HDR kleurenoptie in CS5

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Ik ben wat aan het stoeien met HDR in CS5, en heb wat foto,s van de laatste vakantie in de voormalige DDR daarvoor gebruikt. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaand resultaat vinden.

10881

10882

10883

Het gaat trouwens om pseudo HDR 8)


groet,

Richard.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ik heb zelf nog nooit met HDR gewerkt, maar ik vind de kleuren enzo lekker wegkijken. Geslaagd dus wat mij betreft ;-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
eugene
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 233
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 18:35
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Wat mij betreft prima zo. Ik vind dat tegenwoordig bij HDR de foto's nogal eens "over de top" gaan. Bij deze foto's is het ingetogen toegepast en dat mag ik wel.
Mocht je nog wat tijd over hebben na het forumbezoek: www.eugenefotografie.nl
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

eugene schreefCOLONWat mij betreft prima zo. Ik vind dat tegenwoordig bij HDR de foto's nogal eens "over de top" gaan. Bij deze foto's is het ingetogen toegepast en dat mag ik wel.
X2, oftewel, wat mij betreft prima toegepast !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Bedankt voor jullie reacties :)
Wat me opvalt bij HDR, is dat wanneer een erg sterk effect is toegepast dat dan ook vaak alle aandacht naar zich toetrekt. Dat doet dan soms afbreuk aan de foto zelf vind ik. Er zijn ook foto,s die blijkbaar uitermate geschikt zijn voor HDR, en die zo,n sterk effect prima kunnen dragen. Maar hoe die selectie te maken vind ik erg moeilijk. Ik heb nu wat verschillende instellingen opgeslagen in CS5 zodat ik die snel kan toepassen, en zoek nog even lekker door, is erg leuk om te doen 8)

groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Heeft dat misschien te maken met al dan niet sterk contrast of kleurverschil aanwezig, in de originele foto ? Een rustig verloop van dat soort zaken, zal, denk ik dan toch, in het eindresultaat een niet ál te pittige plaat opleveren ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Dat dekt niet helemaal de lading want een rustige natuurfoto met zachte kleuren kun je met HDR ook van het scherm laten springen. Wat ik me afvraag is waarom een binnenfoto van bijv. een grote kerk of oud treinstation het vaak goed doet met HDR. Ook een vervallen fabrieksterrein, of een verlaten woning springen er wat dat betreft vaak uit. Maar als je op internet een aantal natuurfoto,s met HDR bewerking opzoekt, dan valt het resultaat mij meestal tegen. Die komen dan sneller "onnatuurlijk" over vind ik.
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar