Roos de gitariste

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Tja, vind hem zelf wel redelijk geslaagd, maar kan me voorstellen dat het niet goed is dat de donkere zijkant van de gitaar weg valt tegen de donkere achtergrond, waardoor het een platte foto wordt...

Afbeelding
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Ik vind deze wel geslaagd. De donkere rand geeft een extra sfeer.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Heel goed hoe je je eigen foto bekritiseert. Foto's van en ander zijn veel makkelijker. Zelfkritiek is het moeilijkste dat er is.
En ik kan me ook wel vinden in je eigen kritiek. Een heel klein invullertje vanaf de achterkant/onderkant had net de dikte van de gitaar aan de voorkant laten zien waardoor er wat meer diepte in de plaat zou zitten ja.
De roos vind ik mooi gepositioneerd en ook qua kleur goed. Volgens mij heb je hem wel een tikkeltje teveel verscherpt.

Maaruh.... laat versie 2 maar doorkomen hoor!
Anoniem 3

Waarom heb je geen ECHTE roos genomen?
Ik vind het allemaal een beetje nep en gekunsteld overkomen zo.
Bovendien vind ik de compositie niet echt geslaagd. De roos 'kijkt' naar beneden en de gitaar naar boven.
Technisch is de foto m.i ok.
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Hahaha, ik heb het toestel sinds vorig weekend.
Ik ben dus gewoon wat aan het experimenteren. Aangezien ik geen echte bos rozen in huis heb momenteel, heb ik deze maar genomen...

Uhhh versie 2?
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

Goed gedaan hoor! Je hebt een lekker sfeertje te pakken...
Inderdaad jammer van de zijkant, maar dat komt een latere keer vast wel goed!
Van de verscherping is ook al iets gezegd, het stoort mij persoonlijk meer dan de donkere zijkanten!
Vooral omdat door de donkere zijkanten de nadruk erg ligt op de roos en de cirkel (geen idee hoe dat heet) en daar is de verscherping juist het beste te zien...

Ondanks de kleine puntjes, een mooie plaat!
Groet Marcel
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar