Pagina 1 van 2

Flash24.nl

GeplaatstCOLON 11 Mei 2011 15:10
door Leon
Wat zijn jullie ervaringen met Flash24.nl ?

Ik heb 29 april daar een aantal spullen besteld en betaald via iDEAL. Toen heb ik een geautomatiseerde e-mail gehad dat mijn betaling ontvangen was en sindsdien heb ik niets meer gehoord.

Vorige week ben ik gaan bellen naar flash24.nl, een 06-nummer. Ik kreeg iemand aan de lijn, slecht verstaanbaar, maar ik begreep dat mijn order in orde gemaakt zou worden. Nu zijn we weer een week verder en ik heb nog niets gehoord. Ik probeer al 2 dagen naar 2 (mobiele)nummers te bellen die op de website staan, 1 nummer blijft overgaan tot de voicemail, het andere nummer gaat direct naar voicemail.

Ik begin nu toch wel ongeduldig te worden ...

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 11 Mei 2011 15:15
door frank
doei

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 11 Mei 2011 15:39
door Leon
In dat geval zou hij mij daar toch gewoon van op de hoogte kunnen stellen?
E-mails worden overigens ook niet beantwoord..

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 11 Mei 2011 16:07
door Koen Smit
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... w=previous" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 13:11
door Leon
Afgelopen week heb ik iedere dag gebeld, nog steeds geen gehoor ...

In de algemene voorwaarden staat dat na 21 dagen het order geannuleerd kan worden. Dat is aanstaande vrijdag, ik denk dat ik dat maar ga doen. Als ik ze te pakken kan krijgen in ieder geval. En anders, aangifte ofzo? Een bezoekje aan Heerhugowaard brengen?

Ik vind het wel erg vreemd dat ik ook hele andere dingen over flash24.nl gelezen heb, zoals snelle levering en dergelijke..

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 13:59
door MarcoEOS550D
Aangifte doen heeft geen nut, want er heeft immers geen stafbaar feit of misdrijf plaatsgevonden. Ik zag op de site van Tros Radar dat er eerder mensen met een negatieve ervaring waren. Die hebben het opgelost door te blijven mailen. In contact blijven is vaak toch de beste oplossing.

Als je gaat annuleren, doe dat dan wel schriftelijk, dan staat het tenminste vast!

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 14:01
door Afotos
http://tweakers.net/nieuws/73421/rechte ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaand geval is niet helemaal hetzelfde (er was nog niet betaald toen de consument wilde annuleren), maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Goed beschouwd zou het vreemd zijn dat je wel mag retourneren binnen 7 dagen na levering maar niet mag annuleren voordat de levering heeft plaats gevonden.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 14:15
door MarcoEOS550D
De rechtsgrond om in dit geval te annuleren is een andere, namelijk een (te) lange levertijd. Zie de tekst hieronder uit de algemene voorwaarden van hun website:
Artikel 4. Levering / Eigendomsvoorbehoud
4.1 De door Flash24.nl opgegeven levertijden zijn slechts indicatief maar zullen maximaal 21 dagen bedragen. U bent in geval dat de levertijd van 21 dagen overschreden wordt gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is. Bij ontbinding of annulering zal het reeds betaalde bedrag binnen 14 dagen op de rekening worden terugbetaald van waar de overboeking heeft plaats gevonden.
In dit geval is er dus geen sprake van ontbinding binnen een termijn, maar juist na een termijn.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 14:24
door Afotos
Ja, en wat ik bedoelde te zeggen (maar niet letterlijk zei) is dat je los van hun voorwaarden sowieso per direct zou mogen ontbinden als het artikel nog niet geleverd is, ongeacht van hoe lang je wacht.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 14:44
door MarcoEOS550D
Ah, dat bedoelde je. Da's inderdaad nog een extra optie voor TS.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 16:48
door Leon
Ja annuleren is een optie, maar dan moet ik wel contact kunnen krijgen. Interessant om te zien dat op het forum bij Radar het gelukt is door te blijven mailen. Het liefst zie ik natuurlijk dat mijn bestelling gewoon geleverd wordt, maar dat begin ik steeds minder te geloven.

Ik zag in het andere topic dat flash24 onderdeel is van eppel.nl waar forumlid Drwizz aan gerelateerd is. Ik zal eens contact opnemen met hem, misschien weet hij iets meer van de situatie af.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 17:00
door Drwizz
Hoi,

Flash24 is ontwikkeld door mij maar is niet mijn eigendom.
Het behoort aan twee jongens uit Heerhugowaard en dat is ook via de KVK te zien.
Het domein is ruim 1.5 jaar gelden verhuisd.

Ik raad aan om aangifte te doen en een klacht bij de KVK in te dienen.
We krijgen veel mensen die hun bestellingen niet hebben gekregen.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 17:16
door Leon
Bedankt voor je reactie!

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 16 Mei 2011 18:38
door MarcoEOS550D
Waarom aangifte doen? Daar is het nog veel te vroeg voor! Dit is gewoon een civielrechtelijk geschil, daar is (nu in ieder geval nog) niets strafrechtelijks aan!

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 17 Mei 2011 14:57
door Leon
Ik kwam erachter dat ik 21 april 2011 al de bestelling had geplaatst. We zijn de 21 dagen dus al voorbij.

Op de 2 mobiele nummers nog steeds geen gehoor. Ook heb ik een huistelefoonnummer gevonden welke, denk ik, afgesloten is. Ik hoor 1 kort piepje en dan gaat de lijn uit. Drwizz was zo vriendelijk mij een emailadres te geven waarmee hij contact heeft gehad, maar hierop krijg ik enkel 'delivery failures'.

Ik heb de KVK inmiddels een emailtje gedaan. Ook heb ik contact opgenomen met multisafepay. Dat is de iDEAL provider die flash24.nl gebruikt. Mogelijk kunnen zij mijn geld terugstorten.

Pfffffffffff...

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 17 Mei 2011 16:01
door Afotos
Als je hebt betaald via ideal dan is de ideal provider of bank verder geen partij, je hebt zelf toestemming verleend voor de betaling.

Het is wat anders als er geld is geincasseerd van je rekening, dan kan je het storneren. Als de partij die het incasseerde vind dat dit ten onrecht is gestorneerd zullen ze bij de bank moeten aantonen dat ze jouw toestemming hadden.

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 17 Mei 2011 16:30
door Leon
Multisafepay heeft een of andere kopersbescherming zag ik. Tot 200 euro. De website is af en toe vreemd vertaald, maar dat is wat ik er uit op kan maken.

http://www.multisafepay.com/nl/multisafepay-rekening/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb contact met multisafepay gehad met de vraag hoe dit precies in zijn werk gaat. Vervolgens hebben zij een verzoek naar flash24.nl gestuurd om een passende oplossing te vinden en hier binnen 2 dagen op te reageren. Ik was hierbij als CC toegevoegd.
Ook heb ik zelf inmiddels een verzoek gedaan om mijn geld terug te storten, per email naar flash24.nl.

Nu maar weer afwachten ...

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 20 Mei 2011 10:03
door Leon
Nadat Multisafepay een mail naar ze had gestuurd kreeg ik eindelijk een reactie. Namelijk dat het deze week overgemaakt wordt. Ben benieuwd!

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 23 Mei 2011 12:50
door JohanRasing
Heb een gondel besteld (waarde ongeveer 30€) en met creditcard betaald. Na twee weken was er nog steeds niets. Gemaild, hielp niets, beide 06 nummers die op de site staan meermalen gebeld maar er wordt niet opgenomen. Afgelopen week heb ik de creditcard maatschappij gevraagd het bedrag weer terug te nemen. KOOP NIET BIJ FLASH24!

Re: Flash24.nl

GeplaatstCOLON 23 Mei 2011 15:56
door Leon
Het emailtje van Multisafepay heeft geholpen.
Inmiddels heb ik mijn geld teruggestort gekregen. Eindelijk.

Zoals ook hier boven al gesteld: Koop niet bij flash24.nl

Indien iemand anders een probleem met flash24 heeft:
Ik heb een (hotmail) emailadres die blijkbaar wel in gebruik is door flash24.
Stuur me gerust een privé bericht als je dat emailadres wilt hebben om contact met ze op te nemen.

Leon