.
Aan me groot hoek stel ik maar een paar eisen.

- moet me set goed aanvullen
- EF mount ivm langer gebruik van de lens. (me lenzen gebruik ik ook wel is op een 1D mark IV).
- goede bouwkwaliteit
- niet extreem duur.

zelf kwam ik op de volgende:
EF 17 - 40mm F/4L

lees daar alleen erg veel tegensprekende reviews van.

Ik weet niet of ik misschien nog lenzen over het hoofd heb gezien, zo ja zijn aanvullingen natuurlijk nooit verkeerd.

alvast bedankt voor eventuele reactie's

Bart
Laatst gewijzigd door 1 op BartvA, in totaal 24 keer gewijzigd.
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Deze had je vast ook al gezien:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel je spaarvarken kapot slaan. :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zie ook http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 17&t=62397" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Skraph
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2008 15:30
CONTACTCOLON

BartvA schreefCOLONme lenzen gebruik ik ook wel is op een 1D mark VI.
:shock:

Maar nu even serieus. Ik heb/had de 17-40 met een 7D. Niets dan lof, alleen één advies: niet laten vallen.
Het is alleen geen ultra-groothoek wat je hiermee hebt. Je blijft met de cropfactor zitten. In de praktijk merk ik dat ik groothoek te kort kom.

Het grote voordeel is natuurlijk wel dat het op een FF past. (En dat het qua kosten nog best meevalt, al is het dat objectief de laatste tijd wat duurder geworden.)

Gezien je onderschrift is het zeker een aanvulling op je lenzen, als 17mm qua groothoek genoeg is voor je.
'To the complaint, 'There are no people in these photographs,' I respond, 'There are always two people: the photographer and the viewer.' – Ansel Adams

Portfolio: http://www.LeslieGoedhart.nl
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Skraph schreefCOLON
BartvA schreefCOLONme lenzen gebruik ik ook wel is op een 1D mark VI.
:shock:

Maar nu even serieus. Ik heb/had de 17-40 met een 7D. Niets dan lof, alleen één advies: niet laten vallen.
Het is alleen geen ultra-groothoek wat je hiermee hebt. Je blijft met de cropfactor zitten. In de praktijk merk ik dat ik groothoek te kort kom.
Op een 1D MKVI is de cropfactor nog maar 1,3 dus vergelijkbaar met een kleine 14 mm op een 7D.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Bedankt voor de reactie's.

Die 16-35 heb ik idd gezien is een hele mooie lens maar denk voor mij echt te prijzig(als ik genoeg geld te besteden had had ik het wel geweten ;) ).

Wil ook geen UWA lens heb het nooit gemist alleen mis ik het bereik een beetje van ongeveer 17 tot 24 mm dat je soms net niet in beeld kan krijgen wat je wilt hebben en niet de ruimte hebt om naar achter te gaan.

Die 17- 40 is dus eigenlijk een prima keus.

Nu even wachten op het vakantiegeld (A).

groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb de lens een paar maanden gehad op een 5DII. Prima lens, kwalitatief erg goed op alle vlakken. Zonnekap vond ik alleen een lastig breed ding maar dat mag de pret niet drukken.
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

MKVI? :P
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

r.muusers schreefCOLONMKVI? :P
Ja, komt over een jaar of 5 op de markt. :wink:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Of wacht ff op de Canon EF 16-40 f/4L IS volgens http://www.canonrumors.com/ :P
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

r.muusers schreefCOLONMKVI? :P
hahaha mooie camera man :D had ik nog niet eens gezien ;). typo even bijgewerkt ;)
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

heb de lens, eigenlijk dezelfde reden als wat jij aangeeft, ben niet zo een groothoekert, maar soms heb je het gewoon nodig, heb deze puur voor die reden aangeschaft en bevalt me prima, natuurlijk zijn er wat op of aanmerkingen, maar voor het geld een erg goede lens, gebruik hem zelf op een FF en op een 1D en op beide toestellen een erg fijne en gewoon goede lens. Lens is snel, mooie kleurweergave en gebouwd in de L traditie. Zonnekap is inderdaad een onhandig ding en betwijfel of hij wel functie heeft buiten een beetje bescherming.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar