Welke fototas

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik ben opzoek naar een nieuwe fototas om mijn apparatuur goed te beschermen.
Mijn eisen zijn:
Plaats voor mijn apparatuur:
1000D
18-55 mm
55-250 mm
speedlite 240X
en op den duur nog:
een sigma 50-500mm
De tas moet verder waterdicht zijn. en nog wat ruimte bieden voor oa zonnekappen
extra accu's

Wie heeft een tip voor een goede tas < €100,- ? Ik zie zelf namelijk door de bomen het bos niet meer.
Een rugzak heeft de voorkeur maar is geen must!
Dexter202

Waarom waterdicht? Ga je hem in de vijver gooien? :shock: Of bedoel je gewoon dat hij tegen een regenbuitje moet kunnen?
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dat laatste :lol: Ik ben nog niet aan onderwaterfotografie toe :wink: :P
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Zelf heb ik de Lowepro Slingshot. Erg fijn, spatwaterdicht en makkelijk in gebuik.
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een Lowepro Slingshot 200AW. (kosten rond de €100,-)
Deze tas kan je op je rug dragen en onder je oksel naar voren halen om je gear eruit te halen. (erg handig!)
Op dit ogenblik heb ik onderstaande gear in deze tas echter denk ik gezien jou wensen wel de 300AW kan aanraden.
Onder/achter de tas is het mogelijk om een regen hoes om de tas te trekken en dan is hij regen dicht.

Indier je nog vragen hebt dan hoor ik ze graag, Succes met je keuze/zoektocht.


http://www.the-digital-picture.com/revi ... eview.aspx
Groet, Martijn
Ches
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2010 20:03

Lowepro Nature Trekker AW II, helemaal super die tas. Goede ondersteuning en al je spullen passen er met gemak in!
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Hoi!
Kijk eens op deze site dan zie je allerlei tassen, veel foto's en kun je goed vergelijken!
Ga verder gewoon een keer naar een zaak met een goed assortiment. Kamera Express heeft een grote collectie tassen, in allerlei soorten en maten. Ideaal om rustig rond te kijken en te proberen.
Ik heb daar een Flipside 400 gekocht en ben daar nog steeds heel blij mee. Genoeg binnenruimte, aparte vakken en mogelijkheden om met schotjes de tas in te delen.
Ook het "Flipside-systeem" werkt goed. De opening van de tas zit tegen de rug aan en is daardoor niet toegankelijk voor anderen. Met de riem om je middel draai je de tas naar voren en kun je de tas openmaken om er iets uit te halen. Ligt de tas op de grond, dan ligt de kant die tegen je rug aanzit naar boven en deze wordt dus niet vies. Zoek maar op YouTube naar informatie over deze tas. Er zijn trouwens ook kleinere modellen. Het comfort is belangrijk en alles wat jij wilt kun je er in vervoeren.
Succes met zoeken en kiezen en kopen!
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Ik heb ook de Lowepro Slingshot 200AW en ik vind het een erg goede en robuuste tas die zelfs in een zware regenbui nog waterdicht bleek zonder hoes erom heen.. Het op je buik draaien van de tas en je toegankelijkheid tot je gear is geweldig.. Bij mij zit de onderstaande gear er allemaal in + 6 accu`s en oplader (weet ik zijn er veel maar ben veel van huis) en dan hou ik in het topvak nog ruimte over om een zakje met bammetjes en een blikje drinken te stoppen.. Al met ben ik zeer tevreden met de tas en kan ik hem zekker aanraden..
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Kijk ook eens op http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false;. Heel veel informatie te vinden.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Goed lezen is een kunst.



Er moet ook op den duur een Bigma in. Dus die slingshotjes kan je al afschrijven ivm ruimte en draag comfort als je dat bakbeest erin doet.

Flipsides en Fastpacks ook. De Nature trekker ook want die kost minimaal 2x het gewenste bedrag.

Echter voor 100 euro is de combinatie betrouwbaar en groot genoeg en degelijk ed niet verkrijgbaar buiten markt plaats. Maar ik zou je aanraden om daar te kijken naar de voorgangers van de Vertex en Pro Runner rugzakken.

Ik heb de Minitrekker Classic, Minitrekker AW en Computrekker AW gehad, en nu de Computrekker Plus AW. Ik zou je aanraden om de minitrekker AW of beter een Computrekker AW 2e hands te zoeken. Dan heb je een dijk van een rugzak die je spullen allemaal veilig en beschrmt en met een AW hoes kan beschermen. Ik heb hem uit eindelijk ingeruild voor de Plus variant ivm de hoeveelheid spullen die ik heb en dan van alles mee wil kunnen nemen als ik op vakantie ga. Inmiddels gaan er bijna 2 tassen mee :)

Maar die flipside, fastpack, primus en slingshots zijn allemaal gebaseerd op easy access en niet voor langere tripjes en minder zware zaken. Alhoewel de Slingshot 300/302 heeeeeeeel veel mee kan nemen is de vraag of je een dergelijke hoeveelheid voor langere tijd over een schouder wilt gaan dragen.

Dit alles hierboven geldt dan voor Lowepro, onbetwist marktleider, maar laternatieven zijn Thinktank, Kata, Crumpler en dan vergeet ik er nog een paar.

Hama, Vanguard en Samsonite zou ik echter direct links laten liggen.

Ik heb zelf veel tassen, heeeeeel veel tassen gehad, en ik heb er nog steeds 4 in gebruik, allemaal voor diverse omstandigheden. Allemaal van Lowepro ivm uitwisselbaarheid.

Ik heb echter wel gewoon via de doorgroei methode aangeschaft. Dus klein begonnen, verkopen via dit forum en kopen via dit forum.

Ik ben al 2x goed voorzien door Anne Elise, die dezelfde voorkeur heeft maar achteraf dan weer wat anders wil :) En daar heb ik al 2x goed gebruik van gemaakt.

Ikenolaf heeft mijn oude Computrekker overgenomen en zo ben ik steeds voor een klein bedrag groter behuist. :)

Nieuw is in tassen land echt niet nodig. Ik heb nog nooit een versleten tas gezien. Meestal zijn lenzen en bodies slijt gevoeliger of achterhaald.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Er moet ook op den duur een Bigma in. Dus die slingshotjes kan je al afschrijven ivm ruimte en draag comfort als je dat bakbeest erin doet.

Flipsides en Fastpacks ook.
Alle genoemde spullen passen prima in een Flipside 400, inclusief de Bigma...
En de aankoopdatum van die Bigma wordt nog niet genoemd, dus b.v. twee jaar met een tas doen waar die Bigma nog niet in past en dan doen wat Jeroen doet (doorverkopen etc.) is ook mogelijk! :wink:
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
Janvh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2010 19:09

Ik heb een flipside 200 en ik ben er erg tevreden mee!

Ik zou gewoon eens naar de winkel rijden en rondkijken wat ze allemaal hebben...
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik zou een blauwe nemen.... ;-)

Nee, gewoon even kijken in de winkel welke het fijnst is, anders kom je er toch niet achter.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar