De dieren en hun winter

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Met deze foto's heb ik geprobeerd de dieren in hun winterse omgeving vast te leggen. In plaats van de reguliere winterse landschapsfoto's heb ik ervoor gekozen in deze post de dieren centraal te zetten. ben benieuwd naar jullie commentaar.

1. De eend
Typisch wintertafereel van een bevroren vijver waarbij nog slechts één open plek aanwezig is waar alle eenden en andere watervogels samenkomen.

11357


2. De meerkoet
Ondanks technisch niet perfect spreekt deze foto me erg aan. De dynamiek door de beweging van de meerkoet die aanstalten maakt om op te stijgen in combinatie met het opspattende water achter hem/haar doet het hem.

11355



3. De reiger en de koeten
Het landschap van de reiger. De schuine lijn van de vliegende reiger vond ik hier interessant. De statisch in het ijskoude water drijvende koeten en eenden completeren hier het plaatje.

11354



4. Het eenzame schaap
Dat winter niet allen maar 'winter-wonderland' is bewijst deze foto. De grauwheid van de lucht, het lage contrast en de eenzaamheid van het schaap op het uitgestrekte weiland vulden elkaar hier perfect aan.

11353



5. De koe
Deze koe kwam ik tegen in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het contrast van de bijna felrode koe met de besneeuwde takken vond ik hier heel mooi. Jammer dat de koe mijn kant niet op wilde kijken.

11359



6. De stijgende zwaan
Deze foto van de zwaan die op het punt staat op te stijgen vond ik vooral mooi door de beweging die is vastgelegd. Alhoewel de zwaan niet scherp is stoort dit mij in deze plaat helemaal niet maar voegt m.i. zelfs iets toe.

11356



7. Het bevroren heideschaap.
Tenslotte het Drentse heideschaap wat ik tegenkwam in de AWD. Het besstje zat me eerst enigzins verschrikt aan te kijken maar besloot vervolgens uitgbereid te poseren. In deze foto lijkt hij/zij echt bewust van de camera.

11362

Laatst gewijzigd door 1 op dtmn, in totaal 22 keer gewijzigd.
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mooie serie met uitstekende compositie's, alleen vind ik dat je voorzichtig moet zijn met de saturatie, net even iets teveel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

inderdaad, mooie platen!

Door de saturatie komt het een tikkie te bewerkt over in mijn ogen.. neemt niet weg dat het mooie plaatjes zijn ;)
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Closeshooter en Snellius bedankt voor jullie reacties. Heb de saturatie gelijk aangepast. Ik heb het probleem dat mijn scherm op één of andere manier de foto's die ik in mijn album upload veel minder gekleurd weergeeft dan in photoshop of in windows viewer. Ik push ze dan maar ff met wat extra saturatie voor ik ze upload maar kennelijk geeft ie dit bij jullie dan ineens veels te sterk weer. Zal deze 'push'in het vervolg dan maar achterwege laten. Lang verhaal -> kort: saturatie aangepast.
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

heb je ze opgeslagen als sRGB? dat kan namelijk aardig verschil maken.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Erg fraaie serie, ik heb een lichte voorkeur voor 2-4 en 6
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Leuke serie, moest je bij foto 1 zelf op de grond gaan liggen?
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Mooie serie. Blijf je naar kijken. En inderdaad, die opstijgende zwaan... Fantastisch...

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

@ iedereen bedankt voor de reacties!!
@ snellius: ik weet niet hoe, volgens mij in sRGB, zit nu echter op mn werk en kan het niet zien.
@ gewooninge: neehoor, camera laag bij de grond houden en hopen dat ie op het juiste plekkie scherpstelt ;)
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Erg mooie reek waarbij ik het eenzame schaap wel erg mooi vind.
Mooi zoals ie in dat lege landschap staat!

Gr. Harold
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Tjonge wat een mooie afwisselende serie!
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een geslaagde serie waarvan foto 2 en 6, twee mooie en creatieve platen zijn.
Foto 4 vind ik vanwege de leegte en diepte een hele fraaie..... 8)

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Harold, Thijs en Bart, allemaal bedankt voor de reacties en complimenten. :)
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar