natuurlijk rood: Jop

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Nieuwe foto's van mijn projectje, roodharige mensen.
Dit keer een jongeman (met maar één gezicht, al prikte ik hem in zijn kont :P
Maar het gaat mij ook erom hoe ze "zijn", dus dat is niet zo erg.

Waar ik wel wanhopig van wordt is de upload mbv lightroom. Ik heb op allerlei plekken al vragen uitgezet, maar heb nog geen verklaring. Lightroom lijkt me niet het eerste het beste programma, dus ik denk nog steeds dat het aan mij ligt, maar begin wel te twijfelen.
Volgens de helpfunctie van lightroom worden de foto's bij het uploaden ("web"-tab) eerst netjes omgezet in srgb.
Ik heb als bronfoto's zowel adobe-rgb als naar srgb- omgezette foto's gebruikt, maar het resultaat is het zelfde: het rood wordt te "rood/fel". Mijn werkwijze vroeger was eerst handmatig omzetten naar webformaat en srgb en dan "gewoon" via dreamweaver in mijn site zetten.
Lightroom werkt echter veel sneller, maar het moet wel goed gaan. Het lijkt erop dat de compressie dusdanig is dat de kleurweergave verder beperkt wordt (als dat hij al was in srgb) Ik gebruik de 100% kwaliteit overigens.

Wie weet raad: het is vooral te zien bij het portret (het gezicht is veel te rood en zo is het niet origineel)
Alle adviezen welkom. :cry:
(O ja: en wat vind je van de foto's


1. Afbeelding

2. Afbeelding
:oops:
3.Afbeelding

4.Afbeelding
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

3 vind ik het beste gelukt! Mooie foto!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Anoniem 3

Ik vind #4 de mooiste. Toch ook een ander gezicht....
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

goeie reeks hoor.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar