Boek tip digitale spiegelreflex

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jo
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2005 20:00

Heeft iemand een goede boek tip waar de uitleg met (heel) veel foto's (1 foto zegt meer dan 1000 woorden) wordt uitgelegd (in het nederlands) betreffende diafragma, flitsen, sluitertijd, iso waarde etc voor een digitale spiegelreflex (350D).


Ik heb wat ondersteuning nodig gezien de vele mogelijkheden van deze camera.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Topics lezen en/of de zoekfunctie gebruiken brengen je bij Fotograferen onderweg van Frank Muller. Of Fotografie van John Freeman.
pukmuk71
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2005 16:01
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ytos schreefCOLON Fotograferen onderweg van Frank Muller.
Na het lezen van deze topic en meerdere waarin dit boek werd aangeraden, heb ik dit boek besteld en afgelopen woensdag binnengekregen.
Ik vind het een gewelig boek. Alles wat je moet weten staat erin en het is een handig formaat, dus kan standaard mee in de rugzak. Veel zaken die beschreven zijn wist ik al wel, maar op het 'moment supreme' als ik een foto wil maken, dan ben ik ineens alles over sluitertijden en diafragma's vergeten. :oops:
Wel handig dus, dat dit boekje in de tas kan, zodat ik altijd en overal de informatie erbij kan pakken.
Kom je dus ergens iemand tegen die met een boekje in de hand foto's staat te schieten, dan heb je grote kans dat ik het ben. :? :? :? :?

Nicole
Gebruikers-avatar
sallybelgium
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2005 14:34
WoonplaatsCOLON Brussel
CONTACTCOLON

pukmuk71 schreefCOLON
Ytos schreefCOLON Fotograferen onderweg van Frank Muller.
Na het lezen van deze topic en meerdere waarin dit boek werd aangeraden, heb ik dit boek besteld en afgelopen woensdag binnengekregen.
Ik vind het een gewelig boek. Alles wat je moet weten staat erin en het is een handig formaat, dus kan standaard mee in de rugzak. Veel zaken die beschreven zijn wist ik al wel, maar op het 'moment supreme' als ik een foto wil maken, dan ben ik ineens alles over sluitertijden en diafragma's vergeten. :oops:
Wel handig dus, dat dit boekje in de tas kan, zodat ik altijd en overal de informatie erbij kan pakken.
Kom je dus ergens iemand tegen die met een boekje in de hand foto's staat te schieten, dan heb je grote kans dat ik het ben. :? :? :? :?

Nicole
Hij heeft ook een boek geschreven over digitale fotografie. Is dit boek niet interesanter dan?
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

over het fotograferen zelf maakt het volgens mij niets uit of het boek voor digitale fotografie is gemaakt of voor analoog. Ik heb heb het boek fotograferen onderweg ook en over die "digitale uitvoering" kan ik niet oordelen omdat ik hem niet heb, misschien dat daar wat meer specifieke informatie over sensoren enz. in staat.

fotograferen is in ieder geval een fantastisch boek waar handige voorbeelden in staan!

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Om nog verder te gaan over de opmerking van oegemeister;

Als je echt alleen een boek zoekt over fotografietechnieken, kun je bijv. bij een 2e hands boekenzaak vaak geschikt terecht voor boeken over analoge fotografie.
Deze boeken zijn vaak beter dan de nieuwere, waar alles maar heel summier beschreven wordt.

Ik kan je geen titels geven, ik haalde ze meestal van de bieb ;), maar het loont wel om eens eenmiddagje rond te snuffelen tussen 'echte' boeken.
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

sallybelgium schreefCOLONHij heeft ook een boek geschreven over digitale fotografie. Is dit boek niet interesanter dan?
Het boekje Digitaal fotograferen onderweg is niet geschreven door Frank Muller, maar door Peter de Ruiter (bron: http://www.hiking-site.nl/boekrecensies_sa_dfo.php). Het is wel van dezelfde uitgeverij, vandaar dat het er hetzelfde uitziet. Ik heb het boekje Digitaal fotograferen onderweg vluchtig doorgekeken, maar ik vond het minder goed dan de "analoge" versie. Het is ook nergens voor nodig om een boek speciaal voor digitale fotografie te kopen, want het principe van fotograferen met een (D)-SLR is gelijk. Sluitertijd en diafragma zo instellen, dat de foto belicht wordt zoals je voor ogen hebt. Simpel. Maar je moet het natuurlijk zelf weten :).
Gebruikers-avatar
sallybelgium
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2005 14:34
WoonplaatsCOLON Brussel
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLON
sallybelgium schreefCOLONHij heeft ook een boek geschreven over digitale fotografie. Is dit boek niet interesanter dan?
Het boekje Digitaal fotograferen onderweg is niet geschreven door Frank Muller, maar door Peter de Ruiter (bron: http://www.hiking-site.nl/boekrecensies_sa_dfo.php). Het is wel van dezelfde uitgeverij, vandaar dat het er hetzelfde uitziet. Ik heb het boekje Digitaal fotograferen onderweg vluchtig doorgekeken, maar ik vond het minder goed dan de "analoge" versie. Het is ook nergens voor nodig om een boek speciaal voor digitale fotografie te kopen, want het principe van fotograferen met een (D)-SLR is gelijk. Sluitertijd en diafragma zo instellen, dat de foto belicht wordt zoals je voor ogen hebt. Simpel. Maar je moet het natuurlijk zelf weten :).
Ik heb uw raad opgevolgd en ben dan ook maar gegaan voor "fotografie onderweg" van Muller. En ik ben akkoord met de rest van dit topic....heel goed boek!! Bedankt mensen!
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik heb in oktober een SNP reis begeleid (koken en jeep rijden) op een fotografiecursus in IJsland, die werd gegeven door Frank Muller! Ik heb er ook een (gesigneerde) versie van zijn boekje gekregen, echt superboekje. Hij is u klaar met een nieuwe druk van zijn boek die is aangepast op digitale fotografie.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Heb vorig jaar op de Op Pad beurs zijn workshop gevolgd en ook een gesigneerd exemplaar van dit boekje... wereld boek, staat veel in in lekker handig formaat. Zit standaard in mijn fotorugzak...
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar