Instellen hoe lang de live view modus actief blijft?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van de eos 60D en de 100mm macrolens 1:2.8 L
Ik probeer o.a. macroplaatjes te schieten in combinatie met de computer. Je kunt de camera bedienen vanaf de computer en daarmee een heel goede fijnafstelling bereiken. Ik zit nog in het "oefenstadium" dus ik weet er nog niet alles van. Als ik vanaf de computer in de live view modus schiet, kan ik de camera helemaal vanaf de computer scherpstellen. Ik moet daarvoor eerst met de muis over de ontspanknop op het beeldscherm gaan en het beeld wordt op het computerscherm zichtbaar en kan ik beginnen met scherpstellen e.d. Probleem is nu dat de live view modus telkens maar heel kort actief blijft. Na ongeveer 10 à 15 seconden wordt het beeldscherm weer helemaal zwart en moet ik opnieuw met de muis over de ontspanknop om opnieuw een beeld te krijgen.
Mijn vraag is nu: kan ik ergens (op de camera of in de interface op de computer) instellen dat de live view modus langer actief blijft?
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Let wel op, te lang de live view modus aan laten staan kan de camera oververhitten. In je handleiding wordt daar voor gewaarschuwd.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

In het menu van de camera in het eerste 'gele menu' (= menu 7) 'uitschakelen' op het gewenste aantal minuten zetten.....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar