shot direct via wifi verzenden

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jolan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2011 10:55

hi,

ik heb een Canon EOS 500D
en vroeg me af of er software / tool bestaat om na een shot de foto direct
via Wifi te versturen.

Ik heb wel gezien dan een aantal duurdere modellen er wel een wifi optie bij
kan kopen. Maar ten eerste heb ik die type camera niet en ten tweede
ben je na mijn idee beperkt om dat het alleen werkt met de canon software.

De bedoeling is het te versturen naar een tablet.

Iemand ervaring hiermee en suggesties?
Groeten
jolan
Gebruikers-avatar
Tjado
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 20:14

Het eerste wat bij me opkomt is een Eye-Fi kaartje. Deze hebben ingebouwde WiFi en kunnen de fotos direct versturen naar je tablet via een WiFi netwerk.

Je moet wel je tablet en je Eye-Fi op hetzelfde WiFi netwerk verbinden, óf je tablet moet zelf een access point kunnen maken.

update: Nog even gelezen op http://www.eye.fi" onclick="window.open(this.href);return false; - volgensmij kan je de fotos ook direct uploaden via het web. Lijkt me leuk spul! Helaas gebruikt mijn 50D geen SD kaartjes maar CF cards ;)

Succes! :D
Canon EOS 50D
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Klopt helemaal van de Eye-Fi kaart ik gebruik deze ook en schiet gelijk naar de Galaxy Tab en dit werkt perfect
foto wordt dan ook gelijk voorzien van een geotag.

Een nadeel is dat deze alleen in SD formaat leverbaar zijn. Aangezien de topicstarter een 500D heeft is dat geen probleem.
Zelf gebruik ik deze dan ook alleen in de 1DMIII.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Voor een CF kaart is een converter te krijgen. Welke je het beste kunt gebruiken is terug te vinden op het forum bij eye-fi.
Heb er zelf overigens geen ervaring mee.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Helaas heb ik daar wel ervaring mee en dat gaat niet werken.
Ik heb 2 converters liggen thuis en het blijkt met de nieuwe generatie Ey-fi X2 dat dit niet meer werkt.

gr,

Rob
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar er zijn wel CF-adapters. Ik vond wat op het forum van Eye-Fi over de CF-adapters. Je moet echter wel precies zijn met wat je koopt.

Dus voor mensen die het willen uitproberen: http://forums.eye.fi/viewtopic.php?f=2&t=326
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jolan schreefCOLONben je na mijn idee beperkt om dat het alleen werkt met de canon software.
Nee, het wordt gewoon gewified.
Eye-Fi werkt(e ?) alleen met JPG.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
jolan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2011 10:55

JPG is prima.. het is alleen voor web doeleinden.
De bedoeling is een foto direct naar de tablet te sturen, dus klik en direct versturen.
Maar dan zonder access point. Ik denk dat het wel moet kunnen maar daar zal later eens induiken.
In een ver verleden heb ik wel eens 2 pc's aan elkaar gekoppeld dmv. een crosslink.
Dit zal met wifi ook wel kunnen. Soort van lokaal netwerk opzetten.
Gebruikers-avatar
Tjado
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2009 20:14

Watvoor tablet heb je? Als deze een AP kan maken zit je al goed. De iPad kan het ook als het goed is. Je zou ook een access point maken op een HTC telefoon (WiFi Hotspot optie) en je tablet en je eye-fi hiermee verbinden..
Canon EOS 50D
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Eye-Fi werkt(e ?) alleen met JPG.
Ik heb ook een Eyefi kaart in mijn M IV. Ik sla mijn CR2 op de cf kaart op, en stuur jpg naar de sf kaart. Werkt als een trein. De Eyefi kaarten werken tegenwoordig ook met cr2 bestanden. Overigens heb ik een eigen wifi point gemaakt speciaal voor dit doel. Een kleine router aangeschaft waar de kaart verbinding mee maakt. Anders staan mijn foto's op de site van eyefi en dat wil ik dus niet.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON Eye-Fi werkt(e ?) alleen met JPG.
RAW power.
Wirelessly upload RAW photos to any folder on your computer to streamline your workflow.

Dit werkt wel met de Eye-fi Pro X2.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

@morkman: Is het nog met specifieke camera/eye-fi modellen dat de CF converters niet werken? Ik wilde namelijk zoiets gaan gebruiken met mijn 5DmkII. RAW op de camera en wat mindere kwaliteit jpeg versturen over de eye-fi.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

@Sushi, Ik heb zelf ook een 5DmkII en het was mijn bedoeling om de card via de 5D te laten werken en ik heb daar
veel tijd (en converters) in gestoken.

Samen met een techneut van Eye-fi zijn we tot de conclusie gekomen dat een camera met CF slot vroegtijdig de power van het CF slot
haalt vandaar dat het ook niet werkt.

Met de oude SD kaarten van Eye-fi was het soms mogelijk een verbinding te leggen (vaak ging de overdracht mis) dit ging vaak in
combinatie met de JOBO CF-adapter.

Uiteraard heb ik deze ook geprobeerd maar zonder succes. (in totaal 4 verschillende merken geprobeerd)

Ik gebruik de Eye-fi dus ook alleen maar in de 1DMIII net als "robijn" de RAW naar de CF en de medium jpg naar de tablet (alleen voor preview/beoordeling).

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Abonnementje
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

@morkman: Hmmm... da's mooi balen dan... dacht een goedkope oplossing gevonden te hebben... Als het komt doordat de camera de power er te snel af haalt is er zo 1,2,3 ook geen oplossing voor denk ik. Of Eye-Fi moet Canon lief aankijken voor een firmware update....
Dexter202

FWIW: Eye-Fi + iPad: http://www.youtube.com/watch?v=H84EpXXcG_o" onclick="window.open(this.href);return false; en http://fstoppers.com/ipad/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anakin239
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2011 21:33

De Canon 550D heeft ingebouwde ondersteuning voor eye-fi kaartjes, komt zelfs een extra menu bij.
Heb even gezocht naar filmpjes er van, maar kom niet verder dan dit knipperende icoontje.
http://www.youtube.com/watch?v=fWgCE6ja_OQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 550D, Sigma 17-70mm 2.8-4 HSM OS, Canon 70-300mm 4-5.6 IS, Canon 50mm 1.8, Metz 48F, Sun-Sniper steel
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

@sushi, het is niet alleen canon maar ook met nikon werkt het niet.
ik baal er zelf ook wel van.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar