Canon 5D: foto's in RAW + JPEG werkt niet...?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

Beste lezer,

Met mijn 5D doe ik portretfotografie vrijwel uitsluitend in RAW. Recentelijk heb ik echter, bij uitzondering natuurlijk, de kwaliteit van de foto op 'RAW + JPEG' gezet met de jpeg kwaliteit op 'M' (de 6mpx-variant dus).

Bij het overzetten naar mijn harde schijf bleek ineens dat ik van alle foto's twee identieke JPEG-bestanden heb, en geen RAW bestanden :evil: . De dubbele JPEG-bestanden hebben overigens ook identieke bestandsnamen en zijn beide 6mpx.

Da's raar dus, en ik opzoek via Google én dit forum naar mogelijke oorzaken en oplossingen. Zonder resultaat (of ik zoek op de verkeerde termen...).
Daarom de vragen:
- Wie kent dit probleem?
- Zie ik iets over het hoofd?
- Doe ik iets verkeerd?


Ondanks dat ik me niet kan voorstellen dat het verschil maakt, vermeld ik toch even dat ik in dit geval gebruik heb gemaakt van een SanDisk Ultra Compact Flash kaart van 2GB en alles geschoten is in stand 'M'.

Bij voorbaat dank voor enige feedback :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op RobinD, in totaal 18 keer gewijzigd.
5d + 24;35;85;70-200mm
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heel bizar, zeker omdat je in het menu kunt kiezen wat alleen in de PASM mogelijk is. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Al gegoogled?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb het probleem meermaals voorbij zien komen, maar het probleem zat hem telkens in het handmatig kopiëren van de foto's. Wanneer je de foto's binnen haalt via de eos-utility is het probleem verholpen.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

heb je een mac?

idd canonsoftware verhelpt het.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
RobinD
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2009 10:38
WoonplaatsCOLON Utrecht

geert h schreefCOLONIk heb het probleem meermaals voorbij zien komen, maar het probleem zat hem telkens in het handmatig kopiëren van de foto's. Wanneer je de foto's binnen haalt via de eos-utility is het probleem verholpen.

Hmmm, nieuwe informatie voor mij. In ieder geval dank voor de reacties, ik zal m'n werkwijze voortaan iets aanpassen :wink:
5d + 24;35;85;70-200mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar