Demonstratie Reddingsboot op Ameland

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Vorige week zaterdag heb ik EINDELIJK de demonstratie van de reddingsboot op Ameland meegemaakt.
Het was heel bijzonder dat een keer meegemaakt te hebben, het was dan ook heel druk volgens mij waren alle toeristen op het eiland er op af gekomen. :D

14 augustus 1979 staat op Ameland als rampdag te boek. Op die dag verdronken 8 paarden die voor de reddingboot gespannen stonden. Bij het lanceren van de reddingboot in zee worden de paarden normaliter K.N.Z.H.R.M. van het onderstel losgekoppeld. Door een samenloop van omstandigheden konden de paarden echter niet losgemaakt worden en werden ze door tienduizend kilo gewicht naar de verdrinkingsdood getrokken. Een grote schok voor alle bewoners van het eiland. Toch werd kort na dit ongeluk besloten om met deze traditie door te gaan en werden er vijf nieuwe paarden gekocht. Na een korte inwerktijd werd de reddingboot op de vertrouwde manier in zee getrokken.
De verdronken paarden zijn aan de oostkant van het Reddingbootpad begraven. Een gedenksteen doet deze plek aan het drama herdenken


1.

16885

2.

16884

3.

16883

4.

16882

5.

16881

6.

16880

7.

16879

8.

16878

9.

16877

10.

16876

11.

16875

12.

16874

13.

16873

Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Uit het feit dat je schrijft dat je dit EINDELIJK hebt meegemaakt blijkt dat je dit iets moois vindt. Mij zegt het niet zoveel en de foto's vind ik dan ook niet heel speciaal of zo. Gewoon een registratie van wat daar gebeurde.
Wat het kader betreft ben ik het met Andre eens.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
bouwjaar54
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 12:05
CONTACTCOLON

Zoals je zelf al zegt: "Druk".
Je foto's zijn mij te druk aan informatie.
Nummer 12 is daarentegen heerlijk.....rustig.

Groet, bouwjaar54.

http://www.bouwjaar54.nl
Laatst gewijzigd door 1 op bouwjaar54, in totaal 1 keer gewijzigd.
EOS 450D, EF 70-200mm f 4L IS USM, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, Speedlite 430EX.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Leuk om te zien en het verhaal er achter. Misschien zijn ze druk, maar ik vind dat ze de sfeer goed weergeven!
Mijn favorieten zijn 4, 6, 10 en 11.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Leuk gedaan maar mij valt op dat je erg veel moeite hebt met de scherpte.
Dit is in bijna geen enkele foto aanwezig.
Mijn top: gebruik het middelste punt eens en maak dan je compo's.... ook als je met AI-Servo werkt.

Succes!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je foto's geven het hele evenement goed weer, ze zijn wat druk maar ach...dat kan denk ook haast niet anders.
ben het wel met mijn voorgangers eens met het commentaar over het kader en de scherpte..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Wel leuk om te zien, geen idee dat dit nog zo gebeurde anno 2011.

Sluit me echter ook aan bij de voorgangers wat drukte en kaders betreft.
't is ook allemaal wat veel van het goede (en daardoor min of meer hetzelfde)
Zou de serie hebben beperkt tot 3,4 8, 9, 10 en 12 bijvoorbeeld.

Het verbaasd me trouwens dat er met de huidige techniek in de camera's nog onscherpe beelden als deze gemaakt worden.
Of ligt het misschien ook aan het verkleinen in dit geval?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Na je verhaal had ik op z'n minst een foto van de gedenksteen verwacht.... :?:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ben het eens met mijn voorgangers. Ik zou proberen bij dit soort series de aantallen te beperken dat maakt het gehele verhaal veel sterker. Nu loop je de kans kijkers na 4-5 foto's kwijt te raken. Je hebt goede pogingen gedaan om zowel overzichten als details te fotogaferen. In mijn ogen kan dit allebei nog wat sterker. Bij deze actie bij de overzichten meer groothoek (stapje naar achteren) om echt het gehele spektakel weer te geven en bij details ook echte detail die de emotie/sfeer van e.e.a. goed weergeven. Dit voorkomt dat als het druk is je last krijgt van veel storende efecten en afgesneden benen en armen. ( al voorkom je dit nooit helemaal)

Qua scherpte ben ik benieuwd welke instellingen je gebruikt hebt want met de huidige techniek is dit niet nodig en ligt het echt aan de persoon achter de camera :wink: Als je dit met de scherpte onder de knie hebt kan je ook nog wat gaan spelen met scherptediepte wat ook weer een goed middel is om drukke achtergronden weg te werken.

Lekker blijven klikken

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Iedereen alvast bedankt voor de feedback. Ik zal later wat uitgebreider reageren op posts. (ik zit nu op mijn werk :) )
Die foto van het graf heb ik in elk geval wel maar zat in een andere map en daardoor totaal vergeten.
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

Ik ben het ook met mijn voorgangers eens dat de foto's iets wat te druk zijn!

Maar wat gaaf dat dit zo gedaan wordt als demo!
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Andre Berends schreefCOLONOp de serie zelf heb ik niets op aan te merken.
Wel vind ik de grijze kader erg nadrukkelijk aanwezig. Jammer...
Normaal maak ik nooit gebruik van kaders en nu doe ik het een keer wel, is het te nadrukkelijk. :|
Ik moet daar dus nog duidelijk mee oefenen.
Drwizz schreefCOLONHoi,
Leuk gedaan maar mij valt op dat je erg veel moeite hebt met de scherpte.
Dit is in bijna geen enkele foto aanwezig.
Mijn top: gebruik het middelste punt eens en maak dan je compo's.... ook als je met AI-Servo werkt.
Succes!
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft met het verkleinen, vooral als ik naar de "waterfoto's" kijk, op de originele zie je
echt de spetters en hier toch minder. Ik weet ook niet hoe ik dat moet oplossen. Ik heb eens gehoord om de foto's te verkleinen in bordermaker dat je er dan minder last van heb maar van dat programma heb ik nog totaal geen kaas gegeten.

En Rijk, ik heb geprobeerd van elke "actie" een foto te plaatsen, ik had er in totaal wel meer dan 200. :)
Een stapje naar achter was geen optie omdat er ook nog een hele rij mensen achter mij stond en je moest achter een touw staan, dus veel bewegingsvrijheid had ik niet.

Al met al heel wat kritiek ( is niet erg hoor, juist goed) maar het was echt een hele lastige dag. Volop zon, veel mensen en dan ook nog donkere paarden. Ik zat er echt enorm mee te stoeien. Tel daar het feit bij op dat ik behoorlijk opgewonden was over het hele gebeuren. Tja, ik ben en blijf een paardemeisje, hahahaha.
Ach, al met al ben ik blij met de foto's en als ik in het najaar weer naar het eiland ga en er is weer een demo ga ik zeker nog een poging wagen. :D

Nogmaals bedankt allemaal.
zois
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2011 06:18

Had ik hier nog niet gereageerd :-0

Aan de foto`s is te zien hoe enthousiast je was :D

Ik vind met de foto´s niets mis het is alleen een beetje druk, less is more

Wat betreft de kaders persoonlijk had ik een andere kleur gekozen, maar als je de kaders smaller maakt overheersen ze niet zo

Verder ontzettend leuk!
Als iedereen dezelfde smaak had was het maar een saaie wereld
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar