Gratis leren photoshoppen

ModeratorCOLON Global Moderators

photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Welkom bij de gratis cursus Freephotoshoplessons (F.P.S.L)

Op deze site krijg je de mogelijkheid om kennis te maken met Photoshop CS5. Het doel van deze site is om jou makkelijk, en snel, maar ook "helemaal gratis," te leren Photoshoppen. De verschillende technieken en opdrachten, die je op onze site kunt vinden, staan op een duidelijke en simpele manier beschreven. Hierbij maken we gebruik van schermafbeeldingen; Een goed beeld zegt vaak meer als duizend woorden!

Nederlandstalig CS5!..

We maken voor het gemak gebruik van de Nederlandse versie van Adobe Photoshop CS5, zodat de Engelse taal geen belemmering hoeft te vormen om te beginnen met het werken met Photoshop. De mensen die toch de voorkeur geven aan de Engelse taal, kunnen de vertaling van de verschillende gereedschappen op onze site vinden.

http://www.freephotoshoplessons.nl/opdrachten.html
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Na overleg binnen de crew goedgekeurd !!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Geweldig ! Daar zullen veel mensen blij mee zijn.
Alleen heb ik op de site en op youtube geen geluid, mis ik een plugin ? (bij deze lessen)
JVfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2010 22:52

Hier ook geen geluid.
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Op http://www.photoshoplessons.nl/opdrachten.html kun je snel en makkelijk leren photoshoppen met Photoshop CS5.

Als u een advies wilt geven of een fout tegen komt op de site laat het ons dan even weten.

F.P.S.L.
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Alleen geen geluid
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Hallo

Ja dat klopt, we hebben gekozen voor beeld zonder geluid.
Alles wordt getoond met tekst en een toetsenbord op scherm...

Team
F.P.S.L.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Ik heb de 2 topics samengevoegd, en alle off-topic afgesplitst. Wanneer iemand denkt dat er sprake is van spam dan dient daarvoor het rode uitroepteken gebruikt te worden, dat is de snelste manier om iets bij de mods onder de aandacht te brengen.

Verdere off-topic zal zonder mededeling verwijderd worden.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

zoals al eerder gezegd, mooie site, niets mis mee, alleen jammer dat er geen geluid bij zit, maar daar schijnt bewust voor gekozen te zijn.
in elk geval leerzaam.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Hallo allemaal,

natuurlijk zou het erg leuk zijn als er geluid bij zite.
Maar heb 2 kleine probleempjes die ik dan eerst moet oplossen..
1. mijn stem niet bepaald goed om als in te spreken ahahahah.
2. werk via mijn laptop en krijg met een externe microfoon geen goede opname zonder ruis.

Als iemand weet waarmee ik deze filmpjes met geluid kan maken zonder ruis laat het me even weten.
Opdit moment werken we met Camstudio...

Olaf
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Misschien een idee om naar deze te kijken

zoom recorder q3

Filmpjes zijn leuk maar ik mis toch echt wel het geluid. Ik ga nu liever naar http://kelbytv.com/photoshopusertv/" onclick="window.open(this.href);return false;
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

De oplossing is gevonden vandaag gaan we beginnen met alles overzetten naar geluid.
Als een filmpje klaar is wordt er bij de informatie "met geluid" vermeld.


Olaf
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

leuk, met geluid is het denk nog duidelijker, hoop dat het jullie gaat lukken, in elk geval een leuke en leerzame site en ook nog in het nederlands, handig voor de mensen die moeite met engels hebben.

succes ermee.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Hallo allemaal

Ik heb een filmpje ingesproken en wil graag weten wat jullie hier van vinden
voordat ik de rest ga inspreken.

http://www.youtube.com/watch?v=P_wqsHwE7oY

Olaf
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Het ingesproken filmpje is veel makkelijker te volgen dan de filmpjes zonder geluid, dus ik zou vooral doorgaan daarmee :)
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Met geluid perfect, ga zo door :D
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Netjes ingesproken en duidelijk te volgen, hoop dat alle filmpjes zo worden dan is de uitleg prima te volgen.
bedankt alvast dat jullie wat met het commentaar doen en er zoveel tijd in steken, ga zo door. :)
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
photoshoppen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2010 12:43

Hallo allemaal

het tweede filmpje is klaar
http://www.youtube.com/watch?v=VgGdKdHf2wo

Olaf
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Kijk nu begint het interessant te worden :)

Na het zien van het eerste filmpje met geluid wilde ik al commentaar gaan geven. Ik vond het verhaal nog te statisch (doet dit, doet dit, etc)
Het tweede filmpje was gelukkig al een stuk beter. Dit was al meer een verhaal en maakt het kijken nog leuker!!

Hieronder nog wat tips

1. Maak er nog meer een verhaal van. Ik weet niet of je in de knoop komt kwa lengte van de filmpjes maar het kijkt veel leuker als je meer verteld / uitlegt waarom je bepaalde acties in photoshop doet. Leg bijvoorbeeld bij het 2e filmpje uit waarom je eerst de foto gaat dupliceren.

2. Probeer de filmpjes op de site eens te gaan in delen of denk eens na of het misschien handig is om over te stappen naar een cms systeem (joomla / wordpress bijvoorbeeld). Op dit moment wordt de lijst met filmpjes al erg lang en dat gaat er rommelig uit zien.
Als je via een cms / blog systeem gaat werken dan kan je steeds een filmpje posten met een stukje tekst als inleiding erbij. De posts kan je indelen in categorieën wat het zoeken naar een filmpje uiteindelijk weer makkelijk maakt.

Ik vind het een mooi concept en het begint er steeds beter uit te zien. Zie het bovenstaande niet als negatief commentaar maar gewoon als tips hoe je het volgens mij nog beter kan maken.

suc6 verder!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Met geluid is het vele malen duidelijker. En inderdaad het 2e filmpje wordt al meer een verhaal.
Wat een goed initiatief, deze site. De link staat inmiddels bij mijn favorieten.
Het zal jullie heel wat inspanning (hebben gekost en) kosten om jullie kennis met "ons" te delen, maar veel mensen zullen dankbaar van de vele technieken gebruik gaan maken.

Veel succes met jullie site.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar