Boeken - E-reader

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Ik was laatst een weekje in Kenia en heb een boek van Scott Kelby uitgelezen. Nu zat er in het vliegtuig iemand met een E-reader en ik begon mij af te vragen of er ook fotografie boeken (NL!) zijn voor de E-reader. 't scheelt mij boeken in de koffer/tas :)

Hoe zijn jullie ervaringen en tips?
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Even op http://www.bol.com" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken en volgens mij wel:
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... stid=68777" onclick="window.open(this.href);return false;,
Maar zijn inderdaad wel Engelstalig.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Boeken zat in het Nederlands. Mijn vriendin heeft er ook 1 sinds paar maanden.
En als je een kennis hebt met wat computerkennis zijn er zat te downloaden.
Maar fotohobby gerelateerde boeken is een stuk lastiger. EN zeker in NL.
Ben ook nog zoekende... :cry:
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

Er zijn heel veel fotografieboeken in PDF-formaat in omloop. E-readers kunnen omgaan met PDF's. Alleen helaas (nog) niet in kleur, dan zul je aan de iPad o.i.d. moeten.
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Scubadero schreefCOLONEr zijn heel veel fotografieboeken in PDF-formaat in omloop. E-readers kunnen omgaan met PDF's. Alleen helaas (nog) niet in kleur, dan zul je aan de iPad o.i.d. moeten.
Wowowow, ik heb een heel eenvoudige kleuren e-reader van 79 euries, dus ze bestaan wel degelijk.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Scubadero schreefCOLONEr zijn heel veel fotografieboeken in PDF-formaat in omloop. E-readers kunnen omgaan met PDF's. Alleen helaas (nog) niet in kleur, dan zul je aan de iPad o.i.d. moeten.
Heb je tips? Graag NL en over fotografie, voor de rest lees ik nauwelijks.......... :)
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Een E-Reader is met name bedoeld om op een rustige manier teksten te kunnen lezen (e-ink). Wil je foto's bekijken, zit je toch sneller aan een mini laptopje of ipad vast denk ik.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Dit is een goedkoop en uitstekend ding: http://www.pdashop.nl/product/118782/ar ... eader.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je foto's (jpg's), filmpjes en boeken op lezen en dat alles in kleur)
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Scubadero
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008 16:10
WoonplaatsCOLON Zaandam

jtolsma schreefCOLONDit is een goedkoop en uitstekend ding: http://www.pdashop.nl/product/118782/ar ... eader.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je foto's (jpg's), filmpjes en boeken op lezen en dat alles in kleur)
Dat ziet er mooi uit maar deze heeft een TFT-scherm en geeft licht en dat zou vermoeiend zijn om langdurig te lezen. Bij mijn weten hebben de meeste e-readers een E-inkscherm. Deze schermen benaderen de bladzijden van een boek. Ze gebruiken (nagenoeg) geen stroom. Alleen voor het omslaan van een pagina is spanning nodig. Op één lading kun je (volgens de specificaties) duizenden (5000 - 8000) pagina's omslaan. Dat zijn dus heel veel boeken die je kunt lezen zonder de reader te laden. Dat gaat niet lukken met de Archos-70.

@diteweg-jur: Als je in nieuwsgroepen (Usenet) gaat rondsnuffelen kom je er heel veel tegen. Meeste in het Engels.
Groet,
Deen.

500 px
Gebruikers-avatar
diteweg-jur
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2010 14:17
WoonplaatsCOLON Diepenveen
CONTACTCOLON

Scubadero schreefCOLON@Jur: Als je in nieuwsgroepen (Usenet) gaat rondsnuffelen kom je er heel veel tegen. Meeste in het Engels.
Ik kom idd veel engelstalig tegen maar mijn engels is niet goed, vandaar dat ik zoekende ben naar NL boeken.

PS Ben ook bezig met het opzetten van een bestand waarin ik voor mij zelf dingen uitleg en de voorbeelden erbij doe, zodat ik dit als naslag kan gebruiken.


Thnx
Canon Eos 500D met BG-E5, EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS, 70-300mm IS USM, Speedlite 430EX II met Omni.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Dat ziet er mooi uit maar deze heeft een TFT-scherm en geeft licht en dat zou vermoeiend zijn om langdurig te lezen. Bij mijn weten hebben de meeste e-readers een E-inkscherm. Deze schermen benaderen de bladzijden van een boek. Ze gebruiken (nagenoeg) geen stroom. Alleen voor het omslaan van een pagina is spanning nodig. Op één lading kun je (volgens de specificaties) duizenden (5000 - 8000) pagina's omslaan. Dat zijn dus heel veel boeken die je kunt lezen zonder de reader te laden. Dat gaat niet lukken met de Archos-70.

@diteweg-jur: Als je in nieuwsgroepen (Usenet) gaat rondsnuffelen kom je er heel veel tegen. Meeste in het Engels.[/quote]

Een e-reader met licht vind ik nu juist handig. Ik had er eerst een zonder, maar dat beviel niet. Lichtsterkte kan je regelen( donker en lichter). Je kan 10 uur lezen op een gevulde accu. Meer zal je op een dag toch niet lezen. Opslaan kan zowel op het eigen geheugen als op je geheugenkaart. Heel wat goedkoper dan die dure modellen/merken en voldoet zowel mij, als heel wat collega's, die hem aangeschaft hebben.
Maar ieder zijn ding laten we maar zeggen. Goedkoop is hier in elk geval geen duurkoop.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar