Sepia en ruis

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik heb deze foto`s al eens eerder gepost maar dan alleen het orgineel.
Ik weet dat de foto`s niet best zijn en wat ik fout gedaan heb maar daar gaat het even niet om.
Ik ga weer een nieuwe fotosessie plannen met deze twee meiden en dan komt het allemaal wel goed.
Maar ik heb de foto`s Sepia gemaakt en wat ruis toegevoegd.
Mijn vraag is...heb ik het overdreven of vinden jullie dit helemaal geen goed idee???
foto 5 had ik ook al eerder gepost maar ik krijg geen reactie dus heb ik hem hier nog even herhaald
Graag wil ik weten wat jullie er van vinden.
Ik vind ze wel geslaagd maar dat komt misschien omdat ik het zelf heb gedaan.

Wat is jullie mening?

1

14970

2

14973

4

14972

3

14971

5

14885

Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

De sepia doe je om een oud uiterlijk mee te geven en de ruis spreekt dat weer tegen. Gebruik de volgende keer een filmgrain filter, want ruis is iets anders dan een korrel van vroeger. Ook vind ik je sepia te weinig kleur bevatten, meer geel toevoegen dus.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Van sepia heb ik niet zo veel verstand. Maar ik vind ze in ieder geval wel prettiger kijken dan de kleuren.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

dank je voor de reacties...ik vond ze dus ook beter dan de kleuren versie.
Zo is bij foto 5 de foto ook goed en dan krijg je een hele mooie foto vind ik
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONDe sepia doe je om een oud uiterlijk mee te geven en de ruis spreekt dat weer tegen. Gebruik de volgende keer een filmgrain filter, want ruis is iets anders dan een korrel van vroeger. Ook vind ik je sepia te weinig kleur bevatten, meer geel toevoegen dus.
Bob,

Sepia of terwijl bruintoon, is er in ontiegelijk veel varianten. Je kunt dus niet zeggen: "Dat is de goede sepia."

Sepia, bestaat meestal uit de tinten geel en rood, en soms heel iets magenta. Je kunt dus heel veel variateiten bedenken.

Inderdaad, is korrel iets anders dan ruis. Echte filmkorrel, vind ik in zwart/wit negatieven vaak heel mooi.

Sepia, gebruik ik tegenwoordig niet zoveel meer. Wat ik wel eens doe, is een heel klein beetje geel en rood toevoegen in een zwart/wit foto, zodat het een warmtoon zwart/wit foto wordt.

blubber,

Of je sepia kiest, is heel persoonlijk. Zelf ben ik er niet meer zo kapot van...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar