Eindelijk een nieuw speeltje !

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Hallo allemaal,
Het is al weer een tijd geleden dat ik op het forum geschreven heb (lezen doe ik trouw iedere dag even 10 min), maar hier toch even een update-je.
Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk na veel wikken en wegen een nieuwe camera gekocht.
Ik heb met mijn oude 350d had al aardig wat klikken weggeschoten en met een mooie vakantie naar Mauritius in het vooruitzicht wilde ik wel een nieuwe camera.
(ik zou er niet aan moeten denken dat hij er dan ineens ermee kapt....zal je altijd zien :? )
Ik heb me lekker verdiept in de materie en kwam tot de conclusie dat de 7d wel bij mij paste.
Ook gelijk een andere lens natuurlijk want wat ik had was ik al aardig uitgegroeid!
Dus heb ik gelijk de EFs 15-85 is erbij gekocht, <---is echt een vooruitgang t.o.v. de 18-55 kitlens
Wat een genot als je de ontspan-knop voor het eerst indrukt en er explosie van foto's uitkomt....WOW echt geweldig!
Je merkt echt dat het 10 stappen vooruit is vergeleken met mijn 350d! De bouw is veel steviger en alles heeft een betere plaats en hij ligt super in de hand!
Alleen jammer dat het weer niet echt meezat vandaag, erg grauw en nat buiten, maar ja toch maar even gegaan voor een paar test-foto's hieronder het resultaat!

13601

13602

13603

13604

Ik ben er wel tevreden mee....al moet er nog wel wat geoefend worden :wink:

Wat ik alleen wel raar vond is dat de bestandsnummering niet op nul begon maar ergens op 2400 :?
Is dit normaal? ik weet wel dat ik gewoon 2 jaar garantie heb maar het gevoel vind ik niet fijn....misschien moet ik me er ook gewoon bij neerleggen hoor...Wat denken jullie?

Allemaal super bedankt voor jullie adviezen die ik kon meelezen ....ik heb er heel veel aan gehad voor de aanschaf van deze lens en camera!!
Ik hoop snel een paar mooie foto's te gaan plaatsen!

Groetjes Jeroen
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Jeroentje schreefCOLON Wat ik alleen wel raar vond is dat de bestandsnummering niet op nul begon maar ergens op 2400 :?
Lijkt me wat vreemd voor een nieuwe camera. Ik zou het gewoon navragen bij de winkel waar je het toestel kocht?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Jeroentje schreefCOLONWat ik alleen wel raar vond is dat de bestandsnummering niet op nul begon maar ergens op 2400 :?
Is dit normaal?
Ik gok dat op jou oude camera de foto's gestopt zijn op 2399. Op je nieuwe camera staat het tellen op continu en je het waarschijnlijk een kaartje gebruikt die je voor het laatst gebruikt/geformatteerd hebt in je oude camera. Kan mij niet voorstellen dat een camera die 2400 foto's heeft gemaakt er nog als onaangeraakt uitziet en als nieuw wordt verkocht (tenzij je bij de mediamarkt hebt gekocht).
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Ik had inderdaad wel een oud kaartje gebruikt (krijg mijn 16gig 400x morgen in de bus) al was mijn camera bij een ander getal.
....ik kreeg wel gewoon dat eerste opstartscherm, waar je de datum goed moet zetten en zo!
T zal wel oké zijn ik heb m bij kamera-express gekocht, mooie zaak 15min rijden! :lol:
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Jeroentje schreefCOLONIk had inderdaad wel een oud kaartje gebruikt (krijg mijn 16gig 400x morgen in de bus) al was mijn camera bij een ander getal.
Waarschijnlijk heb je dat kaartje dan al een poosje niet meer gebruikt in je oude camera, maar de kans is groot dat je nieuwe camera is verder gegaan met de telling van de laatste foto op dat betreffende kaartje.
Gebruikers-avatar
Jeroentje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 17:16

Jah ik weet al wat er is gebeurd...ik had dit kaartje even in een demo-model gestopt in de winkel...en toen in mijn nieuwe camera verder gaan schieten vandaar!!!
Gelukkig want anders is dat "maagdelijke" gevoel er een beetje af :D :D (ik denk dat sommige wel snappen wat ik bedoel)

Groetjes Jeroen
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, zo heb ik mijn eerste digitale spiegel reflex terug gebracht naar de media markt omdat deze voor mijn gevoel al eerder verkocht was geweest.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Ik ken dat gedoe wel met die volgnummers, had het laatst ook, maar was nog iets vervelender. Ik had de kaartjes tussen mijn 50D en 5D2 gewisseld tijdens een vakantie, beide camera's gingen verder met tellen vanaf de nummers op het kaartje, gevolg was dat bij thuiskomst de hele nummering door elkaar stond. Omdat ik de 50D veel minder gebruik, was de 5D2 dus weer in een veel lagere nummerreeks verder gegaan en de 50D in een hogere nummerreeks. Uiteindelijk de hele zooi maar in 1 map gegooid, gesorteerd op datum/tijd en toen alle bestandsnamen aangepast met een volgnummer.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Arnold, misschien moet je eens overwegen om je bestanden bij het importeren een andere naam te geven dan? Ik gebruik zelf de NIDF norm daarvoor, zodat een probleem als jij schets al niet meer voor kan komen..
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

I know, het is ooit zo begonnen, ik nummer mijn bestanden gewoon door en sla ze op in een map met een unieke naam waarin datum en gebeurtenis staat. Halverwege de rit kom je er achter dat je eigenlijk anders had moeten beginnen, maar dan is het al te laat, of je moet al je bestanden weer gaan hernoemen, ook de uiteindelijke jpegs, want die hebben bij mij dezelfde naam als de RAW's. Met tienduizenden foto's in het archief voel ik daar niet zo voor. Voor eigen gebruik verder niets mis mee, ik kan er prima mee leven, maar als je louter in opdracht werkt dan is zo'n norm onontkoombaar.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

je kan toch ook nu overstappen, en dan je oude laten voor wat het is?? Ik heb de 'overstap' een kleine twee jaar geleden gemaakt, en de foto's die ik al had gewoon lekker zo gelaten.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ga me er na de volgende IJslandtrip in maart wel in verdiepen en een nieuw systeempje aanleggen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar