Exif viewer voor Window 7 (64 bit)

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Ik ben op zoek naar een Exif viewer die werkt onder Windows 7 (64 bit). Ik heb inmiddels de veelgebruikte Opanda gevonden, maar daar staat onder de system requirements Windows 7 niet genoemd. De nieuwste Windows versie die daar wordt genoemd is Vista.
Weet iemand van jullie (of misschien wel bijna iedereen) of deze versie ook goed werkt onder Windows 7 (64 bit)?
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

eos2500 schreefCOLONIk ben op zoek naar een Exif viewer die werkt onder Windows 7 (64 bit). Ik heb inmiddels de veelgebruikte Opanda gevonden, maar daar staat onder de system requirements Windows 7 niet genoemd. De nieuwste Windows versie die daar wordt genoemd is Vista.
Weet iemand van jullie (of misschien wel bijna iedereen) of deze versie ook goed werkt onder Windows 7 (64 bit)?
Wat ik onderin zo kan lezen word versie 2.3 gewoon ondersteund door Windows 7.
IExif 2.3 feature list:

Support Windows Vista & IE7
Support Mozilla Firefox 0.7 - 3.0+
Fixs known bug
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

Opanda werkt niet in de 64 bit versie van explorer, wel in de 32 bit versie die ook in windows 7 zit.
Laatst gewijzigd door 1 op Blue Sky, in totaal 10 keer gewijzigd.
Volkswagen Passat TDI
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Bij mij werkt hij gewoon onder windows7 64bit.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Ik heb hem ook en in de 64 bit werkt hij af en toe.. Maar meestal krijg je een error melding zoals "Geen activeX onderdeel" of "Kan geen ActiveX onderdeel maken".. Dus ik lees hier even mee.. Ik zoek ook een goede voor win. 7 64 bit.
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

@ woody 111: Oh, das dan weer nieuw :) Ik krijg steeds de melding "Active X onderdeel kan geen object maken" Met explorer 32 bit heb ik hier geen last van. Weet je zeker dat je explorer 64 gebruikt en niet de 32 bit versie? Beiden zitten namelijk in windows 7 64.
Volkswagen Passat TDI
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Als ik het hierboven allemaal lees denk ik het volgende, maar ik hoor graag van jullie of dat klopt:
Als de 64 bit versie van Windows 7 geïnstalleerd is, beschik je over 2 versies van Explorer (een 32 bit en een 64 bit versie). Als ik me goed herinnner heb ik al eens ooit ingesteld dat mijn pc de IE 32 bit versie moest opstarten. Eerder gebruikte ik de 64 bit versie maar die gaf om de haverklap rare problemen. Toe ik later gekozen heb voor de 32 bit versie (op mij 64 bit Windows 7) waren die problemen opgelost. Mogelijk dat je dus bij Opanda ook moet werken met de 32 bit versie van IExplorer????
Gebruikers-avatar
Blue Sky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 17:37

Dat klopt helemaal !
Volkswagen Passat TDI
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Crazyrooster schreefCOLON
eos2500 schreefCOLONIk ben op zoek naar een Exif viewer die werkt onder Windows 7 (64 bit). Ik heb inmiddels de veelgebruikte Opanda gevonden, maar daar staat onder de system requirements Windows 7 niet genoemd. De nieuwste Windows versie die daar wordt genoemd is Vista.
Weet iemand van jullie (of misschien wel bijna iedereen) of deze versie ook goed werkt onder Windows 7 (64 bit)?
Wat ik onderin zo kan lezen word versie 2.3 gewoon ondersteund door Windows 7.
IExif 2.3 feature list:

Support Windows Vista & IE7
Support Mozilla Firefox 0.7 - 3.0+
Fixs known bug
Waar staat Win7 dan volgens jou, IE7 is wat anders, dat is het hart van Win7 maar niet alles :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

eos2500 schreefCOLONAls ik het hierboven allemaal lees denk ik het volgende, maar ik hoor graag van jullie of dat klopt:
Als de 64 bit versie van Windows 7 geïnstalleerd is, beschik je over 2 versies van Explorer (een 32 bit en een 64 bit versie). Als ik me goed herinnner heb ik al eens ooit ingesteld dat mijn pc de IE 32 bit versie moest opstarten. Eerder gebruikte ik de 64 bit versie maar die gaf om de haverklap rare problemen. Toe ik later gekozen heb voor de 32 bit versie (op mij 64 bit Windows 7) waren die problemen opgelost. Mogelijk dat je dus bij Opanda ook moet werken met de 32 bit versie van IExplorer????

Ik heb gewoon het icoon van de 32 bit versie aan de taakbalk vast gemaakt. Ik werd gek van de adobe flash die maar niet wil installeren.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Geen enkel probleem met zowel de 32 als de 64 bits versie van Windows 7. Ik gebruik hem op zowel laptop (32 bits) als PC (64 bits).
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Net even een test gedaan en idd in de 32 bit versie van IE in win7 werkt alles perfect met Opanda.. Met de 64 bit IE doet niets het.. Thx wist niet eens dat er nog een 32 bit IE in de 64 win 7 zat.. :D .. Dank u..Gelijk maar even een snelkoppeling op de desktop gezet dus.. Meelezen werkt echt goed af en toe.. :D
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik gebruik zelf FxIF, een geniale addon voor Firefox: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/fxif/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat was voor mij zelfs een van de redenen om over te stappen op Firefox :)
Dit is bij verre de snelste manier om met minimale handelingen achter beschikbare exif info te komen.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON
Crazyrooster schreefCOLON
eos2500 schreefCOLONIk ben op zoek naar een Exif viewer die werkt onder Windows 7 (64 bit). Ik heb inmiddels de veelgebruikte Opanda gevonden, maar daar staat onder de system requirements Windows 7 niet genoemd. De nieuwste Windows versie die daar wordt genoemd is Vista.
Weet iemand van jullie (of misschien wel bijna iedereen) of deze versie ook goed werkt onder Windows 7 (64 bit)?
Wat ik onderin zo kan lezen word versie 2.3 gewoon ondersteund door Windows 7.
IExif 2.3 feature list:

Support Windows Vista & IE7
Support Mozilla Firefox 0.7 - 3.0+
Fixs known bug
Waar staat Win7 dan volgens jou, IE7 is wat anders, dat is het hart van Win7 maar niet alles :)
Sorry, niet goed gelezen! Mijn hoofd teveel bij andere dingen gehad vermoed ik. :oops:
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Er werd ook gesproken over win7 64 bits. Hij werkt gewoon onder win7 64bits.
Zoals eerder vermeld werkt het onder ie8 64 bits niet, dit ligt aan het activex gedeelte wat er niet in een64 bits versie is.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar