Stomme vogels

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Sorry maar ik moet het even kwijt.
Zojuist zat er in mijn Hazelnoot een hele mooie vogel, met een kuifje en veel
kleurtjes. Hij zit er weer. hellup, ff mijn camera pakken. En weer te laat.
Oh, ik haat vogels, waarom zijn ze zo snel? Waarom blijven ze mij treiteren door
net zo lang te blijven zitten en mij hoop te geven?
En ik weet zeker dat als ik op mijn tuinstoel ga zitten met de camera in de aanslag, ik
geen enkele vogel te zien krijg.
AARRRGGGHH STOMME VOGELS!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

[censored] Happens!!!!!!!
vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Met een beetje geduld, gaat het ook met jouw foto's van vogels, goed komen :wink:




Zoals gezegd met een beetje geduld :lol:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Hihi het is natuurlijk niet voor niets dat de meesten hier úren in een schuilhutje zitten om een vogel fatsoenlijk op de plaat te krijgen!!!
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

:lol: :lol: Geduld is een schone zaak...

Ik ben nu wel benieuwd naar wat voor vogel... Kuif, veel kleuren..pestvogel :shock:
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik heb net het huisje bijgevuld met zonnebloempitjes en zoomlens op de camera gezet en dan nu op naar boven, raam open en duimen.............
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Zo heb ik vorig jaar de camera standby gezet. Op statief. Als er dan een zat, hoefde ik niet de camera nog eens te pakken....

Kan me je frustratie helemaal voorstellen :P

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLONIk heb net het huisje bijgevuld met zonnebloempitjes en zoomlens op de camera gezet en dan nu op naar boven, raam open en duimen.............
Gordijnen dichtdoen; lens tussendoor steken, boven en onder met wasknijpers dicht. Zodra ze te dichtbij 1 beweging zien zijn ze weg!

Hoe ver zijn de vogels van je raam verwijderd?
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

tja voor vogels heb je geduld nodig, veel geduld, hééééééél veel geduld, :mrgreen: gewoon rustig blijven en gaan oefenen, dan lukt het vanzelf een keertje.
Of een schuilhutje aanschaffen en in je tuin zetten, daar dan in gaan zitten, maar verwacht niet dat er dan ineens een hele zwerm voor je komt poseren, ook dan geldt nog steeds "geduld" :wink:

succes
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Marfique schreefCOLON
Thabita schreefCOLONIk heb net het huisje bijgevuld met zonnebloempitjes en zoomlens op de camera gezet en dan nu op naar boven, raam open en duimen.............
Gordijnen dichtdoen; lens tussendoor steken, boven en onder met wasknijpers dicht. Zodra ze te dichtbij 1 beweging zien zijn ze weg!

Hoe ver zijn de vogels van je raam verwijderd?

Ik schat dat dat zo'n 5 meter is (ik ben een vrouw he, dus ik heb moeite met afstand schaten, hahahaha).
Ik had net wel een roodborstje een paar keer erop, dat op zich vind ik al bijzonder. Maar ze blijven lastig. Wat dat aangaat kan ik beter die kattebeesten van mij hebben.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

ik mag hopen dat die kattebeesten nu niet los lopen in de tuin, dan zijn die vogeltjes ook zo weg :mrgreen:
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Anne-Elise schreefCOLONik mag hopen dat die kattebeesten nu niet los lopen in de tuin, dan zijn die vogeltjes ook zo weg :mrgreen:

Hahahaha, die vinden het te koud buiten, ze liggen liever op de vensterbank boven de verwarming. Luie nesten. :wink:
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

huntelaar schreefCOLON:lol: :lol: Geduld is een schone zaak...

Ik ben nu wel benieuwd naar wat voor vogel... Kuif, veel kleuren..pestvogel :shock:

Verdomd het is idd een pestvogel Huntelaar, goh waarom zou die zo heten??? :mrgreen:
Nu moet en zal ik 'm een keer te pakken krijgen, ggrrrrrrrr
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

ECHT!!! :shock: Ooooh ga in de tuin liggen!!! Moet je van mijn zoon zijn thermo- en sniperpak lenen. Kom ik het wel ff brengen :mrgreen:

Ik vond het ook al lachen; jouw irritatie en pestvogel :lol:

Suc6 Thabita!!!!!!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

huntelaar schreefCOLONECHT!!! :shock: Ooooh ga in de tuin liggen!!! Moet je van mijn zoon zijn thermo- en sniperpak lenen. Kom ik het wel ff brengen :mrgreen:

Ik vond het ook al lachen; jouw irritatie en pestvogel :lol:

Suc6 Thabita!!!!!!

Hahaha, ik vrees dat ik echt geluk moet hebben maar hij is gelukkig in de buurt want ik heb 'm vaker gezien. Hmmm termo en sniperpak... de buren zien me al liggen, hahahhahaha. Dan sta ik zo in de plaatselijke krant als "gek van de week" , hahaha.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

ok, ik heb geen pestvogel maar wel 2 roodborstjes. Superscherp zijn ze niet maar dat vind ik ook best moeilijk om dat heel snel te doen. Ik wissel ook nog teveel van manual naar automatisch.

10843

10842

Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Gezien de scherpte van het takje op de voorgrond in foto 1 moet dat wel gaan lukken met een beetje geduld.

Welke lens gebruik je hiervoor?
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Oef ff kijken hoor, ik weet het nooit uit mijn hoofd; zoom lens ef 100-400 1:4.5-5.6 L IS.
Maar het kan ook komen doordat ik net 4 dagen gestopt ben met roken en sta te trillen, hahahhaha. Ik zat ook net te denken aan een lekker sigaretje, tja dan ga je trillen he. LOL

Maar hoe kan ik nou het beste scherpstellen door de af stand of juist de MF? Soms gebruik ik de AF en dan stelt ie juist scherp op iets dat ik niet wil maar als ik de MF gebruik dan vertrouw ik mijn eigen gezichtsvermogen niet zo.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Als je je gezichtsvermogen niet vertrouwd dan wordt MF lastig.......dan dus op AF, je kan misschien dan t beste bv t middelste AF-punt kiezen en dat dan richten op je onderwerp...
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik moet ook gewoon meer oefenen met MF.

En ik kwam net die "stomme" vogel weer tegen in de tuin. Terwijl ik achter de computer zat, heel stilletjes de camera gepakt en naar het raam geslopen. Gelukkig had hij wel heel erg veel trek in een pinda dat hij dat belangrijker vond dan mij. Ik ga 'm even klaar maken om te posten. Tot zo.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar