Nikon of canon?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Ik ben echt aan twijfelen, wat is nou beter. Een nikon of een canon? Ik wil graag een camera kopen met een spiegelreflex erop omdat ik binnen vaak foto's maak, zijn er nog andere goede merken eventueel?

Mvg Roy
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

dat vraag je op een (canon) eos forum... CANON DUH!
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

HOY CANON 8)
Adobe CS 5 - Lightroom 4
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Pentax, Olympus, Sigma, Sony :)
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Wat is beter Olympus of Kodak??
Dexter202

Hasselblad schijnt ook erg goed te zijn. En bovendien groot genoeg om die spiegelreflex op te bevestigen :lol:
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Langs de weg staan soms ook camera's die flitsen zonder dat je een knopje moet in drukken. :lol: :mrgreen: 8)
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

Volgens mij is er niet echt een groot verschil meer in kwaliteit tussen Canon en Nikon.
Maar wat ik wel weet is dat de objectieven over het algemeen van Nikon duurder zijn dan de Canon lenzen.
Verder ben ik zelf prima tevreden over mijn eigen canon spullen.
En zou ik kijken of je kenissen hebt die ook canon hebt dan kan je eens een keer objectieven uitproberen etc.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

De Top 10, Canon op 1, Nikon 2, Canon 3, Canon 4, Nikon 5....... lijkt me wel duidelijk :D
http://www.digital-photography-school.c ... ular-dslrs" onclick="window.open(this.href);return false;

:oops: keek net even op de Nikon website, voelt als vreemdgaan......geen lekker gevoel...achteraf :?
Laatst gewijzigd door 2 op fvdrunen, in totaal 22 keer gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

welkom,

zou je niet eerst (voordat je je geld uitgeeft)eens wat lezen hier op het forum....en er dan zo achter komen dat een spiegelreflex niet op maar in de camera zelf zit, en dat je wss een cursus en misschien wel 2 nodig hebt om een fatsoenlijke foto uit zo'n doosje te kunnen toveren ?

groet kees
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

@ Dexter202: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

haha, jongens laten we wel even echt helpen.

Nikon (even mond spoelen ;) ) en Canon zijn vergeliJkbaar qua kwaliteit. Waar Canon in het begin duidelijk de overhand had, lijkt Nikon het NU hier en daar toch wat beter te doen. Vooral de ruisprestaties zijn wat beter bij Nikon (hoewel er ernstig wordt beweeRd dat dat een softwarematige oorsprong heeft, eerder dan een hardwarematige). Een voordeel dat Canon heeft tov Nikon Is dat ze een breder arsenaal lenzen aanbieden (in ieder geval qua prijs) waar Nikon vaak weinig alternatieven heeft tussen Kit-lens en Proflens (althans was zo toen ik de keuze maakte, zou best veanderd kunnen zijn.)
Hoe dan ook je koopt bij beide een goede camera, waarvoor ook objectieven van andere merken (Sigma, tamron, Tokina...) sneller beschikbaar zijn dan voor andere merken.
Een heel groot voordeel van Canon is natuurlijk dit forum.

Vul maar aan zou ik zeggen....

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik denk dat als je wilt dat jouw vraag serieus genomen wordt, je zelf ook wel iets meer info mag geven en in elk geval al iets meer de indruk mag achterlaten dat je uberhaupt weet wat een spiegelreflex is. En om dan weer later te vragen wat er beter is Olympus of Kodak zet ook niet echt zoden aan de dijk. Er zijn genoeg sites op het internet te vinden die de camera's voor je vergelijken, het komt nu een beetje erg lui over zo van.. roepen jullie maar, ik zit lekker achterover te consumeren.

Wat wil je fotograferen, wat is je budget, is om te beginnen al wel handig om te vermelden..

Overigens kwam ik hier nadat ik met verbazing je topic 'Hoi' zag staan, zonder verder ook maar iets erin... Wat bij mij in elk geval al een gekleurde bril gaf hoe ik dit topic las
Anoniem 3

:cry: Ik wil ook een camera met een spiegelreflex erop!! :cry:
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

gvasseldonk, is je compact dan eindelijk overleden? Of wil je een spiegel op je compact zetten zodat je in een reflex jezelf kunt fotograferen? :mrgreen:

on topic:
Canon! Natuurlijk zegt iedereen dat op deze plek. Dat is logisch want iedereen hier met een mening heeft deze keuze reeds gemaakt.
Ga eens naar de winkel en houd diverse modellen in de hand. Bedenk ook dat de verkoper bevooroordeeld is. Luister naar niemand wat betreft eenzijdig advies. Beide cameramerken zijn goed. De vraag is, bij welke voel jij je goed?
Let wel: een cameramerk kiezen is bij de meeste mensen een keuze voor het leven.

Succes!, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Waarom twijfel Roy, je moet kiezen waar je zelf goed bij voelt en ook qua prijzen
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
roy123
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 19:11

Hoog uit 500 euro denk ik.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Laat je niet gek maken met specs, schermpjes, pixels, processors... De beste APS C momenteel is misschien wel een Pentax... Kijk naar functionaliteit, koop een camera en ga aan de slag.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Voor 429 euro heb je bij Konijnenberg een starters kit van de Canon Eos 1000D met een 18-55 lens + Tas + 4GB kaartje en een Tiffen uv filter. En voor 508 euro de D3100+AF-S DX 18-55mm VR lens. (Dit zijn alleen de camera en lens)
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wat is lekkerder, een appel of een banaan...

- Wat wil je uitgeven?
- Weet je wat een spiegelreflex is?
- verdiep je eerst in materie voordat je iets wil?
- natuurlijk zou ik Canon roepen... Die heb ik niet voor niets gekocht?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar