Het Pothoofd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag even voor ramptoerist gespeeld. Lekker met vrouw en kinderen wezen kijken bij het hoge water.
Na de IJssel overgelopen (via de brug) te zijn, nog even een foto gemaakt van Het Pothoofd.

Het project “het Pothoofd” werd in 2002 gebouwd en ontworpen door de Belgische architect Jo Crepain.

Voor het eerst geprobeerd met HDR.
Alle tips voor betere resultaten zijn dan ook zeer welkom.

Robert

12510

Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Vind het HDR niet echt uit de verf komen. Nu is het ook niet mijn ding. Tevens is het gebouw waar het zonlicht op valt bijna overbelicht
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik had de foto wel willen zien die op 0 EV stond.... volgens mij heb je verkeerd gezeten met je lichtmeting aangezien het gebouw overbelicht is, tevens komt de HDR inderdaad niet uit de verf.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Hoeveel foto's heb je gebruikt voor je HDR? Het gebouw lijkt inderdaad een beetje overbelicht aan de linkerkant maar dat kan ook zonlicht geweest zijn.

Tonemapping is niet of met mate toegepast wat ook de HDR ten goede komt. Wel een beetje rare lucht trouwens.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
RickvdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Moriaanshoofd, Zeeland

HDR zorgt er meestal voor dat overbelichte- en onderbelichte details terug te halen, maar dat is niet erg goed te zien hier.
Tonemapping maakt inderdaad een groot verschil!
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties. De zon zorgde er idd. wel voor dat dat linkergebouw behoorlijk overbelicht raakte.
Ik heb voor het eerst dit geprobeerd, maar wel in gedachte dat het er zo realistisch mogelijk uit moest blijven zien.
Misschien lukt het me nog om wat met de belichting te doen, zodat het wat minder wordt.

Robert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar