Vos

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hscheffel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2009 14:09
WoonplaatsCOLON Garderen

Zoals vermeld in dit topic over de waterspreeuw, heb ik ook nog vossen kunnen fotograferen in de Amsterdamse waterleiding duinen.
Graag zie ik jullie reactie op onderstaande foto's van de vos.

1.

12721

2.

12723

3.

12724

4.

12725

5.

12729

6.

12728

7.

12735

8. (Portretje)

12733

Groeten,
Henrico
Canon 5DII | Canon 50D | 24-105mm 4 L IS USM | 100-400 f/4-5.6 L IS USM | 85 1.8 | 35mm f/1.4 L USM | Speedlite 580 EX II | Feisol CT-3471 statief | HBN Gimbalhead II | Lowepro Flipside 400AW | Shootsac

http://www.scheffelfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Wat blijven het toch prachtige dieren hea, en de foto's zijn dat ook!
Al heb ik wel het idee dat een aantal een beetje scheef staan (maar dan kan ook door de duinen komen :-p)

Zijn de vossen daar trouwens zo 'tam', of hebben een aantal mensen gewoon geluk?
Gebruikers-avatar
NebulA41
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2010 17:47

Wanneer ik dit soort prachtige plaatjes voorbij zie komen durf ik echt niks meer te plaatsen :)
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

prachtige beelden.
jammer dat het een plaag aan het worden is die vossen.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Mooi scherp en over het algemeen goede composities, maar vind de foto's net als je eerdere vogelpost nogal flets en veel van hetzelfde. Uitschieter van deze serie vind ik nr. 7. Hele mooie pose en mooie wazige achtergrond.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Marijn A schreefCOLON Zijn de vossen daar trouwens zo 'tam', of hebben een aantal mensen gewoon geluk?
Dit vraag ik me ook af.



Heb je dit trouwens gefotografeerd met de 100-400?
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

jammer dat het een plaag aan het worden is die vossen.
Of de fotografen, 't is maar hoe je het bekijkt.

Normaal gesproken zul je vossen en herten nooit zo dicht kunnen benaderen tenzij je vreselijk veel mazzel hebt. Het feit dat iedereen deze vossen en herten in de AWD voor de lens kan krijgen en ze zich niet meteen uit de voeten maken is eigenlijk best verontrustend want het betekent dat de beesten wel erg gewend zijn aan de mensen.

Leuk voor de fotograaf maar helemaal natuurlijk is het niet.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
hscheffel
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2009 14:09
WoonplaatsCOLON Garderen

Iedereen bedankt voor de reacties.
mitchel1986 schreefCOLON
Marijn A schreefCOLON Zijn de vossen daar trouwens zo 'tam', of hebben een aantal mensen gewoon geluk?
Dit vraag ik me ook af.



Heb je dit trouwens gefotografeerd met de 100-400?
Het was mijn eerste keer bij de AWD en de vossen die ik gezien heb, waren al wel duidelijk mensen gewend. Ik stond er versteld van hoe dicht ze bij mijn lens (idd. de 100-400) kwamen. Hier op de Veluwe zijn ze toch een stuk schuwer.

Gr. Henrico
Canon 5DII | Canon 50D | 24-105mm 4 L IS USM | 100-400 f/4-5.6 L IS USM | 85 1.8 | 35mm f/1.4 L USM | Speedlite 580 EX II | Feisol CT-3471 statief | HBN Gimbalhead II | Lowepro Flipside 400AW | Shootsac

http://www.scheffelfotografie.nl
louisvdd76
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2007 17:37
WoonplaatsCOLON Molenhoek

vanuit waar heb je de foto's gemaakt (7 en 8 als topper voor mij)? Als ik kijk bij het "portretje" is er nog geen 3 meter afstand...
Kijk eens wat vaker door je camera....
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

In de awd worden de vossen helaas gelokt met voedsel :(....helaas zijn er te veel 'fotografen' geweest die dit hebben gedaan en komen de vossen vanzelf naar mensen toe in de hoop wat lekkers te krijgen.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Tam of niet tam; het is een gave serie foto's!
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Gripen schreefCOLON
jammer dat het een plaag aan het worden is die vossen.
Of de fotografen, 't is maar hoe je het bekijkt.

Normaal gesproken zul je vossen en herten nooit zo dicht kunnen benaderen tenzij je vreselijk veel mazzel hebt. Het feit dat iedereen deze vossen en herten in de AWD voor de lens kan krijgen en ze zich niet meteen uit de voeten maken is eigenlijk best verontrustend want het betekent dat de beesten wel erg gewend zijn aan de mensen.

Leuk voor de fotograaf maar helemaal natuurlijk is het niet.
Hier is denk ik sprake van een groot misverstand. Het is eerder onnatuurlijk dat dieren vreselijk bang zijn voor mensen, tenminste, als ze niks van ons te vrezen hebben ....
Het is dan ook eerder verontrustend dat dieren wél bang zijn voor mensen.
In april vorig jaar heb ik een klein artikeltje aan dit fenomeen gewijd: http://www.naturereflections.nl/reflect ... s_092.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Daar zijn de meningen over verdeeld en ik kan dan ook niet helemaal meegaan in je bevindingen. In principe zal een dier namelijk argwanend staan tegenover wat het niet kent.

De ene mens zal te vertrouwen zijn, de ander niet. Geldt niet alleen voor dieren maar nog veel meer voor mensen onderling (homo homini lupus).
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Gripen schreefCOLONDaar zijn de meningen over verdeeld en ik kan dan ook niet helemaal meegaan in je bevindingen. In principe zal een dier namelijk argwanend staan tegenover wat het niet kent.

De ene mens zal te vertrouwen zijn, de ander niet. Geldt niet alleen voor dieren maar nog veel meer voor mensen onderling (homo homini lupus).
Ben ik met je eens 'Gripen', alleen is er bijna geen gebied meer op de wereld waar geen mensen te vinden zijn. Des te meer is het onze verantwoordelijkheid dat wij allemaal te vertrouwen zijn, zoals in beschermde natuurgebieden wordt afgedwongen met zeer strikte regels (o.a. geen wapens en niet voeren!) Op die manier kunnen mens en dier een gebied delen en is/blijft het voor beiden(!) prettig vertoeven. Daar hebben dier en mens geen last van overmatige schuwheid van de dieren. Dit heb ikzelf (gelukkig) vele malen kunnen ondervinden in het buitenland ...

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Mikkie2002 schreefCOLON Overigens heb ik deze vos(sen) wel eens ganzen zien grijpen dus jagen doen ze ook.
Absoluut Bart! Jagen blijven ze doen, gelukkig wel. In Sicilië op de Etna heb ik het nog veel gekker meegemaakt dan waar dan ook in Nederland. Daar bevond zich ook een familie. Touringcars met toeristen stopten op de bewuste plek om daar complete maaltijden te dumpen, van halve pizza's tot hele salami's! Leuke toeristische attractie .... Toch gingen ze 's avonds gewoon op pad om te jagen. Ik was persoonlijk wel blij om dat te zien!

Gr,

Bas
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Hahaha, eigenlijk wel logisch. Na die prefab pizza heb je als rechtgeaard vos natuurlijk wel zin in een vers stukje vlees.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar