Artis [analoog Canon EOS 50e]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Op verzoek ener forumlid die zag dat ik in de thread "Wat is jouw laatste aanwinst? (deel VII)" een hoop analoog had gepost, een aantal foto's van mijn Canon EOS 50e (eye controlled autofocus). Dat de foto's zo korrelig zijn, komt helaas niet door de foto's de originele foto's zijn niet zo korrelig. Ik had ze meteen op CD laten zetten en dat ziet er toch niet mooi uit.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Maar ik vraag me nog steeds af, waarom je dit soort foto's post....
Er zijn bijna geen verbeterpunten aan te geven, want het zijn oude analoge, slecht gescande exemplaren.
Als enige verbeterpunt:
koop een betere scanner of laat ergens de negatieven (dus niet de verkleurde foto's) professioneel scannen.
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

gvasseldonk schreefCOLONMaar ik vraag me nog steeds af, waarom je dit soort foto's post....
Er zijn bijna geen verbeterpunten aan te geven, want het zijn oude analoge, slecht gescande exemplaren.
ik snap deze opmerking nou helemaal niet, waarom kan een oude analoge foto geen verbeterpunten hebben. ok je kan tegenwoordig wat meer dingen instellen met je camera maar ik denk dat je juist door met de punten die je met een analoge camera kan verbeteren juist die dingen pakt die bij de basis van fotografie horen want hiermee heb je nou eenmaal geen 5 fotos in een seconden en dan maar de beste eruitzoeken

als dit niet zo is hoor ik het graag.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik snap je opmerking ook niet helemaal, dat zou er op kunnen wijzen dat je de tekst niet gelezen hebt. Dus.. voor jou nog even:

"Dat de foto's zo korrelig zijn, komt helaas niet door de foto's de originele foto's zijn niet zo korrelig. Ik had ze meteen op CD laten zetten en dat ziet er toch niet mooi uit."

Dat is dus gedaan door mensen die zichzelf professioneel noemen, bij een professionele afdrukcentrale. Dat was ook de laatste keer dat ik dat gedaan heb. En ja, dat hoofd van dat meisje kan er eigenlijk af, maar dat geeft zo'n troep. En wellicht ook problemen met ouders/opvoeders e.a.

Ik heb een goede scanner, maar goed scannen is net zo'n kunst als goed fotograferen. Je bent even bezig voordat je de goede instellingen hebt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Als ik m'n bescheiden mening mag geven (ff analoog/digitaal vergetend).

Het zijn drie bijna dezelfde foto's, nogal centraal genomen. De scherpte ligt volgens mij ook elke keer op de oppasser ipv de springer.

Ik vind ze tevens vrij flets, ook bij ingescande/gedigitaliseerde foto's moet er meer uit te halen zijn.
Ruud.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dat klopt, ik moest van te voren ongeveer in gaan schatten waar het hoofd van het dier kwam en alvast proberen daar op scherp te stellen. Ze zijn ook flets.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar