Wat is dit???Dooie sensor ofwat???

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Hallo,

Zijn er mensen op dit board dat hetzelfde probleem gehad hebben met de 1D M III???
Bedoel dus die groene kleur in de foto's.Origineel was het te zien op de tv..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit heb ik bij nog enkele foto's pakt op 10 van de 1000 foto's die ik gemaakt heb.Normaal of niet???
En wat zou de oorzaak kunnen zijn als het de sensor niet is?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Even voor de duidelijkheid: je hebt foto's gemaakt van een plaatje op een LCD TV?
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Pieterr schreefCOLONEven voor de duidelijkheid: je hebt foto's gemaakt van een plaatje op een LCD TV?
Yeps behalve die laatste niet dat was een echte wagen ;).
Mss paniek voor niks maar kan het beter is ff vragen hier wat mss het probleem is ;).
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

En had je nog een of ander filter op je lens zitten?
Arnoud-79
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2011 16:52
WoonplaatsCOLON Naaldwijk (Westland)

is het niet gewoon een flare?
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Pieterr schreefCOLONEn had je nog een of ander filter op je lens zitten?
De uv filter ja.En ja ik weet jullie zien dat liever niet ;).
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

En als je zo'n zelfde foto van het scherm maakt zonder dat filter, zie je dan nog steeds die groene waas?
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Pieterr schreefCOLONEn als je zo'n zelfde foto van het scherm maakt zonder dat filter, zie je dan nog steeds die groene waas?
Ondertussen is dat evenement reeds afgelopen dus die test kan ik niet meer doen :'(.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zijn dit nu foto's die je van de tv hebt gemaakt of zijn dit foto's van een autobeurs?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Urbexphotography schreefCOLON
Pieterr schreefCOLONEn als je zo'n zelfde foto van het scherm maakt zonder dat filter, zie je dan nog steeds die groene waas?
Ondertussen is dat evenement reeds afgelopen dus die test kan ik niet meer doen :'(.
Ik denk niet dat die Audi er veel mee te maken had. Maak anders een foto van (pak h'm beet) Sesamstraat. :wink:
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

fotojeroen schreefCOLONZijn dit nu foto's die je van de tv hebt gemaakt of zijn dit foto's van een autobeurs?
Het zijn foto's gemaakt van op tv,op een autobeurs ;).
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

iig om te beginnen eens een foto maken van iets statisch en geen tv die zelf al vreemde beelden kan vertonen.
als je dat nou eens doet en hier plaatst kunnen wij eens kijken.
ik zou een licht onderwerp nemen om de groene zweem te kunnen zien
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dus jij denkt dat als je een TV fotografeert die een glanzend oppervlakte heeft, een pixelachtig raster erin, een lichtbron van hier tot ginder is en ook nog eens een heel ander type lamp in de reflecties hebt, dat je sensor dan stuk is omdat je rare resultate hebt?
Wat voor resultaten had je verwacht? Een keurige kopie van de afbeelding op die TV?

Die groene zweem komt hoogstwaarschijnlijk niet van een defecte sensor, dan zou je het iedere foto moeten hebben. Maar is het je wel eens opgevallen dat lampen kunnen fluctueren in hun output? Niet alleen qua intensiteit, maar ook qua kleurtemperatuur kunnen ze verschillen. Een TL-balk is een prima voorbeeld, maar ook andere lampen doen dat.
De verlichting van een voetbalstadion fluctueert ook qua intensiteit. Dat zie je met het menselijk oog niet, maar als je met 1/500 of zo fotografeert, dan kan de ene foto net iets anders zijn dan de andere.
Heeft niets met je camera te maken, des te meer met de verlichting.
Verlichting die continu is in zijn output en in kleurtemperatuur (bijvoorbeeld HMI, maar daarin is ook de ene HMI-lamp niet de andere HMI-lamp is een goed voorbeeld.) zijn reteduur. Denk je dat ze daar een hele beurs mee vol hangen.
Wij hebben een aantal HMI-lampen op het werk. De kleine (250 Watt) kosten ongeveer 250 euro en de grote (4000 Watt) kosten een veelvoud daarvan.
Dat is iets anders dan beursverlichting in combinatie met de lichtbron van een TV, zeker als je dan ook nog eens naar hogere iso's gaat, dan wordt het al snel groezelig groen/bruin zweemachtig.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Ik denk wel dat ie kapot is en geef er 250 euro voor ....

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
waltergriffioen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010 18:23
WoonplaatsCOLON Vleuten

+1 €350
7D LWPro400AW 500w/s

http://www.wfoto.nl
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

+1 375 euro.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

nou vooruit 400
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Morsdood. Voor een kleine verwijderingsbijdrage kom ik hem wel halen.
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voor verdere biedingen mag je contact opnemen met TS per PB, kunnen we dan weer on-topic?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

fotojeroen schreefCOLONDus jij denkt dat als je een TV fotografeert die een glanzend oppervlakte heeft, een pixelachtig raster erin, een lichtbron van hier tot ginder is en ook nog eens een heel ander type lamp in de reflecties hebt, dat je sensor dan stuk is omdat je rare resultate hebt?
Wat voor resultaten had je verwacht? Een keurige kopie van de afbeelding op die TV?

Die groene zweem komt hoogstwaarschijnlijk niet van een defecte sensor, dan zou je het iedere foto moeten hebben. Maar is het je wel eens opgevallen dat lampen kunnen fluctueren in hun output? Niet alleen qua intensiteit, maar ook qua kleurtemperatuur kunnen ze verschillen. Een TL-balk is een prima voorbeeld, maar ook andere lampen doen dat.
De verlichting van een voetbalstadion fluctueert ook qua intensiteit. Dat zie je met het menselijk oog niet, maar als je met 1/500 of zo fotografeert, dan kan de ene foto net iets anders zijn dan de andere.
Heeft niets met je camera te maken, des te meer met de verlichting.
Verlichting die continu is in zijn output en in kleurtemperatuur (bijvoorbeeld HMI, maar daarin is ook de ene HMI-lamp niet de andere HMI-lamp is een goed voorbeeld.) zijn reteduur. Denk je dat ze daar een hele beurs mee vol hangen.
Wij hebben een aantal HMI-lampen op het werk. De kleine (250 Watt) kosten ongeveer 250 euro en de grote (4000 Watt) kosten een veelvoud daarvan.
Dat is iets anders dan beursverlichting in combinatie met de lichtbron van een TV, zeker als je dan ook nog eens naar hogere iso's gaat, dan wordt het al snel groezelig groen/bruin zweemachtig.
Kheb nog wel wat foto's getrokken van die tv met de afbeelding van de wagen in een andere hoek bekeken en daar geen groen zweemachtig iets ter info.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar