Focus... [update]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Het is alweer een tijdje terug dat ik wat foto's heb geplaatst,
De laatste tijd ben ik erg druk met stage en in het weekend heb ik dan geen zin om er op uit te trekken.
Afgelopen week heb ik een tweede flitser met paraplu'tjes, statieven en ontvanger gekocht om mij ook op het 'strobist' gebied te gaan wagen.
Ik heb een vriend gevraagd om van zn auto foto's te maken, dat was natuurlijk geen probleem.
Dus hup, de auto nog een keer goed wassen en naar de parkeergarage om de manier van werken eens goed te testen.

Al met al ben ik zeer tevreden met de spulletjes en de foto's. Toch plaats ik ze in testcase omdat dit de eerste keer is dat ik zoiets doe. Hieronder de foto's. Ik hoop dat jullie verbeterpunten en tips hebben voor de volgende keer. Heb je dit niet, dan is een andere reactie natuurlijk ook leuk :D

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

In elk geval bedankt voor het kijken!
Laatst gewijzigd door 1 op Marijn A, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Foto 1 en 2 komen erg donker over, maar wat wil je in een parkeergarage. Foto 3 is scherp op het ST logo. Het wiel is niet scherp, terwijl het oog daar juist naar toe trekt.
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Vind persoonlijk het donker meevallen, creëert in mijn ogen wel een mooie sfeer.
De scherpte van foto 3 kan ik me wel bij mijn voorganger aansluiten.
Tevens vind ik de achtergrond, met name de wand door de deur onrustig op 1 en 2.
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik vind de sfeer net zoals mijn voorganger wel lekker. Weinig kleur (en toch geen zwart-wit)...ik hou er wel van. Ik zou misschien alleen in het nummerbord het kenteken weghalen.Ben zelf geen expert in het fotograferen van auto's, maar ik begrijp dat dat wel vaker gebeurt. Maar ik betrap me zelf er vaak op dat als er iets van tekst in beeld is dat dat dan heel erg mijn aandacht trekt, terwijl dat hier niet de bedoeling is natuurlijk.
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Bedankt voor de tips en reacties,

Wat betreft donkere achtergrond kan ik met jullie meegaan. Ik heb de foto's inmiddels op meerdere schermen bekeken, en op de één zijn ze veel lichter als op de ander.
Bij nummer 2 ging het juist om het ST logo, daar is de eigen trots op omdat het een 'speciale' auto is. Nu jullie zeggen dat de velg maar aandacht trekt, kan ik jullie geen ongelijk geven, betere compositie zoeken dus.

Hier nog een leuk trucje met photoshop (idee is niet van mezelf)
4:
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar