HELP batterij grip zit vast

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Hallo mensen, kan iemand mij helpen.
Ik heb een 40D met originele batterij grip, het probleem is dat ik mijn grip er niet meer af krijg. Het wiel draait wel heel makkelijk rond (beide kanten) heeft iemand een idee hoe dit werkt van binnen. Zijn dit kunststof tandwieltjes die afgebroken zouden kunnen zijn?

Ik hoor het graag van jullie.
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey.

Binnen in zitten er inderdaad kunststof tandwieltjes.
Laatste had ik dit ook bij mijn 5DMII
en dit heb ik laten maken bij Tech repair en kosten mij ongv 60euro.

Aangezien het binnen in zit lijkt het mij niet verstandig om dat zelf
te doen.

Gr Dimitri
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik vermoed dat het plastic om de schoef weg is. Daarom moet je nooit zoiets volldige vastdraaien. Altijd vastdraaien en dan een 1/2 slag terug.
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Dat word dus een retourtje ROFA of tech repair!
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Je kan hem er natuurlijk ook gewoon op laten zitten. :wink:

Eventueel hier een nieuwe imitatie kopen. Ik heb zelf de originele gehad, en ik zie geen verschil (behalve dan het canon logo).

moet je aleen de oude er nog even af sleutelen.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Allen bedankt voor de reacties. Ik ga informeren bij de 2 vermelden bedrijven.
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb het ook gehad en heb toen een de schroef en het plaatje laten bestellen en mijn broer heeft het toen vervangen
Scheelde mij aanzienlijk in de kosten
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

phd schreefCOLONIk vermoed dat het plastic om de schoef weg is. Daarom moet je nooit zoiets volldige vastdraaien. Altijd vastdraaien en dan een 1/2 slag terug.
Dat is dus vragen om moeilijkheden. :shock:
Gewoon met de vingertoppen handvast draaien en niet meer aankomen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Nettie schreefCOLONIk heb het ook gehad en heb toen een de schroef en het plaatje laten bestellen en mijn broer heeft het toen vervangen
Scheelde mij aanzienlijk in de kosten
en hoe heb je de kapotte grip eraf gekregen?
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Als ik in de grip van mijn 60D kijk zie ik een kunstof kapje zitten over de tandwieltjes, ziet ernaar uit dat je dat met een klein schroevendraaiertje los kunt wippen en dan zicht hebt op de schroef.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Nettie schreefCOLONIk heb het ook gehad en heb toen een de schroef en het plaatje laten bestellen en mijn broer heeft het toen vervangen
Scheelde mij aanzienlijk in de kosten

Beste Nettie, hoe heb je de grip van de camera verwijderd en waar heb je dan de onderdelen besteld?

Alvast bedankt voor de reactie

Marco
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

xammy schreefCOLON
phd schreefCOLONIk vermoed dat het plastic om de schoef weg is. Daarom moet je nooit zoiets volldige vastdraaien. Altijd vastdraaien en dan een 1/2 slag terug.
Dat is dus vragen om moeilijkheden. :shock:
Gewoon met de vingertoppen handvast draaien en niet meer aankomen.
Welnee, krijg je echt geen problemen mee. Een probleem wordt het pas als het warm gaat worden en alles gaat uitzetten. Dan pas heb je een leuke uitdaging.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

phd schreefCOLON Welnee, krijg je echt geen problemen mee. Een probleem wordt het pas als het warm gaat worden en alles gaat uitzetten. Dan pas heb je een leuke uitdaging.
Wanneer je een bout met een grove spoed zoals op een grip zit maar liefst een halve slag vaster draait dan nodig, want kennelijk zit hij een halve slag eerder al vast genoeg, dan trek je de grip zomaar een halve mm dichter tegen de body aan. Het zou me al verbazen als dit zomaar kan zonder dat er iets stuk gaat maar los daarvan is het wel heel ongebruikelijk om iets eerst veel te vast te draaien om het vervolgens weer los te draaien. Ik ben al mijn hele leven met techniek bezig, van reparatie van electronische apparatuur, autoschades tot het tunen van racemotoren maar dit ben ik echt nooit eerder tegen gekomen.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

xammy schreefCOLON
phd schreefCOLON Welnee, krijg je echt geen problemen mee. Een probleem wordt het pas als het warm gaat worden en alles gaat uitzetten. Dan pas heb je een leuke uitdaging.
Wanneer je een bout met een grove spoed zoals op een grip zit maar liefst een halve slag vaster draait dan nodig, want kennelijk zit hij een halve slag eerder al vast genoeg, dan trek je de grip zomaar een halve mm dichter tegen de body aan. Het zou me al verbazen als dit zomaar kan zonder dat er iets stuk gaat maar los daarvan is het wel heel ongebruikelijk om iets eerst veel te vast te draaien om het vervolgens weer los te draaien. Ik ben al mijn hele leven met techniek bezig, van reparatie van electronische apparatuur, autoschades tot het tunen van racemotoren maar dit ben ik echt nooit eerder tegen gekomen.
Vooruit, 1/4 de slag dan... :-) Het punt wat ik wil maken is dat je dit soort spullen niet te vast moet draaien.


Een moter van 400pk of auto onderdelen is iets anders dan twee plastic onderdelen tegen elkaar houden.

Ieder zijn keus, alleen ik krijg de dingen ook graag weer uit elkaar. Vooral als het een waardeloze constructie is. Ze hadden tenslotte ook het wiel van metaal kunnen maken...
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

phd schreefCOLON Vooruit, 1/4 de slag dan... :-) Het punt wat ik wil maken is dat je dit soort spullen niet te vast moet draaien.


Een moter van 400pk of auto onderdelen is iets anders dan twee plastic onderdelen tegen elkaar houden.

Ieder zijn keus, alleen ik krijg de dingen ook graag weer uit elkaar. Vooral als het een waardeloze constructie is. Ze hadden tenslotte ook het wiel van metaal kunnen maken...
Nee, ook geen 1/4 slag, en het maakt daarbij echt niet uit of je het over een motor van 400 pk of over twee kunststof onderdelen hebt waarbij die laatste er waarschijnlijk zelfs door stuk gaan. :? Zo vast draaien als nodig is en vooral niet meer dan dat.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

xammy schreefCOLON
phd schreefCOLON Vooruit, 1/4 de slag dan... :-) Het punt wat ik wil maken is dat je dit soort spullen niet te vast moet draaien.


Een moter van 400pk of auto onderdelen is iets anders dan twee plastic onderdelen tegen elkaar houden.

Ieder zijn keus, alleen ik krijg de dingen ook graag weer uit elkaar. Vooral als het een waardeloze constructie is. Ze hadden tenslotte ook het wiel van metaal kunnen maken...
Nee, ook geen 1/4 slag, en het maakt daarbij echt niet uit of je het over een motor van 400 pk of over twee kunststof onderdelen hebt waarbij die laatste er waarschijnlijk zelfs door stuk gaan. :? Zo vast draaien als nodig is en vooral niet meer dan dat.
Dat zeg ik... :D
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

phd schreefCOLONDat zeg ik... :D
Ech nie! Je zei dat je hem moet vast draaien en daarna weer losdraaien! :P :P :P :lol:
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

phd schreefCOLON Dat zeg ik... :D
Dus niet.... De reden dat ik er zo fel tegen ageer is omdat je een advies geeft waarmee je zo goed als zeker je spullen om zeep helpt en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Co
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 15:05
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Mensen, dank voor jullie reacties.
Wat te doen om het te voorkomen is nu te laat het kwaad is namelijk al geschied. En dat ik het niet te strak moest aandraaien wist ik ook wel. Het ding zit er ook al ruim 2 jaar onder maar moest er nu af en dan kom je erachter dat het niet meer gaat. En ja, dan laat je hem toch gewoon zitten, er zit nu speling tussen grip en body de ruimte is 1 mm. gelukkig werkt hij nog wel dus heb ik vandaag "gewoon" foto's kunnen maken. En zal ik hem deze week weg brengen naar Kamera express waar ze gaan proberen om bij Canon onder coulance te repareren. Ze waren het met mij eens dat dit niet mag gebeuren.
5D Mark II, 40D, Canon 24-70 F2.8 Mark II, Canon 70-200 F4 IS, Canon EF 100 mm F2,8 Macro, 430EXII en wat geheugen oh ja en 3 pootjes van Manfrotto.
Website : http://cofotografie.weebly.com/
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

xammy schreefCOLON
phd schreefCOLON Dat zeg ik... :D
Dus niet.... De reden dat ik er zo fel tegen ageer is omdat je een advies geeft waarmee je zo goed als zeker je spullen om zeep helpt en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Beetje overdreven, vind je niet ?? Ik heb nooit last gehad van vastzittende grip's en beter iets te los dan muur vast en er vervolgens dingen afbreken. En dat hij er niet onder rammelt snapt denk ik elke gebruiker.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar